2002 V40 2.0T valt uit bij koude motor.
-
- 1st Gear member
Een van mijn Volvo's wil stationair niet blijven lopen als hij koud is. Distributie is vervangen, gasklephuis ultrasoon gereinigd. Nu wil ik niet als de eerste de beste garage domweg onderdelen gaan vervangen. Behalve de temperatuursensor, de brandstofdrukregelaar en de stationairsenor, kan ik nog ergens anders kijken? En voor diegenen die aan de sensor op de automaatbak denken. Nee, bij mij thuis wordt er geroerd.
Stoelverwarming is voor vrouwen. Een man weet dat hij zijn zaadjes gekoeld moet houden.
Alles beneden de 16,9 jaar is milieuvriendelijker dan een nieuwe(re) (elektrische) auto. (Onderzocht en bewezen)
Alles beneden de 16,9 jaar is milieuvriendelijker dan een nieuwe(re) (elektrische) auto. (Onderzocht en bewezen)
-
- 1st Gear member
Kleine update; inmiddels weet ik dat het niet de gasklep positiesensor is, en ook niet de luchtmassameter. Ik denk zelf in de richting van de brandstofdrukregelaar. Het voelt namelijk alsof de choke het niet doet.
Stoelverwarming is voor vrouwen. Een man weet dat hij zijn zaadjes gekoeld moet houden.
-
- 5th Gear member
Bij die motoren zijn de stationairklep (IAC) en brandstofdrukregelaar verdacht.
- The Mechanic
- 5th Gear member
Deed hij dit ook al voordat de riem werd vervangen? Onjuiste timing van je distributie kan dit ook als gevolg hebben.
-
- 1st Gear member
Klopt. Maar als het filter dicht is, zou hij ook met warme motor problemen moeten hebben. Dat is niet het geval
Stationairklep is het niet. Heb ik al los gemaakt, gecontroleerd ( was heel mooi schoon) en gelijk maar een nieuwe pakking gemaakt. En ik verdenk ook de brandstofdrukregelaar. Afgaand op de "groene" kleur, is dat ding nog origineel....volvo440special schreef: ↑30.01.2025 - 10:25 Bij die motoren zijn de stationairklep (IAC) en brandstofdrukregelaar verdacht.
Goede vraag. Maar nee. Deed de auto voor die tijd niet. Dus idd had het kunnen zijn dat de D riem niet goed erop zat. Maar ook dat heb ik even gecontroleerd. Kun je trouwens lekker makkelijk bij. Bij mijn Feroza moet ik er of een stoboscoop opzetten, of eerst het halve blok vrij bouwen voor ik de kap kan weghalen.The Mechanic schreef: ↑30.01.2025 - 12:53 Deed hij dit ook al voordat de riem werd vervangen? Onjuiste timing van je distributie kan dit ook als gevolg hebben.