v70 R turbo FWD bokt

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Supercool007
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.03.2018 - 14:47

Beste Forum leden,

Ben niet nieuw op het forum maar veel gelezen maar dit is de 1ste keer dat ik vragen die ik zelf heb.
Gegevens van de Volvo V70 R-T Fwd 1998 met 550000km op LPG en Rico tuning

Ik heb in 2021 kop laten vlakken ( lekte koelvloeistof) 380000 km , distributie en ontluchten carter vervangen.
Klacht kwam toen bokken ( inhouden) onregelmatig. bij beide brandstof benzine en LPG
doordat de rooktest is gedaan, alle lucht pijpen van turbo vervangen, gelijk ook alu pijpen die direct van en naar intercooler (niet vervangen).
Flexpijpje van de stationair regelaar is vervangen.
3inch uitlaat en race cat eronder laten zetten. maar geen herrie uitlaat.
Brandstof filter en pomp ( grotere hoeveelheid) vervangen.
klacht blijft bokken onregelmatig.
Electra vervangen bobine, verdeler en rotor, bogie kabels, koudere bougie, LMM.
Klacht bokken (inhouden) onregelmatig van de motor.

Het driehoek geel groenlampje in dach brand geeft aan "lucht en brandstof mengsel verkeerd" Maar als ik de melding wis dan rijd hij even goed en lekker pittig maar weer tussendoor bokken zonder meld op dacht.

Wat is dit dan?

Nu is er mij verteld dat als je gaat chip kunnen dat de LMM ook aangepast moet worden door de verhouding van lucht brandstof anders wordt.

Zal dit het probleem zijn?

Kan iemand mij een antwoordt geven of zelf mij helpen met dit probleem?

MVG Carlo
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7882
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

De LMM maakt wel deel uit van de hoeveelheid brandstof er ingespoten moet worden. Deze meet de hoeveelheid lucht de motor in gaat.
Voor die paar tientjes kan je deze natuurlijk altijd vervangen.

Je kan ook een afspraak maken met Obbe. Die hangt hem aan de laptop en kan waarschijnlijk zo verklaren wat er gaande is.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"The forest has music for those who listen"
Gebruikersavatar
Lupo Volvo
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 19.10.2023 - 22:17
Locatie: DONGEN

De compressie is nu anders na het vlakken van de kop?
XC60 T8
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28473
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Auto uitlezen op storingscodes.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26935
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Lupo Volvo schreef: 18.01.2025 - 15:36 De compressie is nu anders na het vlakken van de kop?
Als men het goed gedaan heeft zullen ze een iets dikkere koppakking gebruikt hebben.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
redracer
4th Gear member
Berichten: 749
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

nokkenas sensor of temperatuursensor zijn zo mn eerste hersenspinsels . Als die sensoren verkeerd staan of verkeerde input geven door wat dan ook ( slecht contact of draadbreuk ) dan werkt de rest ( lmm + inspuiting ) verkeerd vandaar dat op beide brandstoffen dezelfde klachten zitten .

Anders zou ik het ontstekingscircuit nog eens napluizen ook ivm klachten op beide brandstoffen ;
bobine uitwisselen met een andere ( zwaardere )
Bougiekabels ( goede volgorde ? )
Bougie kapot ? ( kleur ?)

Ga er vooral niet vanuit dat iets nieuws 'goed' is met dit soort dingen. Hoop ook dat er degelijke merk onderdelen gebruikt zijn want goedkoop is duurkoop hiermee.
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 529
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Ik gok op TCV (turbo control valve).
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Supercool007
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.03.2018 - 14:47

Temperatuur sensor koeling is ook vervangen eerst een niet orgineel daarna een volvo type.

Het bokken ( storten ) is niet continu het is onregelmatig.
het is bij koude en warme motor.
Als het met de turbo te maken heeft dan moet je dat merken als je turbo vraagt bij 3000 toeren maar die komt wel los.

Ik ga voor een uitlees moment.

Waar is Obbe

Bedankt zo ver gr.Carlo
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”