Uiteidelijk 52 kWh (9-70%, toen zakte die onder de 100) geladen in 24 min. Iets van 130kWh gemiddeld. Kan ik goed mee leven hoor
Eerste ervaring snelladen bij Fastned
- caspervc
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03
Ik ben laatst ook een keer bij fastnet gaan hangen (my24 extended range). Viel me niet tegen, genavigeerd naar de lader, aangekomen met 9% SoC en vrij snel op de max van 205 kW.
Uiteidelijk 52 kWh (9-70%, toen zakte die onder de 100) geladen in 24 min. Iets van 130kWh gemiddeld. Kan ik goed mee leven hoor
Uiteidelijk 52 kWh (9-70%, toen zakte die onder de 100) geladen in 24 min. Iets van 130kWh gemiddeld. Kan ik goed mee leven hoor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
-
Tsjakha
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Ik heb 2x geladen bij Tesla en lader via navigatie ingesteld, echter
Beide keren bij 40% soc niet hoger gekomen dan 90kw laadsnelheid en op langere rit, buiten temp boven 10 graden.
Benieuwd onder welke omstandigheden de 135 mogelijk is!
Zou fijn vinden als preconditioneren kon worden gemonitord of getriggerd aan/uit via het centrale display bij Range assistent
Beide keren bij 40% soc niet hoger gekomen dan 90kw laadsnelheid en op langere rit, buiten temp boven 10 graden.
Benieuwd onder welke omstandigheden de 135 mogelijk is!
Zou fijn vinden als preconditioneren kon worden gemonitord of getriggerd aan/uit via het centrale display bij Range assistent
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Ik heb de laatste keer hetzelfde ervaren bij Tesla, maar de beide keren ervoor was de laadsnelheid wel hoog.Tsjakha schreef: ↑20.02.2024 - 22:06 Ik heb 2x geladen bij Tesla en lader via navigatie ingesteld, echter
Beide keren bij 40% soc niet hoger gekomen dan 90kw laadsnelheid en op langere rit, buiten temp boven 10 graden.
Benieuwd onder welke omstandigheden de 135 mogelijk is!
Zou fijn vinden als preconditioneren kon worden gemonitord of getriggerd aan/uit via het centrale display bij Range assistent
Hoe hoog zal ik de volgende keren in de gaten houden
Ik sluit me aan bij je opmerking over het kunnen zien of preconditioneren zichtbaar is.
Terugdenkend:
Bij de laatste keer laden zijn we zonder het te vertellen aan de navigatie naar de snellader gereden en bij de keren ervoor hebben we ons reisdoel gedeeld met de navigatie.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

-
Tsjakha
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Ik had een lange rit en Google gaf aan dat ik dat niet zou halen, omdat ik Tesla heb aangegeven naast Fastned en Shell als snellaad stop, kwam Tesla Oosterhout in beeld in Google navigatie als oplaadstop
de rit daar na toe was ruim 80 km, voldoende tijd om te "preconditioneren", dan denk ik: ik doe toch alles goed?
Weet alleen niet of zo'n Tesla supercharger hub zelf ook nog last heeft van "load ballancing" van vermogen als deze bijna allemaal bezet zijn, of je als "niet Tesla rijder" niet de max krijgt, maar dat zijn slechts aannames.
de rit daar na toe was ruim 80 km, voldoende tijd om te "preconditioneren", dan denk ik: ik doe toch alles goed?
Weet alleen niet of zo'n Tesla supercharger hub zelf ook nog last heeft van "load ballancing" van vermogen als deze bijna allemaal bezet zijn, of je als "niet Tesla rijder" niet de max krijgt, maar dat zijn slechts aannames.
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
-
Tsjakha
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Zag YouTube filmpje van de EX30, werkt ook met de Google/Android interface,
Daar werd na ingave snellaadstation als tussenstop op rit bijgaande melding getoond dat preconditioning werd gestart, overigens leek het erop dat preconditioning onder 20% soc niet wordt gestart om range te besparen?? Wat ik zo jammer vind is dat preconditioneren zo slecht is gedocumenteerd, ook de dealer weet niets meer te vertellen dan: snellader in Google selecteren. Dus zo’n preconditioning melding en een displayfunctie of deze werkzaam is, of een weergave van accu temperatuur zou fijn zijn als Volvo die in de software updates inbouwt bij het onderdeel “ Range Assistent”, want de parameters zijn al lang beschikbaar.
Daar werd na ingave snellaadstation als tussenstop op rit bijgaande melding getoond dat preconditioning werd gestart, overigens leek het erop dat preconditioning onder 20% soc niet wordt gestart om range te besparen?? Wat ik zo jammer vind is dat preconditioneren zo slecht is gedocumenteerd, ook de dealer weet niets meer te vertellen dan: snellader in Google selecteren. Dus zo’n preconditioning melding en een displayfunctie of deze werkzaam is, of een weergave van accu temperatuur zou fijn zijn als Volvo die in de software updates inbouwt bij het onderdeel “ Range Assistent”, want de parameters zijn al lang beschikbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
-
Tsjakha
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Blijft me toch bezig houden , preconditioneren van de hoog volt accu.
Onlangs dacht ik even bij Tesla onder de 40 ct te kunnen laden.
Rit van 50 km achter de rug en Tesla ingesteld als bestemming
Buiten temperatuur ongeveer 8 graden.
6 van de 10 laadplekken vrij.
Komt deze niet boven de 35 Kw! Dus zou anderhalf uur moeten laden ipv 25 minuten tot 80%
2 weken later, zelfde condities, zelfde ervaring, zelfde station.
Bovendien treed zodra ik ga rijden een ventilator duidelijk brommend in werking (koeling accu?) en duurt ongeveer 15 minuten
Tesla is de enige leverancier waar ik af en toe op een lange rijd snel laad
Maar de ervaring van de laatste 2 keer kan ik niet plaatsen qua oorzaak Tesla (load balancing, knijpen van niet Tesla merken of onderscheid abonnees ?) of de auto, conditionering of amperage ? (heb nooit iets ingesteld bij de laad parameters qua amperage en ging altijd goed.)
Ik zal eens Fastned of Shell proberen volgende keer en bij eenzelfde ervaring maar eens langs de dealer.
Onlangs dacht ik even bij Tesla onder de 40 ct te kunnen laden.
Rit van 50 km achter de rug en Tesla ingesteld als bestemming
Buiten temperatuur ongeveer 8 graden.
6 van de 10 laadplekken vrij.
Komt deze niet boven de 35 Kw! Dus zou anderhalf uur moeten laden ipv 25 minuten tot 80%
2 weken later, zelfde condities, zelfde ervaring, zelfde station.
Bovendien treed zodra ik ga rijden een ventilator duidelijk brommend in werking (koeling accu?) en duurt ongeveer 15 minuten
Tesla is de enige leverancier waar ik af en toe op een lange rijd snel laad
Maar de ervaring van de laatste 2 keer kan ik niet plaatsen qua oorzaak Tesla (load balancing, knijpen van niet Tesla merken of onderscheid abonnees ?) of de auto, conditionering of amperage ? (heb nooit iets ingesteld bij de laad parameters qua amperage en ging altijd goed.)
Ik zal eens Fastned of Shell proberen volgende keer en bij eenzelfde ervaring maar eens langs de dealer.
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn















