Iemand ervaring met aankoop van een XC90 via EU-Flanze.at?
Zie deze link https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... a_tier=t10
Prijzen voor een T8 liggen tussen 65 KEUR (Core) en 70 KEUR (Ultra) inclusief BTW.
Of riskant en veel gedoe om wagen nadien in te voeren in België, zou ook zakelijke aankoop zijn dus m.i. zonder Oostenrijkse BTW.
Wat denken jullie?
import T8 via Oostenrijk
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik vind het op het eerste gezicht vaag. Waarom? In Duitsland is de vanaf prijs voor een XC90T8 87.490,- euro voor een Core uitvoering (bron: https://www.volvocars.com/de/cars/xc90-hybrid/).
Hoe kan een handelaar dan deze auto (nieuw?) aanbieden voor 64.890,- euro? Redelijkerwijs kan dat niet en dus is mijn vraag: waar zit de bekende adder onder het gras?
M.a.w. is het een zuivere vergelijking (krijg ik bij beide echt hetzelfde product en dienstverlening) of zit er ergens een verschil wat dit prijsverschil van 25% verklaart?
Grijze import vanuit VS misschien, want daar kost een Core 73.195 US dollar (bron: https://www.volvocars.com/us/cars/xc90-hybrid/), maar met de huidige dollarkoers kom je dan ook op een 70K uit en dan moet de auto nog vanuit de VS hier naar toe.....
Kortom: als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo (maar hoeft dus niet).
Hoe kan een handelaar dan deze auto (nieuw?) aanbieden voor 64.890,- euro? Redelijkerwijs kan dat niet en dus is mijn vraag: waar zit de bekende adder onder het gras?
M.a.w. is het een zuivere vergelijking (krijg ik bij beide echt hetzelfde product en dienstverlening) of zit er ergens een verschil wat dit prijsverschil van 25% verklaart?
Grijze import vanuit VS misschien, want daar kost een Core 73.195 US dollar (bron: https://www.volvocars.com/us/cars/xc90-hybrid/), maar met de huidige dollarkoers kom je dan ook op een 70K uit en dan moet de auto nog vanuit de VS hier naar toe.....
Kortom: als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo (maar hoeft dus niet).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:24
Kan je gevoel ergens wel volgen, zeker cijfermatig, maar welk risico loop je als je een wagen kan bestellen met klein voorschot van bv. max 2.500 EUR en saldo kan afrekenen bij ophaling van de wagen?
Ik ga dit toch eens verder uitzoeken...
Ik ga dit toch eens verder uitzoeken...
XC60 D4 MY 2019
daarvoor XC90 D5 Inscription MY 2016 - XC70 D3 MY 2013 - V70 MY 2009
daarvoor XC90 D5 Inscription MY 2016 - XC70 D3 MY 2013 - V70 MY 2009
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
In je ondertitel lees ik (nu) dat je hem al in bestelling hebt staan?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:24
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:24
volgens mij nieuwe wagens https://www.eu-neuwagen.de/
XC60 D4 MY 2019
daarvoor XC90 D5 Inscription MY 2016 - XC70 D3 MY 2013 - V70 MY 2009
daarvoor XC90 D5 Inscription MY 2016 - XC70 D3 MY 2013 - V70 MY 2009
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 05.04.2022 - 21:34
Ik heb het ook uitgezocht maar ben destijds toch maar voor een XC90 van een NL dealer gegaan. Het verschil is echt niet veel en ook de uitrusting in NL is altijd vol in tegenstelling tot andere landen waar je wel eens simpele zaken moet bijbestellen.
Als je zakelijk voor een nieuwe gaat zou ik sowieso gewoon in NL kopen. Scheelt een hoop rompslomp en financieel maakt het weinig uit als je alles mee gaat rekenen los van de tijd die je nog kwijt bent, houd daar ook rekening mee.
De auto's halen ze vaak (Volvo's) uit Italië vertelden ze mij toen. Ik keek overigens elders bij een bedrijf uit Memmingen-DE meen ik.
Die T8 kent in NL nauwelijks BPM dus daar ga je bij import ook niet op besparen.
Is mijn mening, dus zij die andere ervaringen hebben kunnen hier natuurlijk gerust anders over denken.
De auto zelf, de XC90 T8, kan ik na 3 jaar rijden zeer aanbevelen.
Gewoon een hele fijne, comfortabele auto voor korte en (zeer) lang ritten.
Als je zakelijk voor een nieuwe gaat zou ik sowieso gewoon in NL kopen. Scheelt een hoop rompslomp en financieel maakt het weinig uit als je alles mee gaat rekenen los van de tijd die je nog kwijt bent, houd daar ook rekening mee.
De auto's halen ze vaak (Volvo's) uit Italië vertelden ze mij toen. Ik keek overigens elders bij een bedrijf uit Memmingen-DE meen ik.
Die T8 kent in NL nauwelijks BPM dus daar ga je bij import ook niet op besparen.
Is mijn mening, dus zij die andere ervaringen hebben kunnen hier natuurlijk gerust anders over denken.
De auto zelf, de XC90 T8, kan ik na 3 jaar rijden zeer aanbevelen.
Gewoon een hele fijne, comfortabele auto voor korte en (zeer) lang ritten.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik heb een jaar of 15 geleden een keer een nieuwe V70 D5 sport edition zo'n 185 pk versie bij EU flanze gekocht, contant betaalt bij ophaling in DLD en op een export kenteken naar NL en de RDW gereden. Was destijds een auto die geleverd zou worden naar Italie ik weet de prijzen niet meer maar het was echt zeer substantieel onder de nieuwprijs en gewoon met fabrieksgarantie alhoewel dat niet meer de volledige twee jaar was als ik het me goed herinner eerste registratie deed ik maar de garantie liep al. Betaalde toen iets van 26 k€ die ik cash meehad, daar kwam de BPM later nog bij maar het was een deal waar de dealer niet in de buurt kon komen.
Ze hadden echt een enorme parkeerplaats met voor mijn gevoel duizenden EU auto's.
Ze hadden echt een enorme parkeerplaats met voor mijn gevoel duizenden EU auto's.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zie je al gaan met zo'n koffertje van de Postcodeloterij 
Maar gaaf, zullen wel gecancelde auto's zijn of waar een importeur van af moest. Leuk! Gewoon doen dus

Maar gaaf, zullen wel gecancelde auto's zijn of waar een importeur van af moest. Leuk! Gewoon doen dus

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:24
Ondertussen via www.meinauto.de zeer scherpe offerte gekregen voor een T8 Plus Dark (facelift) met quasi alle opties (Nappa, Four-C, B&W, trekhaak, 360 camera, ...) voor netto prijs van 74.000 (incl 19% Duitse BTW)...dus verschil van ongeveer 28.000 euro met Belgische prijzen (na korting)....geen voorshot te betalen, maar mogen/willen niet verkopen buiten Dtsl. Bestaat daar eventueel een legale oplossing voor want prijsverschil is toch enorm?
XC60 D4 MY 2019
daarvoor XC90 D5 Inscription MY 2016 - XC70 D3 MY 2013 - V70 MY 2009
daarvoor XC90 D5 Inscription MY 2016 - XC70 D3 MY 2013 - V70 MY 2009
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ze wilde mij destijds ook niet in NL leveren aangezien het dan BTW vrijgesteld is maar daar kleven voor de leverancier risico's aan als blijkt dat de BTW vrijstelling niet correct is. Ik heb Duitese BTW betaalt en terug gevorderd, dat is wat gedoe en kost tijd maar het is zeker doenbaar (en makkelijker dat Belgische BTW terug vragenFrank70 schreef: ↑09.01.2025 - 10:39 Ondertussen via www.meinauto.de zeer scherpe offerte gekregen voor een T8 Plus Dark (facelift) met quasi alle opties (Nappa, Four-C, B&W, trekhaak, 360 camera, ...) voor netto prijs van 74.000 (incl 19% Duitse BTW)...dus verschil van ongeveer 28.000 euro met Belgische prijzen (na korting)....geen voorshot te betalen, maar mogen/willen niet verkopen buiten Dtsl. Bestaat daar eventueel een legale oplossing voor want prijsverschil is toch enorm?
