wie heeft een VIDA in de buurt van Purmerend

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Stier03
1st Gear member

Hallo mede Volvo rijders, sinds enige dagen werkt mijn standverwarming het niet meer, accu spanning is 12.23 volt. en zou graag een bms reset willen doen. om te kijken of dit helpt of zijn er andere ideeën.

Hoor het graag

groet Rob
EasyWim
2nd Gear member

12,23V is behoorlijk aan de lage kant, mogelijk is de standverwarming daardoor niet meer in te schakelen. Misschien verstandig om eerst de conditie van de accu te laten testen.
XC40 T3 Momentum PRO automaat uit 2020 (getuned door Obbe naar T4)
Stier03
1st Gear member

EasyWim schreef: 12.01.2025 - 20:18 12,23V is behoorlijk aan de lage kant, mogelijk is de standverwarming daardoor niet meer in te schakelen. Misschien verstandig om eerst de conditie van de accu te laten testen.
Donderdag in de garage doorgemeten en die kwamen op het zelfde uit. zit er net 2 jaar in, is dan wel redelijk snel dat hij aan het einde is.
-KJ-
5th Gear member

Je schrijft niet om wat voor auto/bouwjaar het gaat, maar dit zou kunnen werken:

"For a reset of the BMS:
1. Switch on ignition (do not start engine)
2. Switch on dipped beam
3. Press 5x the rear fog light button (do not switch 5x on and off the rear fog light)
4. Press 3x hazard lights button (do not switch 3x on and off hazard lights)
5. Then the battery symbol in the speedometer should flash 3x quickly."
volvo440special
5th Gear member

Ik vraag me af of een BMS-reset niet juist zaken gaat verergeren. BMS is juist een systeem dat rekening houdt met de staat van de accu. Dus dat systeem dan gaan vertellen, dat deze accu ineens nieuw is, lijkt me niet handig. Ik zou eerst andere zaken uitsluiten, te beginnen met inderdaad de accu zelf eens te testen. 2 jaar is inderdaad kort, maar het kan.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”