Ik heb maandag 9 febr. een proefrit met een c30 2.4i.
Ik heb al gereden in een 2.0 en een klein stukje(10 minuten)in de 2.4i,maar dit was te kort om een indruk te krijgen.
Dus ik mag een langere proefrit maken in de 2.4.
Maar ik sta in dubio n.l:
Een 2.0 nemen met bodykit,of een 2.4i nemen zonder,maar wel met 17inch en misschien verlaagd.
Mijn budget ligt tussen de 32 en de 34000 euro,wat zouden jullie kiezen?
Onder de 2.0 is absoluut geen alternatief.
Als het met bodykit zou worden,dan misschien een witte.
Proefrit
-
netone
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.02.2007 - 10:34
ik zou het zonder bodykit doen en zonder motorembleen dan lijktet alsof je een redelijk standaard C30 hebt - wel met 17" velgen uiteraard doen. Met bodykit trek je al snel de aandacht, tenzij je dat natuurlijk wilt. En daarnaast, die kit kan je er later altijd opzetten, ook alst leaseauto is.
-
Guestuser
uitstel is afstel! meteen er onderknallen. Gewoon voor de 2.4 gaan en de bodykit uit onderhandelen! Is mij zelfs gelukt met de c30 1.6d 
-
Guestuser
Bij mij is het gelukt... Ik heb hed de bodykit gratis. Twee dealers laten bieden. drie keer heen en weer met offertes maar uiteindelijk gratis bodykit 
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Chiptuning is altijd mogenlijk...
Maarja, Remco.. zoals je weet... Volvo biedt veel meer kwaliteit aan als Honda.. Ookal is de Civic Type R sneller.. Tuning voor Honda's is goedkoper en daarvoor is veel meer op de markt.
Overigens zou ik een nieuwe auto, zoals de C30 niet snel gaan tunen. Bij tuning kom je overigens als gauw uit op een krachtigere motor ( 2.0D --> chiptuning RICA wordt ---> D5 ( qua koppel en vermogen ) )
Maarja, Remco.. zoals je weet... Volvo biedt veel meer kwaliteit aan als Honda.. Ookal is de Civic Type R sneller.. Tuning voor Honda's is goedkoper en daarvoor is veel meer op de markt.
Overigens zou ik een nieuwe auto, zoals de C30 niet snel gaan tunen. Bij tuning kom je overigens als gauw uit op een krachtigere motor ( 2.0D --> chiptuning RICA wordt ---> D5 ( qua koppel en vermogen ) )
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
als je voor kwaliteit, prijsverhouding wil gaan moet je gegarandeerd voor een Volvo gaan! Als je voor tuning wil gaan, en je blok de soep in wil laten lopen moet je voor Honda gaan
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2233
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Wss heb je bepaalde vooroordelen over Honda uit oudere tijdenAuk schreef:als je voor kwaliteit, prijsverhouding wil gaan moet je gegarandeerd voor een Volvo gaan! Als je voor tuning wil gaan, en je blok de soep in wil laten lopen moet je voor Honda gaan
Want Honda is toevallig kwalitatief behoorlijk hoogstaand, het is de Japanse versie van BMW zegmaar...
Verder behoort Honda samen met BMW tot de allerbeste (auto)motoren-bouwers ter wereld. Stuk krijg je de VTEC-blokjes echt niet zomaar, behalve bij abnormaal/associaal gebruik uiteraard, maargoed, dat heb je bij andere motoren net zo goed...
Een Civic Type-R is er eentje die ook op mijn lijstje zou staan, mocht ik benzine mogen rijden van de baas...
Maar weet wel dat die een totaal andere auto is dan de C30. De Type-R is echt een hardcore sportwagen, weinig vergevingsgezind en enorm stug. Je moet dus echt liefhebber zijn, want anders ben ik bang dat de wagen je vrij snel gaat tegen staan. Zeker als comfort belangrijk vind
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20940
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Naast dat wat Poolrev zegt over de Civic R (die ik om die reden dus nooit zou kopen) en het comfort daarvan. Nog een opmerking
De 2.4i (170pk) is niet te tunen. Dat een 2.4 (140 pk) dat wel is komt omdat dit een teruggetunede 170 pk versie is.
Ik zou bij benzine dus ook altijd gaan voor de 2.4i want die 2.0 is voor mij bagger.
De 2.4i (170pk) is niet te tunen. Dat een 2.4 (140 pk) dat wel is komt omdat dit een teruggetunede 170 pk versie is.
Ik zou bij benzine dus ook altijd gaan voor de 2.4i want die 2.0 is voor mij bagger.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat een lariekoek! De prijs-kwaliteisverhouding is bij Volvo al jaren zoek! Volvo is een merk wat (vooral zichzelf) zwaar overwaardeert. Qua veiligheidsaspect zijn er merken die beter scoren dan Volvo. Qua betrouwbaarheid (TUV) scoort Volvo slechter dan gemiddeld. De aankoop- en onderhoudskosten zijn hoger dan gemiddeld, waar tegenover staat dat de restwaarde van (voorals de estates) hoger is dan gemiddeld. Er zijn technisch gezien betere auto's verkrijgbaar voor een lagere prijs per km. En hoe de C30 zich houdt moet nog ondervonden worden.Auk schreef:.. zoals je weet... Volvo biedt veel meer kwaliteit aan als Honda..
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
Guestuser
En toch rijden we er een omdat het een waanzinnige auto isOceanracer schreef:
Wat een lariekoek! De prijs-kwaliteisverhouding is bij Volvo al jaren zoek! Volvo is een merk wat (vooral zichzelf) zwaar overwaardeert. Qua veiligheidsaspect zijn er merken die beter scoren dan Volvo. Qua betrouwbaarheid (TUV) scoort Volvo slechter dan gemiddeld. De aankoop- en onderhoudskosten zijn hoger dan gemiddeld, waar tegenover staat dat de restwaarde van (voorals de estates) hoger is dan gemiddeld. Er zijn technisch gezien betere auto's verkrijgbaar voor een lagere prijs per km. En hoe de C30 zich houdt moet nog ondervonden worden.
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2233
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Sorry Oceanracer, maar begin me meer en meer te verbazen over je. Waarom rijd je uberhaupt nog Volvo en wat doe je nog op dit forum als je er over denkt?!
Wat jij daar over Volvo zegt is pas lariekoek! Qua aankoopprijs zijn Volvo's al jaren veel goedkoper dan de concurrentie, zeker als je naar opties e.d. gaat kijken (vergelijk bijv. de nieuwe V70 met de Audi A6). Ook qua onderhoud is Volvo echt niet duurder dan welke concurrent dan ook. Daarbij stond Volvo onlangs in de Top-10 van een onderzoek betreffende restwaarde.
Qua veiligheid scoren er merken bij de EuroNCap test id beter. En dat komt omdat deze zich richten op de punten waarop ze in die tests beoordeeld worden, en niet op de algehele veiligheid. Die EuroNCap is een puur commercieel speerpunt geworden, niet meer heel representatief...
En laat dat lijstje van de Tuv dan maar zien, want dit is voor het eerst dat ik erover hoor dat Volvo slecht scoort op betrouwbaarheid...
Wat jij daar over Volvo zegt is pas lariekoek! Qua aankoopprijs zijn Volvo's al jaren veel goedkoper dan de concurrentie, zeker als je naar opties e.d. gaat kijken (vergelijk bijv. de nieuwe V70 met de Audi A6). Ook qua onderhoud is Volvo echt niet duurder dan welke concurrent dan ook. Daarbij stond Volvo onlangs in de Top-10 van een onderzoek betreffende restwaarde.
Qua veiligheid scoren er merken bij de EuroNCap test id beter. En dat komt omdat deze zich richten op de punten waarop ze in die tests beoordeeld worden, en niet op de algehele veiligheid. Die EuroNCap is een puur commercieel speerpunt geworden, niet meer heel representatief...
En laat dat lijstje van de Tuv dan maar zien, want dit is voor het eerst dat ik erover hoor dat Volvo slecht scoort op betrouwbaarheid...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Kijk gerust even: http://www.webheimat.at/magazin/Rubrik- ... -2006.html
Ik heb de auto gekocht, voordat ik gebruiker was van dit forum. De V70 heb ik gekocht, omdat ik hem er bijzonder mooi uit vind zien en hij met gemak mijn caravan kan trekken. Voor aankoop had ik ervaring met een V70 classic welke degelijker was dan de huidige V70 nu blijkt. Na aankoop van de auto heb ik n.a.v. problemen met mijn ETM mij op dit forum verdiept in de materie. Helaas zijn er nog een aantal zaken aan de auto die vallen onder Volvo's bekende problemen.
Dat EuroNCap-verhaal van Volvo is mij bekend. De mail die Volvo nadien heeft rondgestuurd, staat mij nog goed voor de geest. Beetje jammer, die redenering.
Over de restwaarde van (vooral de estates) Volvo ben ik volgens mij duidelijk genoeg geweest, dat is een pluspunt. Verder heb ik het ook over een prijs per km en niet over een prijs van concurerende merken. De onderhoudskosten zijn bij Volvo duurder dan gemiddeld. Maar daar staat geen betere service/onderhoud tegenover.
Wat dat betreft schaar ik mij graag achter De Schaker: Het is een waanzinnig mooie auto, waar ik ook qua vormgeving geen alternatief voor weet.
Daarbij: Het is toch leuk om een beetje van gedachten te wisselen?
Ik heb de auto gekocht, voordat ik gebruiker was van dit forum. De V70 heb ik gekocht, omdat ik hem er bijzonder mooi uit vind zien en hij met gemak mijn caravan kan trekken. Voor aankoop had ik ervaring met een V70 classic welke degelijker was dan de huidige V70 nu blijkt. Na aankoop van de auto heb ik n.a.v. problemen met mijn ETM mij op dit forum verdiept in de materie. Helaas zijn er nog een aantal zaken aan de auto die vallen onder Volvo's bekende problemen.
Dat EuroNCap-verhaal van Volvo is mij bekend. De mail die Volvo nadien heeft rondgestuurd, staat mij nog goed voor de geest. Beetje jammer, die redenering.
Over de restwaarde van (vooral de estates) Volvo ben ik volgens mij duidelijk genoeg geweest, dat is een pluspunt. Verder heb ik het ook over een prijs per km en niet over een prijs van concurerende merken. De onderhoudskosten zijn bij Volvo duurder dan gemiddeld. Maar daar staat geen betere service/onderhoud tegenover.
Wat dat betreft schaar ik mij graag achter De Schaker: Het is een waanzinnig mooie auto, waar ik ook qua vormgeving geen alternatief voor weet.
Daarbij: Het is toch leuk om een beetje van gedachten te wisselen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race















