het is een mooie sleutel van volvo met mooie functies. dat wel
die je krijgt bij volvo maar waarom niet een goede bevestiging. Na 2 maanden ligt hij eraf en ben ik mijn sleutelbos kwijt. De tweede keer was erger toen was ik mijn sleutel kwijt. tja en dan is een volvo pas veilig als hij niet rijdt. Een kleine aanpassing in de produktie (informeer eens bij audi /vw en wsl skoda) hoe je een ringetje door zo'n sleutel kan halen.
Een modificatie in de productie is vrij eenvoudig of ligt het in de bedoeling om extra sleutels a 200 euro te kopen, met een wachttijd van enkele weken. margetechnisch een interessant product lijkt mij.
of doe ik iets verkeerd...
sleutelringetje is van slechte kwaliteit
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik ben benieuwd of het een Volvo ringetje is of dat de dealer er wat mee doet. Mijn beide sleutels kwamen met een mooie sleutelhanger van Ton van Kuyk. Zo'n stalen blokje met 2 gaten erdoor waar een lus van staaldraad doorheen zit. Het ding is wel wat zwaar maar volgens mij moet je erg gek doen om dit ding stuk te krijgen.
-
- 2nd Gear member
was het een nieuwe auto?
ik heb geprobeerd om er een andere alvast die sleutel te halen die ik nog heb maar dat gaat niet et zit nu een vliertouwtje door heen.
toch grappig dat bij een een auto van 80.000 euro je op deze knullige manier de lsutels weet kwijt te raken.
maar misscihen ben ik wel te grofstoffelijk voor de volvo
ik heb geprobeerd om er een andere alvast die sleutel te halen die ik nog heb maar dat gaat niet et zit nu een vliertouwtje door heen.
toch grappig dat bij een een auto van 80.000 euro je op deze knullige manier de lsutels weet kwijt te raken.
maar misscihen ben ik wel te grofstoffelijk voor de volvo
een kritische maar blijde volvorijder
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de sleutels van een V50 en een XC70 schelen nogal wat, dat ringetje aan de sleutel van een S60-V/XC70-XC90-S80 is idd k*t, maak daar vooral niets aan vast.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Nee, de constructie van dat ringetje deugt gewoon niet.bart schreef:Ligt het niet gewoon aan je dealer hoe hij die sleutels levert? Die van onze V70 is gewoon in orde.
-
- 2nd Gear member
oef ik ben blij dat ik niet de enige ben die het probleem heeft.
mijn advies voor wat het waard is aan volvo of maak de constructie beter. of zorg dat je als eigenaar makkelijk een goede ring door heen kan halen
mijn advies voor wat het waard is aan volvo of maak de constructie beter. of zorg dat je als eigenaar makkelijk een goede ring door heen kan halen
- Christof
- 2nd Gear member
Helemaal mee eens!!xc70-fan schreef:het is een mooie sleutel van volvo met mooie functies. dat wel
die je krijgt bij volvo maar waarom niet een goede bevestiging. Na 2 maanden ligt hij eraf en ben ik mijn sleutelbos kwijt. De tweede keer was erger toen was ik mijn sleutel kwijt. tja en dan is een volvo pas veilig als hij niet rijdt. Een kleine aanpassing in de produktie (informeer eens bij audi /vw en wsl skoda) hoe je een ringetje door zo'n sleutel kan halen.
Een modificatie in de productie is vrij eenvoudig of ligt het in de bedoeling om extra sleutels a 200 euro te kopen, met een wachttijd van enkele weken. margetechnisch een interessant product lijkt mij.
of doe ik iets verkeerd...
Heb hetzelfde probleem met beide exemplaren, mijn vaders S60 idem dito!!
Ongelooflijk dat volvo zo'n prul niet kan oplossen!
Misschien moeten ze maar een internationale terugvordering doen voor alle 60 en 70 modellen vanwege een acuut gevaar voor verlies van sleutels :roll:

No risk, No fun
-
- 1st Gear member
bent het eens een coulance regeling zou zeker op zijn plaats zijn.
is een mooie markeitng stung als volvo's alle autos terugroeptt voor een nieuwe ringetje.
mooi item voor de nieuwe 2006 serie
onder het motto wat valt er nog te verbeteren en dan alleen het ringetje tonen in advertentie.
of dat is dat teveel understatement voor de gemiddelde auto marketeer.
is een mooie markeitng stung als volvo's alle autos terugroeptt voor een nieuwe ringetje.
onder het motto wat valt er nog te verbeteren en dan alleen het ringetje tonen in advertentie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Voor 2006 zit er een klein sleutelringetje met een soort gewrichtje aan, twijfel of dit de oplossing is, tegen betaling is dit ook te verkrijgen voor de oudere modellen, en coulance hierop? daar heeft Volvo nog nooit van gehoord.Johan volvo schreef:bent het eens een coulance regeling zou zeker op zijn plaats zijn.
(net als roestige wielbouten)
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ik dacht eerst dat het een grapje was, maar er schijnt dus toch een hele echte discussie te kunnen bestaan over een.....sleutelringetje! Als er verder niets te zeuren is over je auto....ben je een gelukkig mens!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Helaas ja, het laat gewoon los van het kunststof huis van je sleutel, niet echt "Volvokwaliteit" idd zoiets kleins maar ook zo reuze irritants.ps-amazon schreef:ik dacht eerst dat het een grapje was, maar er schijnt dus toch een hele echte discussie te kunnen bestaan over een.....sleutelringetje! Als er verder niets te zeuren is over je auto....ben je een gelukkig mens!
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
overigens....is volvo nog niet zo ver dat ze de pre-middeleeuwse sleutel vervangen door een card, vingerafdruk, irisscan, stemherkenning of andere moderne technieken? Ik dacht dat er al auto's waren die zo'n stomme sleutel niet meer nodig hebben
-
- 2nd Gear member
ik weet niet of de amazone een slimme sleutel heeft maar ik denk het niet. Vindt het wel jammer dat je een sleutel even niet snel kan bij maken. natuurlijk heeft dat zijn nadelen.
PS- amazone niet alle nieuwe ontwikkelingen zijn een verbetering.
ik hoef met een card of biometrisch in mijn auto te stappen maar gewoon een sleutel die niet uit elkaar valt. De sleutel van audi/ vw volgens mij een van de eerste met inklapbare sleutel zijn perfect goed.
dus ik hoop dat er iemand dit kan vertalen naar het zweeds en kan doorgeven aan de ontwerpers.
ik ken de sleutels van 40/50 serie niet maar als ik het goed begrijp is het een laten wij zeggen 60 plus probleem.
wat wel gezegd mag worden is dat de reikwijdte van de afstandsbediening erg goed is.
en ik geef toe als dit het enige is waarover je klaagt ben je een gelukkig mens.
maar om iets waar 50000 euro en meer wordt gevraagd met zo iets af te leveren is toch niet niet des volvo's. Zouden hier de invloeden van ford al merkbaar zijn?
ik hoef met een card of biometrisch in mijn auto te stappen maar gewoon een sleutel die niet uit elkaar valt. De sleutel van audi/ vw volgens mij een van de eerste met inklapbare sleutel zijn perfect goed.
dus ik hoop dat er iemand dit kan vertalen naar het zweeds en kan doorgeven aan de ontwerpers.
ik ken de sleutels van 40/50 serie niet maar als ik het goed begrijp is het een laten wij zeggen 60 plus probleem.
wat wel gezegd mag worden is dat de reikwijdte van de afstandsbediening erg goed is.
en ik geef toe als dit het enige is waarover je klaagt ben je een gelukkig mens.
maar om iets waar 50000 euro en meer wordt gevraagd met zo iets af te leveren is toch niet niet des volvo's. Zouden hier de invloeden van ford al merkbaar zijn?
-
- 2nd Gear member
ik weet niet of de amazone een slimme sleutel heeft maar ik denk het niet. vindt het wel jammer dat je een sleutel even niet snal kan bij maken. ook dat heeft zijn nadelen.
ik hoef crad of biometrisch in mijn auto te stappen maar gewoon een sleutel die niet uit elkaar valt. De sleutel van audi/ vw volgens mij een van de eerste met inklapbare sleutel zijn perfect.
ik hoef crad of biometrisch in mijn auto te stappen maar gewoon een sleutel die niet uit elkaar valt. De sleutel van audi/ vw volgens mij een van de eerste met inklapbare sleutel zijn perfect.
-
- Starter
xc70-fan,
Hoe ben je uiteindelijk aan een nw behuizing(=incl ringetje in de behuizing) gekomen?
Volgens Volvo is de enige oplossing een nieuwe afstandsbediening van €102 te kopen. en dan komt er nog iets bij om hem software-matig af te stellen.
Erg volvo degelijk, maar belachelijk duur voor alleen een plastic omhulsel.
Hoe ben je uiteindelijk aan een nw behuizing(=incl ringetje in de behuizing) gekomen?
Volgens Volvo is de enige oplossing een nieuwe afstandsbediening van €102 te kopen. en dan komt er nog iets bij om hem software-matig af te stellen.
Erg volvo degelijk, maar belachelijk duur voor alleen een plastic omhulsel.
- HowS40
- 3rd Gear member
Heb mijn auto ook bij Ton in Alkmaar en die sleutelhangers zijn idd mooi maar wel even elke dag aandraaien anders ben je je sleutel kwijtCinq schreef:Ik ben benieuwd of het een Volvo ringetje is of dat de dealer er wat mee doet. Mijn beide sleutels kwamen met een mooie sleutelhanger van Ton van Kuyk. Zo'n stalen blokje met 2 gaten erdoor waar een lus van staaldraad doorheen zit. Het ding is wel wat zwaar maar volgens mij moet je erg gek doen om dit ding stuk te krijgen.