Zoals het onderwerp al aangeeft;
Heeft een Polestar aanpassing op de T8 motoren een absolute meerwaarde?
En zo ja in welk opzicht?
Wat zijn jullie ervaringen
Voor zowel de 'oude versie' als de 'nieuwe versie'.
Persoonlijk ben ik benieuwd naar de ervaringen op de oude versie... de 390PK motoren. Maar om het algemeen te houden lijkt mij het zinvol om ook de andere ervaringen te posten.
Mijn ervaring op de D4 motor was perfect! Absolute meerwaarde.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10506
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik heb het op onze V90T5CC laten doen en destijds op de V60PIH en de V90T8 MY19 voornaamste voordeel vond ik dat de auto's lekkerder door hun versnellingen gingen. De Aisin bak is altijd wat traag geweest de erad kon dat gebrek wat verbloemen maar met Polestar tuning ging het allemaal nog een stukje beter op de T5 in de CC was het echt een groot verschil op de V90T8 MY 23 (longrange) heb ik het niet gedaan, de erad is zoveel krachtiger dat de trage bak nauwelijks opvalt. Ik blijf overigens van mening dat de tuning standaard had moeten zijn op veel modellen het is best raar dat je een nieuwe auto verkoopt waarvan je weet dat ie met een beetje andere software veel lekkerder rijdt dan verkoop je dus standaard een bewust gemankeerd product.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 26.03.2014 - 20:59
Ik heb het laten doen op mijn T8 uit 2018, modeljaar 2019 (met de 70 liter tank). Qua extra vermogen merk ik er maar weinig van. Maar het schakelen en de momenten waarop geschakeld wordt is veel beter afgesteld. Of het de prijs waard is, dat betwijfel ik. Het extra vermogen is maar beperkt, je hebt met de T8 al niks te klagen.
Ik heb gebruik gemaakt van een dealtje bij de dealer.
Ik heb gebruik gemaakt van een dealtje bij de dealer.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26.09.2011 - 23:23
Heb een XC60 T8 modeljaar 2020 met een polestar kuurtje.
De handling van de motor en automaat worden zoveel beter door deze tuning dat ik deze altijd zou aanraden. Persoonlijk vond ik de automaat en gasresponse niet heel fijn rijden met de standaard software. Met polestar, is het veel soepeler en feller geworden.
De handling van de motor en automaat worden zoveel beter door deze tuning dat ik deze altijd zou aanraden. Persoonlijk vond ik de automaat en gasresponse niet heel fijn rijden met de standaard software. Met polestar, is het veel soepeler en feller geworden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 30.12.2024 - 21:28
- Locatie: Kampen
Deze week offertes aanvragen. Lees nergens echt een aanbieding maar wie weet
Volvo V60 T4 Inscription
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Sommige dealers willen wel eens wat regelen met de prijs als de auto daar is aangeschaft. Ik werd ook echt gematst met de prijs.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Volverik
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 18.01.2011 - 18:31
- Locatie: NH
Ik had eind vorig jaar een prijs opgevraagd bij de plaatselijke dealer (niet de verkopende dealer) maar was niet in de aanbieding. Ik ben het mailtje helaas kwijt maar ik dacht € 995,-.Frisodewit schreef: ↑15.01.2025 - 18:34 Deze week offertes aanvragen. Lees nergens echt een aanbieding maar wie weet
Volvo V60 II T4
Volvo V40 T2 Nordic+
Toyota Avensis 1.8 Dynamic 2012
Volvo S60 T3 Summum MY2014
Toyota Avensis Wagon 2.0 Dynamic - 2010
Saab 9-5 2.3T - 2005
Fiat Croma - 2.2 2007
Volvo S60 Intro Edition 2.4i - 2003
Citroen C5 Beak 2.0 HDI - 2003
Citroen Xantia 1.8 16V - 1998
Alfa Romeo 155 TD - 1996
Opel Astra Wagon 1.7 SD - 1995
Citroen Xantia 1.6 - 1994
Citroen BX
Citroen BX
Citroen Visa
Citroen Dyane Break
Opel Kadett 1.2
Volvo V40 T2 Nordic+
Toyota Avensis 1.8 Dynamic 2012
Volvo S60 T3 Summum MY2014
Toyota Avensis Wagon 2.0 Dynamic - 2010
Saab 9-5 2.3T - 2005
Fiat Croma - 2.2 2007
Volvo S60 Intro Edition 2.4i - 2003
Citroen C5 Beak 2.0 HDI - 2003
Citroen Xantia 1.8 16V - 1998
Alfa Romeo 155 TD - 1996
Opel Astra Wagon 1.7 SD - 1995
Citroen Xantia 1.6 - 1994
Citroen BX
Citroen BX
Citroen Visa
Citroen Dyane Break
Opel Kadett 1.2
- Volverik
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 18.01.2011 - 18:31
- Locatie: NH
Vorig jaar was de aanbieding tot 31 oktober € 795,-
(In dit geval de T4)
(In dit geval de T4)
Volvo V60 II T4
Volvo V40 T2 Nordic+
Toyota Avensis 1.8 Dynamic 2012
Volvo S60 T3 Summum MY2014
Toyota Avensis Wagon 2.0 Dynamic - 2010
Saab 9-5 2.3T - 2005
Fiat Croma - 2.2 2007
Volvo S60 Intro Edition 2.4i - 2003
Citroen C5 Beak 2.0 HDI - 2003
Citroen Xantia 1.8 16V - 1998
Alfa Romeo 155 TD - 1996
Opel Astra Wagon 1.7 SD - 1995
Citroen Xantia 1.6 - 1994
Citroen BX
Citroen BX
Citroen Visa
Citroen Dyane Break
Opel Kadett 1.2
Volvo V40 T2 Nordic+
Toyota Avensis 1.8 Dynamic 2012
Volvo S60 T3 Summum MY2014
Toyota Avensis Wagon 2.0 Dynamic - 2010
Saab 9-5 2.3T - 2005
Fiat Croma - 2.2 2007
Volvo S60 Intro Edition 2.4i - 2003
Citroen C5 Beak 2.0 HDI - 2003
Citroen Xantia 1.8 16V - 1998
Alfa Romeo 155 TD - 1996
Opel Astra Wagon 1.7 SD - 1995
Citroen Xantia 1.6 - 1994
Citroen BX
Citroen BX
Citroen Visa
Citroen Dyane Break
Opel Kadett 1.2
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Dacht dat er meestal rond augustus een aanbieding komt.
Vorig jaar had ik hem voor 795,-
Vorig jaar had ik hem voor 795,-
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik heb het op mijn beide short range T8 en (XC90 en V90) P* gehad en vond het daar meerwaarde gezien het schakelgedrag. Op de T8 longrange heb ik het niet de erad is zoveel krachtiger dat P* vp;gens mij weinig meerwaarde kan hebben.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Kan niet oordelen over een T8, maar op de D4 is het een wereld van verschil, daar waar ik me dermate ergerde aan de trage bak in de S90, dat ik zelfs overwoog om de auto in te ruilen, een jaar geleden Polestar erop laten zetten in NL aan 795€ en nu geniet ik echt van de auto.
Voor mij was het zeker de prijs waard
Voor mij was het zeker de prijs waard
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38
Wat ik van de performance specialist bij de dealer ook begrijp is dat de T8 + Polestar Tuning eigenlijk alleen de schakel-mapping echt wat optimistischer afstelt en je iets meer oemf voelt. Maar je zal nooit Polestar Engineered feeling krijgen.
Ik rijd nu 3 jaar een S60 PE en de hardwarematige aanpassingen maken de auto wel echt helemaal anders. De auto is extreem agressief in zowel acceleratie en remmen en ook toeren vasthouden boven 6k is veel optimistischer. Ook de stuurresponse tussen de T8 en de PE is alsof je ineens in een Porsche stapt. Alles is haardscherp en bijna schokkerig snel, maar heel strak op de weg. En dempers maken het echt een supercar en plant je echt vast aan de weg en je hebt totaal geen body-roll meer.
Polestar Tuning zelf, volgens de in-huis specialist, geeft je eigenlijk alleen een iets meer optimistische schakel-mapping waardoor de auto lekker snappy aanvoelt. Let echter wel dat de "levenslange versnellingsbak-olie garantie" die Volvo vaak noemt (zegge 200~300k km) niet meer opgaat met Polestar Tuning. Ik zou wel aanraden dan elke 100k km minstens je olie te laten verversen.
Ik rijd nu 3 jaar een S60 PE en de hardwarematige aanpassingen maken de auto wel echt helemaal anders. De auto is extreem agressief in zowel acceleratie en remmen en ook toeren vasthouden boven 6k is veel optimistischer. Ook de stuurresponse tussen de T8 en de PE is alsof je ineens in een Porsche stapt. Alles is haardscherp en bijna schokkerig snel, maar heel strak op de weg. En dempers maken het echt een supercar en plant je echt vast aan de weg en je hebt totaal geen body-roll meer.
Polestar Tuning zelf, volgens de in-huis specialist, geeft je eigenlijk alleen een iets meer optimistische schakel-mapping waardoor de auto lekker snappy aanvoelt. Let echter wel dat de "levenslange versnellingsbak-olie garantie" die Volvo vaak noemt (zegge 200~300k km) niet meer opgaat met Polestar Tuning. Ik zou wel aanraden dan elke 100k km minstens je olie te laten verversen.
2022 S60, 2012 C30
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heb je hier een bron van?
Los van of je wel of geen Polestar tuning hebt is regelmatig spoelen van de bakolie sowieso een goed idee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38
Heb niet de definitieve bron voor je, maar bij de dealer noemen ze dit bij de nieuwere modellen "lifetime fill". Als je er op google'd krijg je ook dit soort discussies;
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... g?t=301428
Waarbij sommige bakken zelfs gesealed zijn. Echter klinkt dat eerder als een naaistreek om je dan een volledig nieuwe versnellingsbak aan te smeren als er iets mee is.
Maar ik ben zelfs dit meerdere malen door de dealer verteld dat bij de nieuwere 8-traps bakken dit wel degelijk geld en ze eigenlijk alleen ingrijpen bij het detecteren van afwijkingen. Dus niet standaard bij 40-60-80-100-etc duizend km.
Tot slot kan ik me echter wel indenken dat een zwaardere belaste transmissie meer bijproducten van slijtage kan generen door hogere last. Een bekende met een nieuwe af-fabriek 911 had na 10k km al volledige zwarte drap uit de versnellingsbak komen. Deze auto werd ook direct al vrij snel op track gebruikt, dus niet helemaal goede vergelijkingen (ander soort transmissie etc), maar het laat wel zien dat hoge stres op transmissie veel inwendig vervuiling kan veroorzaken.
2022 S60, 2012 C30
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Volvo heeft het al heel lang (zeker begin jaren 2000) over "life time olie" en dat vervanging alleen nodig is als je de auto als taxi gebruikt of veel met een zware aanhanger rijdt. In dat laatste geval is het advies elke 60K te vervangen. Er zijn inderdaad nog steeds dealers die dat verhaal stug blijven volhouden, net zo goed als er dealers zijn die wel olieverversing aanbieden als onderdeel van onderhoudswerkzaamheden (zoals mijn dealer bijvoorbeeld).
Een automaat sealen is net zo kansloos als je vrouw vragen 5 minuten haar mond te houden, dus dat is een broodje aap en zeker geen naaistreek van Volvo. En ja, eens dat als je een bak zwaar belast (zie mijn voorgaande opmerking), je eerder moet spoelen, maar dat geldt ook zonder de P* tuning, daar zit het verschil hier echt niet in. Genoeg over dit onderwerp te vinden hier op het forum en vandaar ook mijn interesse naar de bron van je uitspraak.
Een automaat sealen is net zo kansloos als je vrouw vragen 5 minuten haar mond te houden, dus dat is een broodje aap en zeker geen naaistreek van Volvo. En ja, eens dat als je een bak zwaar belast (zie mijn voorgaande opmerking), je eerder moet spoelen, maar dat geldt ook zonder de P* tuning, daar zit het verschil hier echt niet in. Genoeg over dit onderwerp te vinden hier op het forum en vandaar ook mijn interesse naar de bron van je uitspraak.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38
Snap je punt en idd riep ik het mss wat te snel in de rondte. Ik heb ook voor de volgende beurt preventief voor de verversing gevraagd. Liever nu iets meer liefde in de auto voor een paar honderd euro meer dan over 2~4 jaar duizenden euros slijtage schade.
Je hebt zelf ook een T8 zie ik en als je echt max vermogen van de auto vraagt (klikje) verneem je wel degelijk dat de auto veel te verduren heeft. Het echte max-vermogen keerpunt bij de hybrides is wel echt iets waarbij het deftige Volvo'tje wel in een redelijk beest veranderd.
Je hebt zelf ook een T8 zie ik en als je echt max vermogen van de auto vraagt (klikje) verneem je wel degelijk dat de auto veel te verduren heeft. Het echte max-vermogen keerpunt bij de hybrides is wel echt iets waarbij het deftige Volvo'tje wel in een redelijk beest veranderd.
2022 S60, 2012 C30
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Verstandig besluit denk ik. Hier de bak al twee keer preventief laten spoelen.
Zeker, en dus zal alles harder/sneller slijten als je dat continu doet. Omdat ik nog lang van de T8 wil genieten doen we dat dus maar niet.
Veel plezier van je T8.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38
Op hoeveel km zit je XC90 nu? Ik reis vrij veel (vliegen) dus mijn S60 PE zit na 3 jaar nog maar op 26000km haha 
Heb je ook supercharger + turbo of alleen turbo?
Trouwens dat zuinig doen met vermogen hoeft niet per se hoor. Ik praat vaak met de performance specialist bij mijn dealer en hij zegt ook dat de auto allerlei software-matige foefjes heeft die zichzelf wel beschermd waar nodig. Sowieso komt een groot deel van de initiële kick van het vermogen van de electromotor gelukkig.
Heb je ook supercharger + turbo of alleen turbo?
Trouwens dat zuinig doen met vermogen hoeft niet per se hoor. Ik praat vaak met de performance specialist bij mijn dealer en hij zegt ook dat de auto allerlei software-matige foefjes heeft die zichzelf wel beschermd waar nodig. Sowieso komt een groot deel van de initiële kick van het vermogen van de electromotor gelukkig.
2022 S60, 2012 C30
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Mijn T8 heeft nu ruim 313K op de teller, MY2016 dus turbo met super charger én Polestar optimalisatie (het onderwerp van dit topic).
Tuurlijk houdt de elektronica e.e.a. in de gaten, maar desondanks blijft het gewoon een heel simpel feit dat elk onderdeel meer slijt van (door)trappen dan van "normaal" rijden. Denk aan banden, remmen, onderstel, etc.
En die elektromotor is onderdeel van de ERAD en dat is een onderdeel die wel eens stuk wil (gebruik de zoekfunctie maar eens)......
Tuurlijk houdt de elektronica e.e.a. in de gaten, maar desondanks blijft het gewoon een heel simpel feit dat elk onderdeel meer slijt van (door)trappen dan van "normaal" rijden. Denk aan banden, remmen, onderstel, etc.
En die elektromotor is onderdeel van de ERAD en dat is een onderdeel die wel eens stuk wil (gebruik de zoekfunctie maar eens)......
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38
Dat is idd ook vaak het kritiek-argument wat ik vaak krijg als ik iemand zeg dat ik een hybride rijd. Maar tuurlijk geld de zorg voor de auto op die manier op alle fronten. Je probeert een balans te vinden tussen genieten van het feit dat je wel veel vermogen hebt, maar probeert er ook redelijk en degelijk mee om te gaan, vanuit zowel een zorgzaamheid als veiligheidsperspectief. Ziet helaas genoeg mensen die niet beseffen dat een auto met veel vermogen ook verantwoordelijkheid met zich meebrengt als je je op de weg begeeft.
Ik was idd op de hoogte van het ERAD systeem. Zo maken ook meer merken steeds gevaarlijk brekende logica met elektromotoren. Zoals Porsche nu met elektrische turbos waardoor de auto een hybride heet, maar niet in de klassieke zin, echter wel met gevolgen dat de auto volledig kan stallen als de elektromotor het begeeft.
Ik was idd op de hoogte van het ERAD systeem. Zo maken ook meer merken steeds gevaarlijk brekende logica met elektromotoren. Zoals Porsche nu met elektrische turbos waardoor de auto een hybride heet, maar niet in de klassieke zin, echter wel met gevolgen dat de auto volledig kan stallen als de elektromotor het begeeft.
2022 S60, 2012 C30