Met mijn vorige Volvo aankopen (S80 en XC90 youngtimer) ben ik de afgelopen keren supergoed geholpen door al jullie Volvo kenners. Nu ben ik bezig met een XC90 T8 uit dec. 2016. 126k KM, 1e eigenaar, geen luchtvering, elektromotor vorig jaar vervangen en dealer onderhouden. So far so good volgens mij.
Gisteren met een proefrit kwam ik er achter dat in de storm er iets leek te 'flapperen' en toen ik de auto van boven bekeek bleek er een stukje rubber tekort te komen bij het panoramadak. Zie de foto's. Is dit iets wat jullie bekend voorkomt? En is dit makkelijk op te lossen, of zit ik straks direct met een tegenvallende reparatie als ik hem aankoop?
Ik heb hem bij een lokale garage laten checken die zag verder niks geks, maar gaf wel aan dat hij niet alle storingen kan zien omdat je daar een officiele Volvo computer voor nodig hebt. En alle dealers die ik gesproken heb hebben daar de komende week geen tijd voor.
We zouden de koop in principe vandaag afronden. PS. mocht er iemand daarna interesse hebben in een XC90 uit 2005 (summum), 2e eigenaar(+/- 185km), let me know!
Hulp/advies is meer dan welkom

Geluid:
Foto van Panoramadakrubber van boven;