2002 V40 2.0T valt uit bij koude motor.

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Spike1983
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 11.01.2025 - 20:05
Locatie: Emmen

Een van mijn Volvo's wil stationair niet blijven lopen als hij koud is. Distributie is vervangen, gasklephuis ultrasoon gereinigd. Nu wil ik niet als de eerste de beste garage domweg onderdelen gaan vervangen. Behalve de temperatuursensor, de brandstofdrukregelaar en de stationairsenor, kan ik nog ergens anders kijken? En voor diegenen die aan de sensor op de automaatbak denken. Nee, bij mij thuis wordt er geroerd.
Stoelverwarming is voor vrouwen. Een man weet dat hij zijn zaadjes gekoeld moet houden.
Alles beneden de 16,9 jaar is milieuvriendelijker dan een nieuwe(re) (elektrische) auto. (Onderzocht en bewezen)
Spike1983
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 11.01.2025 - 20:05
Locatie: Emmen

Kleine update; inmiddels weet ik dat het niet de gasklep positiesensor is, en ook niet de luchtmassameter. Ik denk zelf in de richting van de brandstofdrukregelaar. Het voelt namelijk alsof de choke het niet doet.
Stoelverwarming is voor vrouwen. Een man weet dat hij zijn zaadjes gekoeld moet houden.
Alles beneden de 16,9 jaar is milieuvriendelijker dan een nieuwe(re) (elektrische) auto. (Onderzocht en bewezen)
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Dan zou ook een brandstoffilter onder de aandacht moeten komen?
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1033
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Bij die motoren zijn de stationairklep (IAC) en brandstofdrukregelaar verdacht.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1564
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Deed hij dit ook al voordat de riem werd vervangen? Onjuiste timing van je distributie kan dit ook als gevolg hebben.
Spike1983
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 11.01.2025 - 20:05
Locatie: Emmen

MN-NL schreef: 30.01.2025 - 09:08 Dan zou ook een brandstoffilter onder de aandacht moeten komen?
Klopt. Maar als het filter dicht is, zou hij ook met warme motor problemen moeten hebben. Dat is niet het geval
volvo440special schreef: 30.01.2025 - 10:25 Bij die motoren zijn de stationairklep (IAC) en brandstofdrukregelaar verdacht.
Stationairklep is het niet. Heb ik al los gemaakt, gecontroleerd ( was heel mooi schoon) en gelijk maar een nieuwe pakking gemaakt. En ik verdenk ook de brandstofdrukregelaar. Afgaand op de "groene" kleur, is dat ding nog origineel....
The Mechanic schreef: 30.01.2025 - 12:53 Deed hij dit ook al voordat de riem werd vervangen? Onjuiste timing van je distributie kan dit ook als gevolg hebben.
Goede vraag. Maar nee. Deed de auto voor die tijd niet. Dus idd had het kunnen zijn dat de D riem niet goed erop zat. Maar ook dat heb ik even gecontroleerd. Kun je trouwens lekker makkelijk bij. Bij mijn Feroza moet ik er of een stoboscoop opzetten, of eerst het halve blok vrij bouwen voor ik de kap kan weghalen.
Stoelverwarming is voor vrouwen. Een man weet dat hij zijn zaadjes gekoeld moet houden.
Alles beneden de 16,9 jaar is milieuvriendelijker dan een nieuwe(re) (elektrische) auto. (Onderzocht en bewezen)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”