Update v1.5

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Henry82
5th Gear member

EX30 - Rijlogboek werkt niet langer na update 1.5
Probleem: na het updaten naar versie 1.5 van de software kan het rijlogboek stoppen met het registreren van ritten. Deze klacht wordt momenteel onderzocht.

Tijdelijke oplossing: Volg deze stappen om het probleem op te lossen:

1. Open de EX30-app.
2. Navigeer naar Instellingen > Privacy > rijlogboek.
3. Zet de schakelaar Rijlogboek op Uitgeschakeld.
4. Wacht 2 minuten.
5. Zet de schakelaar Rijlogboek terug op Ingeschakeld.

Ritten moeten nu weer worden geregistreerd.
Life is what happens while you're busy making other plans
Breezer
1st Gear member

Na de 1.5 update volgt deze mededeling in de app. Iemand enig idee wat dit betekent?

"De parameters voor configuratie van de digitale CCC-sleutel van uw voortuig zijn klaar; controleer op tijd"
iHansz
3rd Gear member

Breezer schreef: 13.01.2025 - 07:32 Na de 1.5 update volgt deze mededeling in de app. Iemand enig idee wat dit betekent?

"De parameters voor configuratie van de digitale CCC-sleutel van uw voortuig zijn klaar; controleer op tijd"
Waarschijnlijk voorbereiding voor de digital key die nog beloofd was: https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... key&page=0. Zal wel met een volgende update komen. Tekst is niet helemaal compleet. Mijn telefoon (iPhone 16 Pro) gaf ook nog iets van code geaccepteerd aan, maar kan dat niet meer terugvinden.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
Breezer
1st Gear member

Tekst is wel degelijk compleet. Mogelijk dat er bij jou meer stond, maar bij mij niet. Ik kan de melding terugvinden door het belletje rechts bovenin het scherm te selecteren. Ik wacht maar rustig af op dat wat komen gaat. 😉
RonaldKroos
Starter

Vandaag de update naar 1.5 doorgevoerd. Sindsdien werkt de navigatie niet meer, ik zie een wereldkaart (voorheen Nederland) en als ik een adres intik dan blijft de applicatie ronddraaien (zoeken) maar er gebeurt verder niets.
puccini
2nd Gear member

RonaldKroos schreef: 13.01.2025 - 18:39 Vandaag de update naar 1.5 doorgevoerd. Sindsdien werkt de navigatie niet meer, ik zie een wereldkaart (voorheen Nederland) en als ik een adres intik dan blijft de applicatie ronddraaien (zoeken) maar er gebeurt verder niets.
Even de boel opnieuw opstarten dat helpt meestal wel.
Had vanmorgen ook problemen met de assistent en na opnieuw opstarten werkte het weer als normaal.
EX30 SMER plus Onyx
Breezer
1st Gear member

Bij problemen met het display, bijvoorbeeld als het display vastloopt of de auto geen verbinding met internet kan maken, kun je proberen om het opnieuw op te starten.

Als je het display opnieuw wilt opstarten, moet je auto stilstaan en moet de parkeerrem zijn ingeschakeld.
Houd tegelijkertijd de knoppen voor ingestelde snelheid verlagen — en volume verlagen ∇ op het stuurwiel ingedrukt totdat het display verandert.
Het display wordt opnieuw opgestart.
VolvoColin
Starter

Zijn er ook mensen die sinds update 1.5 fors lagere laadsnelheden ervaren bij (fastned) snelladers?
Is nu de 2e keer dat ik onder de 10 graden laad bij een snellader (netjes met preconditioned accu) en netaan 31KW haal (wat op 65% soc toch wel richting de 80KW had geweest als het wat warmer is).

Het onderweg laden kost me nu een veelvoud aan tijd, en maak me met de 250km range van de Normal Range editie wel wat meer zorgen.
Henry82
5th Gear member

Ik kwam net tot 75kw, maar dat was zonder preconditioning van de accu, en start percentage 31%
Life is what happens while you're busy making other plans
Mojitoke
2nd Gear member

HeinvdW schreef: 06.12.2024 - 13:50 Je kunt in de Volvo app je suggesties delen bij feedback en je kunt je suggesties ook hier delen.
Maak een topic aan met verbeterpunten voor de EX30.
Dat is een stuk opbouwender dan dat mopperen zonder oplossingen aan te dragen.
ja en dan word er niks mee gedaan :-/
Mojitoke
2nd Gear member

Breezer schreef: 06.12.2024 - 14:00 Ieder heeft recht op een mening, maar om nu een aanpassing die ervoor zorgt dat de auto veilig tot stilstand komt als je in slaap valt te kwalificeren als gerommel in de marge, vind ik dan weer geroeptoeter. Als je dan dermate ontevreden bent, zou ik de aanschaf van een andere auto overwegen waar je wel content mee bent.
ik ben ook van die mening ivm die aanpassing tot stilstand,ik had niet te kiezen ,het is een firmawagen ,ik kan dus niet overwegen om een andere wagen te kiezen
Mojitoke
2nd Gear member

Hans Eilander schreef: 07.12.2024 - 09:51
puccini schreef: 06.12.2024 - 13:11 Sorry hoor maar het zijn echt AMATEURS daar bij Volvo heb er geen andere woorden voor en dat na bijna 2 jaar dat de EX op de markt is. SCHANDE !
Ten eerste is de EX30 pas sinds januari 2024 op de markt, dus geen 2 jaar! Ten tweede vind ik het niet te bevatten, dat jij Volvo , de makers van o.a. de XC40, XC60, XC90, en EX30 (en alles wat daar nog tussen zit) amateurs durft te noemen.... :-O
ik denk dat er bij die software nerds,die zich bezig houden met de EX30, er daadwerkelijk 1 rond rijd met een EX30,anders weet je wat er goed was in de vorige update,ik vind 1.5 geen meerwaarde er zal snel een 1.5.1 komen denk ik ( hopelijk met dingen die wel nuttig zijn )
Plaats reactie

Terug naar “EX30”