Beste mensen,
Enige maanden rij ik nu een Volvo v70 2.4 t benzine automaat 384.000.
Heb recent enkele zaken met jullie besproken hier, die inmiddels allemaal op z,n pootjes terrecht zijn gekomen,....fijne auto natuurlijk dus he!!
Ik leg graag het volgende aan jullie voor:
Zoals we allemaal weten lusten onze auto,s een slokje.
Ik overweeg daarom LPG te laten inbouwen wat 2100 zal kosten
Ik heb globaal zitten rekenen en kom voor mijzelf dan uit op een terugverdien tijd van ruim 3 jaar denk ik.
5000 km in Nederland overwegend korte stukjes 1: 7 X 2.00 Euro = 714x2.00 = 1428.
9000 km Duitsland, Oostenrijk, Hongarije lange afstand 1:10 X 1.65 = 900x1.65 = 1485.
-----------
2913
Ik ga er maar ff vanuit dat LPG OVERAL 1 Euro per liter kost, en gemiddeld verbruik
1:8 (??) 14.000 km: 8 = 1750
Voordeel LPG t .o. v Benzine ------------
1163
Extra WEGENBELASTING 12 x 50 = 600
Besparing per jaar Totaal --------------
563
Terugverdientijd 2100: 563= ruim DRIE jaar.
Ik heb geen ervaring met verbruikcijfers LPG dus daarom heb ik maar ff deze rekensom in de groep gegooid,
...ik ben echt heel benieuwd wat de echte rekensom is van diegene die ervaring hebben met rijden op LPG.
Mag ik jullie mening vragen... is het uberhaupt wijs gelet op leeftijd en km-stand nu nog LPG in te bouwen...???......
Ik peil gewoon eens ff reakties....en ik kom zo ook te weten of mijn rekensom een beetje rieel is.....
Ik ben een twijfelkont zo ze dat zo mooi noemen, daarom is het natuurlijk niet gek om in een solide auto te rijden,......
Zou het nu inbouwen van LPG MEERWAARDE kunnen zijn bij eventuele inruil, of ...inbouwen en dan vooral tot de draad afrijden...??
Heel benieuwd naar de reakties,...en vooral iedereen bij voorbaat BEDANKT! voor het reageren!!!
inbouwen LPG v70 2.4 t 384.000 km automaat, 2002
- gero
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52
Welkom op het forum, op de 850 f0rum heb je een veel informatie over gas etc. misschien heb je er wat aan
https://volvo850forum.nl/index.php/boar ... aa9a8e4f78
https://volvo850forum.nl/index.php/boar ... aa9a8e4f78
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26936
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als het blok nog goed is zou het nog altijd de moeite waard zijn om de ombouw te doen.
Zijn er hier genoeg die met een hogere kilometerstand op gas rijden.
Bij inruilen krijg je er geen cent extra voor.
Zijn er hier genoeg die met een hogere kilometerstand op gas rijden.
Bij inruilen krijg je er geen cent extra voor.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38
Gewoon doen. Ik heb bij 345k ruim 1.5 jaar geleden gas laten inbouwen.
Verbruikscijfers zullen wel aardig kloppen vergeleken met het verbruik van mijn huidige Classic 2.5 10v en mijn oude 2.4 N.
Meerwaarde zal een lpg tank veelal niet hebben.
Verbruikscijfers zullen wel aardig kloppen vergeleken met het verbruik van mijn huidige Classic 2.5 10v en mijn oude 2.4 N.
Meerwaarde zal een lpg tank veelal niet hebben.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9142
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Inderdaad gewoon doen. Bij mij was de terugverdien tijd 10 maanden en 33.200 km. S60 2.5T met Vialle LPI van 2700 euro.
Berekenen is heel simpel, downlaod even mijn excel bestandje
Jij vult de literprijs en verbruik in, de computer doet de rest.
Berekenen is heel simpel, downlaod even mijn excel bestandje

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Als je geld over hebt: doen.
Anders: eens op een rijtje zetten hoe lang je de auto nog wil hebben, wat de huidige bekende problemen zijn, wat is de staat van het onderhoud, welke problemen zou ik in de komende periode tegen kunnen komen en wil ik die nog wel oplossen.
De auto is het economisch niet meer waard, krijg je nooit meer terug bij een verkoop of inruil, of verzekeraar. Enkel emotionele banden kunnen deze investering goedpraten.
Anders: eens op een rijtje zetten hoe lang je de auto nog wil hebben, wat de huidige bekende problemen zijn, wat is de staat van het onderhoud, welke problemen zou ik in de komende periode tegen kunnen komen en wil ik die nog wel oplossen.
De auto is het economisch niet meer waard, krijg je nooit meer terug bij een verkoop of inruil, of verzekeraar. Enkel emotionele banden kunnen deze investering goedpraten.
Made in Tahara
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6313
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
563/2100 is in mijn beleving meer 4 dan 3 jaar. Reken jezelf niet (te snel) rijk. M.a.w. de komende vier jaar heb je nog niets verdient, dat verdienen gebeurt dus pas ná vier jaar. In die vier jaar kan met een auto die op leeftijd is en een respectabele kilometerstand heeft veel gebeuren die er toe leiden om de auto af te moeten schrijven. Aan de andere kant, als de auto nu echt top is én je wil er nog echt veel langer dan vier jaar mee rijden en je hebt het geld, doe dan vooral waar jij je goed bij voelt. Elk risico uitsluiten gaat toch niet.
Hier de tarieven voor LPG in Europa: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... zen-europa
Hier de tarieven voor LPG in Europa: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... zen-europa
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Ik stond een tijdje geleden voor dezelfde keuze. Ik heb WEL LPG laten inbouwen, maar dat op een non turbo met nog net geen 2 ton op de teller. Het verschil in verbruik is 1 op 12 benzine en 1 op 10 LPG. Mijn V70 heeft een automaat. Tanken doe je altijd wel tegen de 80 cent aan. Als je genoeg rijdt een goede investering, mijn ervaringen er mee zijn positief!
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000