Afgelopen zondag wilde de wagen echter ineens niet starten. De eerste keer dat ik het contact probeerde, verschenen de modi (R N D P) nog op het bestuurdersdisplay. Sindsdien gebeurd dit ook niet meer en reset het infotainment zelfs geregeld wanneer ik het contact omzet.
Ik vermoedde in eerste instantie een platte accu gezien het koude weer (wagen is in 2018 uit Duitsland geïmporteerd en deze accu lijkt er nog steeds in te zitten).
ANWB is gekomen:
- accuspanning bleek normaal te zijn
- jumpstarts wilde niet helpen. Al heb ik een donkerbruin vermoeden, nu ik de gebruikershandleiding er op na sla, dat deze op een foutieve wijze uitgevoerd is (namelijk direct op de startaccu in de kofferbak, ipv op de hulpaccu in het motorruim)
- zekeringen passagierszijde gecontroleerd (vermoeden was dat de zekering van het stuurslot kapot was), bleken allemaal nog goed te zijn
Hier een video van het euvel:
Er zit garantie op de wagen, dus uiteindelijk kan ik er een garage naar laten kijken. Maar aangezien de wagen momenteel in de parkeergarage van ons appartementencomplex geparkeerd staat, is het niet triviaal om de wagen weg te slepen.
Dus voordat ik de garage op ga bellen, vroeg ik me af of iemand op dit forum een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit eventueel op te lossen valt.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!