ik heb een probleem ik heb last van regenwater lekkage via b-stijl die lekt naar binnen op devloer van achterbank.
waarschijnlijk zit er een gat erin die wil ik dan weer reparen maar hoe kom ik daar bij ???? en hoe kan ik het beste repareren ?? :? :?:
Ik ga er maar even vanuit dat je geen gat in je dak hebt bij de B-stijl, want dan had je het zelf allang gezien.
De bovengenoemde dingen kunnen wel eens voor lekkages zorgen.
Een andere mogelijkheid is een kapot deurrubber, waardoor het water, door de rijwind meegeblazen, verder kruipt. Soms zitten er in de stijlen wel eens gaatjes (waarvan de afdichtdopjes verdwenen zijn).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser S80 schreef:
Een andere mogelijkheid is een kapot deurrubber, waardoor het water, door de rijwind meegeblazen, verder kruipt. Soms zitten er in de stijlen wel eens gaatjes (waarvan de afdichtdopjes verdwenen zijn).
Met name die verdwenen afdichtdopjes willen met kapotte deurrubbers idd. wel eens voor vocht problemen zorgen.
Daarnaast willen dichtgeslibde gaatjes onder in de portieren (juist bestemd voor afvoer van overtollig water) er wel eens voor zorgen dat het ook binnen nat wordt.
Ook mijn Volvo 460 heeft last van dit euvel, ik dacht zelf dat het via de het achterlicht in kofferbak liep en daarna onder de achterbank door sijpelde.
Er stond nl. nogal veel water in mijn linkerachterlicht.
Als ik de afdichting van het achterlicht heb vervangen hoop ik daar in ieder geval vanaf te zijn.
Wel ben ik benieuwd waar de dopjes horen zitten (onder de kofferbakdeksel?) waar jullie het over hebben en of het probleem hiermee is opgelost voor sebaswijk.