vida kan functie regeleenheid niet uitvoeren

Plaats reactie
Pieter1970
1st Gear member

Beste mederijders,

Ik wil via vida dice de handrem in de Activeer servicestand zetten Ik heb een volvo xc70 T6 modeljaar 2011
Nu wil dit niet en geeft de volgende melding -> De regeleenheid kan functie niet uitvoeren.

ik heb vida 2014D
device ->. dice-206751
hardware 1.4.3 bootloader 5.0
firmware 5.6.2

tevens een storing in het ABS systeem
weet iemand van julllie waar dit aan kan liggen?

Groet Pieter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rikky
2nd Gear member

Hoi Pieter,

Vreemd dit, want je bent er al in. Welke storing DTC heb je? Weet je zeker dat dit van het ABS is?

Zelf heb ik dit ook gehad. Geoefend met in servicestand zetten en toen ik hem nodig had en de wielen er af lagen lukte het niet :'( .

Toen de 9V batterij methode gebruikt en werkt eigenlijk veel beter (wel 3 batterijen gebruikt, maar goed dat ik een doosje van 10 had :)). Stekker eraf en even 2 draadjes maken met kabelschoentjes zodat je ze er goed op kunt zetten. Dan kun je de klauw aanzetten en de schroef van de schijf goed los draaien (schijf staat dan vast). Daarna helemaal terugstellen je hoort vanzelf wanneer hij op z'n eind zit. Dan remblok terugdrukken. Deze recht indrukken en niet zoals veel zeggen indraaien. Zie ook instructie in Vida. Draaien is niet nodig. Zuiger paar keer op en neer en deze moet na een paar keer bijna met de vingers ingedrukt kunnen worden. Stukje hout of iets ertussen om te zorgen dat zuiger er niet te ver uitkomt bij trappen. Het beste is ook de ontluchtingsnippel los te zetten bij het indrukken. Dit heeft vele voordelen, vuile remvloeistof stroomt niet terug, dus ook niet door ABS blok, ontluchtingsnippel wordt gebruikt en komt dus los (gelijk wat koperslip op onderste gangen smeren) en potje stroomt niet over ;).

Na montage van alles 9V batterij omdraaien en klauw aanzetten, dan schroef remschijf vastzetten. Daarna motortje ietsje terug, hetzelfde als je normaal hoort. Eventueel accu los om geen DTS's te hebben. De PBM ziet dat de stekker los is geweest en zet een DTC. Er staat immers altijd spanning op de PBM (rood lichtje in dashboard en communicatie :bandit: ). Na montage van alles en aansluiten accu paar keer de handrem los en vast, hij zet zichzelf goed.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”