
V70 2.3 T5 geartronic MY2000. The neverending story.
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Het wordt inderdaad steeds meer een neverending story, misschien inderdaad een vloek die op de kleur rust
Succes nog met de draagarmen en het subframe! Ben weer benieuwd

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
In de afgelopen dagen zoals beloofd de bovenste draagarmen verwijdert:
en geschuurd:
Ferdi dankzij jouw tip ben ik lokaal gaan zoeken en kwam ik bij dit halfgelaatsmasker van Stanley, wat dankzij de inwendige filters ook onder de laskap past.
Het verschil is aanzienlijk! Mijn veiligheidsbril beslaat een stuk minder en na een dag met een masker op mijn tedere smoelwerk voelen mijn luchtwegen een stuk minder alsof ze van katoen zijn gemaakt.
Daarna weer terug naar beide onderste draagarmen, want die waren nog niet af.
Tot nu toe deed ik het buiten op een workmate, wat op zich prima werkt... maar mijn vrouw haalde me over en sinds dinsdag heb ik het genoegen van een in hoogte verstelbaar, kantelbaar, opvouwbare lastafel, wat een gemak is dat zeg!
Gister had ik lekker mijn eigen vuurwerk gecreëerd en zat ik heerlijk in de flow, totdat de Dremel spontaan uit zichzelf in toeren begon te variëren om vervolgens gezellig uit te schakelen.
Daarna weigert ie nog voor me te werken, had ik iets verkeerds gezegd?
Geen probleem, terwijl mijn vrouw de bon boven water haalt pak ik de doos terug in en gaan we terug naar de winkel.
Daar zullen ze hem vast wel direct omruilen want hij is net een maand oud en Dremel zal toch vast goede garantie hebben om de goede naam te ondersteunen. Dan kan ik daarna nog van een paar uurtjes daglicht gebruik maken om het laatste verfijnde slijpwerk te doen.
Aan de service balie wordt mijn roze bubbel lek geprikt wanneer ik de jonge man aan de telefoon met de afdeling de woorden "opsturen voor garantiebepaling" hoor mompelen.
Wanneer de klanten in de winkel eindelijk de afdelingsmedewerker los laten zodat hij het verder met ons af kan komen handelen, heb ik al een geul in de vloer gesleten met vrijwillig ijsberen, wachten duurt altijd lang.
Ze hebben inderdaad wel merken waarbij er direct omgeruild wordt, maar Dremel is daar niet 1 van, "sorry meneer, het kan zeker 2 weken duren voordat u hem terug heeft..."
Alles... verloopt... heel... zzz... zzz... traag en tegen dat we de winkel verlaten is buiten aan het schemeren, Jippie jaja jippie jippie jee!
Na een beroerde nacht mag je best van me weten dat ik vanmorgen even tijd nodig had om op stoom te komen.
Eerst de jongste met de auto naar school geglibberd, om vervolgens in mijn sanatorium (de schuur, werkplaats) in mijn stoel 6394 bakjes warme moed naar binnen te werken.
Nadat ik me in mijn uniform heb gehesen stel ik de lastafel in de deuropening op en besluit ik om de banden met een oude, trouwe vriend weer eens aan te halen.
Dat contact was geheel door mijn schuld verwatert, het was gewoon te zwaar geweest met hem er ook nog bij de laatste tijd... Mijn haakse slijptol heb ik het dan over.
Met een ventilator achter me finesse ik beide draagarmen in model, 1 eigenwijs klein zwart puntje blijft op 1 van de armen zichtbaar.
Van de achterkant gezien lijkt het helemaal dicht, maar wanneer ik met een spitse pick erin peuter opent zich een piepklein speldenprikje precies tussen de lassen, Aargh!
Even weer terug in mijn stoel van wat cafeïne genieten en dan toch maar het las apparaat aangezwengeld, gewoon omdat het kan.
Daarna nog 1 schoonheidsbehandeling met de haakse slijptol, et voilà:
Wanneer ik tevreden vanuit mijn stoel van een afstandje naar mijn onderdelen zit te kijken krijg ik zin om nog even wat voor te bereiden.
De auto hangt aan het elektrisch druppel infuus waardoor ze er ook met de sneeuw comfortabel bij staat, en omdat ik haar voor opslag misbruik.
Praktisch alles wat nu op de vloer staat moet opzouten en dan kijk ik van daaruit wel hoe ik met de ruimte kan werken.
Waarom maken ze onderdelen zo zwaar? Ze weten toch dat mensen ermee moeten sjouwen...
Heen en weer, heen en weer, dit wel, dat niet, nee toch wel en beetje bij beetje ruim ik alles aan kant.
Dan zoek ik naar wat oplossingen om iets, zeg bijvoorbeeld geschuurde onderdelen, aan op te kunnen hangen.
In eerste instantie vermaak ik me met hout, lijmklemmen en een ladder maar wanneer de koffie z'n ding doet in mijn onderstel wandel ik door onze tuin naar ons huis.
Dat dit bedrijf niet eens een eigen toilet heeft, ik ga een boze brief schrijven!
Tijdens die winter wonder wandeling van maar liefst 10 meter valt mijn oog op iets achter onze zelf verbouwde aanhanger die in een hoek staat, interessant! (mysterieus he, blijf lezen)
Na mijn zaakjes met de koffie afgehandeld te hebben vermaak ik me weer met diverse wandelingen van en naar de werkplaats.
Dit wel, dat niet, nou ja je kent het verder wel.
Nog even het schuurraam -dat nog nooit gesloten heeft sinds we het huis kochten- afdichten met een piepschuim plaat om vervolgens af te ronden met een vrolijk dansje met wat plastic folie.
Let niet op de rommel, ik was wel aardig door mijn dag maar ik wilde toch even voor jullie een sfeer impressie vastleggen, daarom ook wat onderdelen willekeurig opgehangen...
Bij deze presenteer ik u, mijn zeer gewaardeerde lezer, mijn toekomstige spuitcabine:
De oude stangen van de vouwtent die we van de aanhanger hebben afgehaald waren het mysterie in onze tuin, nu dienen ze als een stevig, verschuifbaar ophang systeem.
Zoals u kunt aanschouwen is het magazijn momenteel even gesloten, sorry voor het ongemak.
De werkbank en het grootste deel van het gereedschap en zelfs ruimte om met de misses te zitten zijn "afsluitbaar" van de werkvloer.
Ik heb het getest en de stangen dragen met gemak het gewicht van alle onderdelen, en ze kunnen helemaal uit de loop zonder in de buurt van elkaar te komen.
Tevens kan ik van alle kanten om de delen heen, ook niet geheel onbelangrijk.
Op de werkbank heb ik al even de opstelling voor de komende stap klaar gezet en er is nog ruimte om wat aan te modderen.
De stoelen staan er niet alleen om er mijn tengere bipsems in te parkeren, ze dienen ook als maatstaaf...
Ze zijn inklapbaar en laten dan genoeg ruimte over tussen de werkbank en de afscheiding naar de spuitcabine om de kastdeuren en lades te openen, win - win!
In theorie althans, haha!
En zo komt er weer een einde aan een productieve dag (al zeg ik het zelf) en worden ondertussen worden mijn rug, nek en schouders verwent door een prima elektrisch dekentje.
Ja mijn lichaam laat wel weten dat we met grote mensen speelgoed hebben gespeeld maar zoals ze voeger bij ons bij scouting zeiden: "pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen"
Bakje warme thee met honing naast de laptop om de keel te smeren en maar tevreden op die knoppen rammen...
Voor nu heb ik wel weer genoeg gezeverd en ga eens kijken of mijn mandje nog op dezelfde plek staat als gister, welterusten menschen!
en geschuurd:
Ferdi dankzij jouw tip ben ik lokaal gaan zoeken en kwam ik bij dit halfgelaatsmasker van Stanley, wat dankzij de inwendige filters ook onder de laskap past.
Het verschil is aanzienlijk! Mijn veiligheidsbril beslaat een stuk minder en na een dag met een masker op mijn tedere smoelwerk voelen mijn luchtwegen een stuk minder alsof ze van katoen zijn gemaakt.

Daarna weer terug naar beide onderste draagarmen, want die waren nog niet af.
Tot nu toe deed ik het buiten op een workmate, wat op zich prima werkt... maar mijn vrouw haalde me over en sinds dinsdag heb ik het genoegen van een in hoogte verstelbaar, kantelbaar, opvouwbare lastafel, wat een gemak is dat zeg!

Gister had ik lekker mijn eigen vuurwerk gecreëerd en zat ik heerlijk in de flow, totdat de Dremel spontaan uit zichzelf in toeren begon te variëren om vervolgens gezellig uit te schakelen.
Daarna weigert ie nog voor me te werken, had ik iets verkeerds gezegd?

Geen probleem, terwijl mijn vrouw de bon boven water haalt pak ik de doos terug in en gaan we terug naar de winkel.
Daar zullen ze hem vast wel direct omruilen want hij is net een maand oud en Dremel zal toch vast goede garantie hebben om de goede naam te ondersteunen. Dan kan ik daarna nog van een paar uurtjes daglicht gebruik maken om het laatste verfijnde slijpwerk te doen.
Aan de service balie wordt mijn roze bubbel lek geprikt wanneer ik de jonge man aan de telefoon met de afdeling de woorden "opsturen voor garantiebepaling" hoor mompelen.
Wanneer de klanten in de winkel eindelijk de afdelingsmedewerker los laten zodat hij het verder met ons af kan komen handelen, heb ik al een geul in de vloer gesleten met vrijwillig ijsberen, wachten duurt altijd lang.
Ze hebben inderdaad wel merken waarbij er direct omgeruild wordt, maar Dremel is daar niet 1 van, "sorry meneer, het kan zeker 2 weken duren voordat u hem terug heeft..."

Alles... verloopt... heel... zzz... zzz... traag en tegen dat we de winkel verlaten is buiten aan het schemeren, Jippie jaja jippie jippie jee!
Na een beroerde nacht mag je best van me weten dat ik vanmorgen even tijd nodig had om op stoom te komen.
Eerst de jongste met de auto naar school geglibberd, om vervolgens in mijn sanatorium (de schuur, werkplaats) in mijn stoel 6394 bakjes warme moed naar binnen te werken.
Nadat ik me in mijn uniform heb gehesen stel ik de lastafel in de deuropening op en besluit ik om de banden met een oude, trouwe vriend weer eens aan te halen.
Dat contact was geheel door mijn schuld verwatert, het was gewoon te zwaar geweest met hem er ook nog bij de laatste tijd... Mijn haakse slijptol heb ik het dan over.

Met een ventilator achter me finesse ik beide draagarmen in model, 1 eigenwijs klein zwart puntje blijft op 1 van de armen zichtbaar.
Van de achterkant gezien lijkt het helemaal dicht, maar wanneer ik met een spitse pick erin peuter opent zich een piepklein speldenprikje precies tussen de lassen, Aargh!
Even weer terug in mijn stoel van wat cafeïne genieten en dan toch maar het las apparaat aangezwengeld, gewoon omdat het kan.
Daarna nog 1 schoonheidsbehandeling met de haakse slijptol, et voilà:
Wanneer ik tevreden vanuit mijn stoel van een afstandje naar mijn onderdelen zit te kijken krijg ik zin om nog even wat voor te bereiden.
De auto hangt aan het elektrisch druppel infuus waardoor ze er ook met de sneeuw comfortabel bij staat, en omdat ik haar voor opslag misbruik.

Praktisch alles wat nu op de vloer staat moet opzouten en dan kijk ik van daaruit wel hoe ik met de ruimte kan werken.
Waarom maken ze onderdelen zo zwaar? Ze weten toch dat mensen ermee moeten sjouwen...
Heen en weer, heen en weer, dit wel, dat niet, nee toch wel en beetje bij beetje ruim ik alles aan kant.
Dan zoek ik naar wat oplossingen om iets, zeg bijvoorbeeld geschuurde onderdelen, aan op te kunnen hangen.
In eerste instantie vermaak ik me met hout, lijmklemmen en een ladder maar wanneer de koffie z'n ding doet in mijn onderstel wandel ik door onze tuin naar ons huis.
Dat dit bedrijf niet eens een eigen toilet heeft, ik ga een boze brief schrijven!
Tijdens die winter wonder wandeling van maar liefst 10 meter valt mijn oog op iets achter onze zelf verbouwde aanhanger die in een hoek staat, interessant! (mysterieus he, blijf lezen)
Na mijn zaakjes met de koffie afgehandeld te hebben vermaak ik me weer met diverse wandelingen van en naar de werkplaats.
Dit wel, dat niet, nou ja je kent het verder wel.
Nog even het schuurraam -dat nog nooit gesloten heeft sinds we het huis kochten- afdichten met een piepschuim plaat om vervolgens af te ronden met een vrolijk dansje met wat plastic folie.
Let niet op de rommel, ik was wel aardig door mijn dag maar ik wilde toch even voor jullie een sfeer impressie vastleggen, daarom ook wat onderdelen willekeurig opgehangen...
Bij deze presenteer ik u, mijn zeer gewaardeerde lezer, mijn toekomstige spuitcabine:
De oude stangen van de vouwtent die we van de aanhanger hebben afgehaald waren het mysterie in onze tuin, nu dienen ze als een stevig, verschuifbaar ophang systeem.
Zoals u kunt aanschouwen is het magazijn momenteel even gesloten, sorry voor het ongemak.
De werkbank en het grootste deel van het gereedschap en zelfs ruimte om met de misses te zitten zijn "afsluitbaar" van de werkvloer.
Ik heb het getest en de stangen dragen met gemak het gewicht van alle onderdelen, en ze kunnen helemaal uit de loop zonder in de buurt van elkaar te komen.
Tevens kan ik van alle kanten om de delen heen, ook niet geheel onbelangrijk.

Op de werkbank heb ik al even de opstelling voor de komende stap klaar gezet en er is nog ruimte om wat aan te modderen.
De stoelen staan er niet alleen om er mijn tengere bipsems in te parkeren, ze dienen ook als maatstaaf...
Ze zijn inklapbaar en laten dan genoeg ruimte over tussen de werkbank en de afscheiding naar de spuitcabine om de kastdeuren en lades te openen, win - win!
In theorie althans, haha!
En zo komt er weer een einde aan een productieve dag (al zeg ik het zelf) en worden ondertussen worden mijn rug, nek en schouders verwent door een prima elektrisch dekentje.
Ja mijn lichaam laat wel weten dat we met grote mensen speelgoed hebben gespeeld maar zoals ze voeger bij ons bij scouting zeiden: "pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen"
Bakje warme thee met honing naast de laptop om de keel te smeren en maar tevreden op die knoppen rammen...
Voor nu heb ik wel weer genoeg gezeverd en ga eens kijken of mijn mandje nog op dezelfde plek staat als gister, welterusten menschen!

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26874
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Knap werk weer, dubbelop gezien de pech!
Masker maakt je leven een stuk aangenamer, ook straks met spuiten
Die cabine ziet er professioneler uit dan menig doe het zelver gebruikt dus dat moet goed komen!
Masker maakt je leven een stuk aangenamer, ook straks met spuiten

Die cabine ziet er professioneler uit dan menig doe het zelver gebruikt dus dat moet goed komen!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- kawazxr
- 5th Gear member
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21
Zeer vermakelijk verhaal van je vorderingen en dikke pech met de machines zeg, dan wordt je inderdaad een beetje kriebelig van als je in de winkel staat met je goede gedrag en dan dit te horen krijgt poeh.
Wel weer een hele mooie spuitcabine ontworpen/gemaakt TOP en met de draagarmen gaat het helemaal goed komen met dit reeds uitgevoerde voorwerk, goed bezig hoor.
Wel weer een hele mooie spuitcabine ontworpen/gemaakt TOP en met de draagarmen gaat het helemaal goed komen met dit reeds uitgevoerde voorwerk, goed bezig hoor.
S60 T8 R-Design Hybride
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Wauw dank jullie!
Zelf was ik al tevreden met de spuitcabine conversie, maar na jullie woorden loop ik helemaal naast mijn versleten klusschoenen.
Zelf was ik al tevreden met de spuitcabine conversie, maar na jullie woorden loop ik helemaal naast mijn versleten klusschoenen.

- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14310
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tjonge Maarten je vordert gestaag en soms heb je pech en soms gaat vlotter dan gedacht...Die spuitplek is wel belangrijk en vooral dat masker, zonder masker heb je gelijk 50 jaar roken in je systeem...
Dit verhaal zou het goed doen bij de nieuwe serie ...."ik vertrek, maar eerst moet Maarten zijn auto nog bij kleunen"..
Tja dan verbleekt olie verversen en filters en remblokken verversen bij deze Maartenklus;...
Dit verhaal zou het goed doen bij de nieuwe serie ...."ik vertrek, maar eerst moet Maarten zijn auto nog bij kleunen"..

Tja dan verbleekt olie verversen en filters en remblokken verversen bij deze Maartenklus;...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Echt wel Bover, zonder masker zou ik niet binnen willen spuiten hoor.
Voor je programma idee moeten mensen wel een lange adem hebben, want ik ben zo snel niet.
Voor je programma idee moeten mensen wel een lange adem hebben, want ik ben zo snel niet.

- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Vanmorgen eerst maar eens de onderdelen lekker in bad met wat Dasty gestopt.
Nadat ieder kiertje geschrobd en met water gespoeld was heb ik alles gedroogd met een hetelucht pistool.
Daarna ging ieder deel een plekje aan het schuifsysteem van de spuitcabine.
Omdat alles uit gegalvaniseerd staal bestaat ga ik eerst met een doekje met witte azijn alles langs.
Vervolgens met paint-prep/ontvetter rond geslingerd en de elektrische kachel aan.
Alleen nog mezelf verpakken en klaar voor de strijd!
Met tape enkele dingen afgeplakt en schuimen oorplugjes in alle moeren.
De bus primer uit z'n bakje warm water gehaald en met m'n zelf gebouwde verfschudder3000 de boel flink gemengd.
En los, 20 tot 25 minuten tussen iedere verse laag en meters maken.
Eerst 3 laagjes primer:
Dan 3 laagjes zwart:
Nadat ieder kiertje geschrobd en met water gespoeld was heb ik alles gedroogd met een hetelucht pistool.
Daarna ging ieder deel een plekje aan het schuifsysteem van de spuitcabine.
Omdat alles uit gegalvaniseerd staal bestaat ga ik eerst met een doekje met witte azijn alles langs.
Vervolgens met paint-prep/ontvetter rond geslingerd en de elektrische kachel aan.
Alleen nog mezelf verpakken en klaar voor de strijd!
Met tape enkele dingen afgeplakt en schuimen oorplugjes in alle moeren.
De bus primer uit z'n bakje warm water gehaald en met m'n zelf gebouwde verfschudder3000 de boel flink gemengd.
En los, 20 tot 25 minuten tussen iedere verse laag en meters maken.
Eerst 3 laagjes primer:
Dan 3 laagjes zwart:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
En als grande finale 3 laagjes blanke lak:
Zo nog even de tape en oordopjes verwijderen en verder niet meer van de bank af komen, denk ik zo..
Zo nog even de tape en oordopjes verwijderen en verder niet meer van de bank af komen, denk ik zo..

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- kawazxr
- 5th Gear member
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21
Dat ziet er strak uit zeg, dat heb je heel netjes gedaan (bling bling).
Flinke klus maar al het goede voorwerk heeft dit mooie resultaat opgeleverd.
Wel een beetje jammer dat je er straks weinig van ziet
, maar dit gaat wel weer jaren mee.
Flinke klus maar al het goede voorwerk heeft dit mooie resultaat opgeleverd.
Wel een beetje jammer dat je er straks weinig van ziet

S60 T8 R-Design Hybride
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26874
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De voorbereiding was al grondig dus het kon niet anders dan een strak eindresultaat worden! 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Daar ben ik het zeker mee eens mannen.
Spuitwerk valt of staat met de voorbereiding, dus ik hoop dat ik die goed voor elkaar heb.
Voor nu ziet het er goed uit maar eigenlijk weten we dat pas over een aantal jaar.
Bij de laatste halve bus blanke lak heb ik continu van hand moeten wisselen omdat ik de spuitgreep niet meer in geknepen kreeg.
Mijn klauwen laten vandaag dan ook duidelijk merken dat ik veel gedaan heb gisteren.
Spuitwerk valt of staat met de voorbereiding, dus ik hoop dat ik die goed voor elkaar heb.
Voor nu ziet het er goed uit maar eigenlijk weten we dat pas over een aantal jaar.
Bij de laatste halve bus blanke lak heb ik continu van hand moeten wisselen omdat ik de spuitgreep niet meer in geknepen kreeg.
Mijn klauwen laten vandaag dan ook duidelijk merken dat ik veel gedaan heb gisteren.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14310
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Goede voorbereiding is alles en je blijft zo wel bezig...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Bezigheidstherapie 
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14310
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Het lijkt leuk om te doen als je de handigheid hebt. Tja ik dacht wel waarom heb je bijv niet gekozen de V70 interrieur uit te bouwen en en dan weer alles te monteren nadat je alle onderdelen behandeld en vernieuwd hebt... ?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26874
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je hebt ook "opzet handgrepen" voor spuitbussen waarmee je ze dus ook in kan drukken.
Heb er zelf geen ervaring mee maar als dat je hebt is het een kleine moeite om zo'n ding te proberen.
Heb er zelf geen ervaring mee maar als dat je hebt is het een kleine moeite om zo'n ding te proberen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Waarom het interieur uit bouwen?
Das het mooie, zo'n greep heb ik dus gebruikt
Werkt overigens best goed, al heeft de spuitbus wel enigszins de neiging iets te draaien tijdens het spuiten.
Zolang je dat in de gaten houdt heb je prima controle.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14310
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik bedoel stoelen en interieur eruit en weer opnieuw verf behandeling binnenkant. Of is dat flauwekul om te doen. Ik zie hier in de dorps garage ook kale casco s staan om te spuiten...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Ah duidelijk, een volledige restauratie is gelukkig zo ver ik weet hier niet nodig.
En in de buitenlucht ook niet haalbaar denk ik
En in de buitenlucht ook niet haalbaar denk ik
Laatst gewijzigd door maartjinski op 11.01.2025 - 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7829
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Dat ben ik aan het doen met de XC70 (2003). Alles uitbouwen, strippen etc kost je weken aan tijd en je loopt tegen veel praktische problemen aan. Ook voor een aantal zaken speciale tools nodig.maartjinski schreef: ↑11.01.2025 - 15:28 Ah duidelijk, een volledige restauratie is gelukkig zo ver ik weet hier niet nodig.
En met opbouwen kan je alles wat van rubber is vervangen. Van motorsteun tot deurrubber.
Maar wel een leuk om te doen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"