Nieuwe trotste eigenaar V70! Vraag over LPG, bluetooth en parkeersensoren

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Pieter111
1st Gear member

ries123 schreef: 31.01.2025 - 06:40 Welkom.

Kijk even goed naar beginnend roest, bijv. onder de instaplijst. Hebben Nederlandse auto’s vaak last van en Zweden roesten vaak nog meer.

En als je het Zweedse kenteken nog hebt kan je die checken via car.info voor alle historie.
Yes! Dat heb ik bij de proefrit goed bekeken, de auto is zover ik kon zien goeddeels vrij van roest behalve bij de uitlaat. Helaas geen Zweeds kenteken meer maar ik heb wel het VIN nummer en via Carfax al behoorlijk wat te weten gekomen gelukkig
Volvo V70 2003, 2.4, 140 pk
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Pieter111 schreef: 30.01.2025 - 15:28- Ik ben stiekem natuurlijk benieuwd of jullie de prijs een beetje redelijk vinden voor deze Volvo, een risicovolle vraag want ik heb al getekend. Het lukt me niet om foto's aan de post toe te voegen, maar de marktplaats link: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 45826d5acd

- Zijn er speciale aandachtspunten voor deze V70 die goed zijn om te weten? Zwakke punten (anders dan ophanging, rubbers, kogels, draagarmen) die goed zijn om rekening mee te houden?

- Ik ben redelijk technisch aangelegd en wil graag de auto beter leren kennen, is er regulier onderhoud dat betrekkelijk eenvoudig is om zelf uit te voeren?

- Ik wil er graag een LPG tank in laten bouwen, is er iemand die daarvoor een goed adres in de buurt van Amsterdam weet? Ik kom nu uit bij inbouwer Carbalt. Voor onderhoud wil ik kiezen voor garage Roest in Diemen, daar heeft in ieder geval de verkoper goede ervaringen mee.

- Ik overweeg om in de auto een bluetooth setje te bouwen die het mogelijk maakt om draadloos muziek af te spelen en te bellen, mogelijk weet iemand een goede variant. En hetzelfde geldt voor parkeersensoren, alle tips en adviezen zijn meer dan welkom.
10.000 euro vind ik wel aardig aan de prijs hoor. Wel de mooiste koplampen voor deze auto's, stoelverwarming maar half leer, sporen in interieur. ik had het niet betaald voor een auto van 20 jaar oud, en km stand zegt ook niet alles. Als hij lang stil gestaan heeft wordt hij slechter zonder dat de km stand oploopt.

Aandachtspunten zijn de ophanging voor, draagarmen, veerpoten, en let ook op roest onder in de kom waar de veerpootlager in valt. kan je eigenlijk alleen zien met de veerpoot er uit. In erge gevallen zie je het ook onder de motorkap rond de 3 boutjes waarmee de veerpootlager vast zit.
En bij de V70 was er iets met mogelijke roest boven de achterdeuren, onder het rubber.

Regulier onderhoud bij deze auto's is echt heel makkelijk vind ik. Minpuntje van de turbo benzinemotoren vind ik dat het oliefilter aan de onderkant zit dus vieze handen, maar bij onze S40 2.4 zit hij aan de bovenkant dus waarschijnlijk bij de V70 ook. Mijn D5 had dat ook, dop 36 er op en met schone handen het filter vervangen.
Even zo'n dop 86 bestellen voor het filter. Verder weinig tot geen speciaal gereedschap nodig voor standaard onderhoud.
Deze auto's (P2) zijn veel verkocht en er zijn veel hobby sleutelaars, dus youtube staat er vol mee. Onderdelen bestel ik vaak bij motointegrator.de, stuk goedkoper dan in NL.

LPG, zie mijn excel bijlage. MRB tarieven zijn van een S60, maar kan nooit veel schelen. Ik heb Vialle LPI ingebouwd, 2700 euro. Terug verdiend in 10 maanden, 33.200 km.
Je kan alles aanpassen, computer doet het rekenwerk. En het G3 voordeel was nu toch weer een puntje want milieu en politiek... Eerst zien dan geloven. En ook al gaat dat wel weg, voor grote auto's blijft het nog steeds rendabel bij veel kilometers.

timmypost schreef: 30.01.2025 - 22:04Aandachtspunt bij deze motor zijn de rubber ringetjes in het carter. Die vergaan met de tijd waardoor ineens je oliedruk wegvalt. Carterventilatie is een dingetje wat wel vervangen moet zijn. Beide zaken kunnen serieuze schade geven als dat niet voor elkaar is!
Volgens mij is dat vooral bij de turbo motoren. En in mijn ogen ook een beetje bang makerij. Zo'n ingreep laten doen kost 600 euro dacht ik, en er zijn veel mensen die het lieten doen waarbij de ringen die er uit kwamen nog goed waren. Beetje preventief onderhoud. Maar wel zo eentje waarvan je pas ziet hoe de situatie is als je bezig gaat. Carterpan moet er dan af.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvogo
2nd Gear member

Mooi exemplaar! Voor de kilometerstand een net bedrag. De o-ring reparatie heb ik ook laten doen, met eigen olie en filter zo'n 250 euro kwijt bij mijn vaste garage. Het LPG verbruik ligt bij mij rond de 1 op 10 en het is een 2.4 140pk met automaat.
Veel plezier er van, de rest van de verhalen zien we vast nog wel verschijnen ;)
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
timmypost
1st Gear member

Pas wel op, voor die ringen moet het carter er onder vandaan. Dus dat is extra werk. Als de auto voor korte stukjes is gebruikt is het wel raadzaam om te doen, net als de carterventilatie. Daarvoor moet het inlaatspruitstuk eraf. Maar als die niet ok is dan blaas je er olie keerringen eruit. Geen idee wat de plannen zijn qua lpg, dat is echt een afweging….wegen de inbouwkosten en de extra wegenbelasting (140 euro per maand) op tegen de winst die je maakt. Je moet wel serieus kilometers maken
Volvo V70 uit 2001, nu 602K op naar de 800K
timmypost
1st Gear member

JeroenSpock schreef: 31.01.2025 - 11:40
Pieter111 schreef: 30.01.2025 - 15:28- Ik ben stiekem natuurlijk benieuwd of jullie de prijs een beetje redelijk vinden voor deze Volvo, een risicovolle vraag want ik heb al getekend. Het lukt me niet om foto's aan de post toe te voegen, maar de marktplaats link: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 45826d5acd

- Zijn er speciale aandachtspunten voor deze V70 die goed zijn om te weten? Zwakke punten (anders dan ophanging, rubbers, kogels, draagarmen) die goed zijn om rekening mee te houden?

- Ik ben redelijk technisch aangelegd en wil graag de auto beter leren kennen, is er regulier onderhoud dat betrekkelijk eenvoudig is om zelf uit te voeren?

- Ik wil er graag een LPG tank in laten bouwen, is er iemand die daarvoor een goed adres in de buurt van Amsterdam weet? Ik kom nu uit bij inbouwer Carbalt. Voor onderhoud wil ik kiezen voor garage Roest in Diemen, daar heeft in ieder geval de verkoper goede ervaringen mee.

- Ik overweeg om in de auto een bluetooth setje te bouwen die het mogelijk maakt om draadloos muziek af te spelen en te bellen, mogelijk weet iemand een goede variant. En hetzelfde geldt voor parkeersensoren, alle tips en adviezen zijn meer dan welkom.
10.000 euro vind ik wel aardig aan de prijs hoor. Wel de mooiste koplampen voor deze auto's, stoelverwarming maar half leer, sporen in interieur. ik had het niet betaald voor een auto van 20 jaar oud, en km stand zegt ook niet alles. Als hij lang stil gestaan heeft wordt hij slechter zonder dat de km stand oploopt.

Aandachtspunten zijn de ophanging voor, draagarmen, veerpoten, en let ook op roest onder in de kom waar de veerpootlager in valt. kan je eigenlijk alleen zien met de veerpoot er uit. In erge gevallen zie je het ook onder de motorkap rond de 3 boutjes waarmee de veerpootlager vast zit.
En bij de V70 was er iets met mogelijke roest boven de achterdeuren, onder het rubber.

Regulier onderhoud bij deze auto's is echt heel makkelijk vind ik. Minpuntje van de turbo benzinemotoren vind ik dat het oliefilter aan de onderkant zit dus vieze handen, maar bij onze S40 2.4 zit hij aan de bovenkant dus waarschijnlijk bij de V70 ook. Mijn D5 had dat ook, dop 36 er op en met schone handen het filter vervangen.
Even zo'n dop 86 bestellen voor het filter. Verder weinig tot geen speciaal gereedschap nodig voor standaard onderhoud.
Deze auto's (P2) zijn veel verkocht en er zijn veel hobby sleutelaars, dus youtube staat er vol mee. Onderdelen bestel ik vaak bij motointegrator.de, stuk goedkoper dan in NL.

LPG, zie mijn excel bijlage. MRB tarieven zijn van een S60, maar kan nooit veel schelen. Ik heb Vialle LPI ingebouwd, 2700 euro. Terug verdiend in 10 maanden, 33.200 km.
Je kan alles aanpassen, computer doet het rekenwerk. En het G3 voordeel was nu toch weer een puntje want milieu en politiek... Eerst zien dan geloven. En ook al gaat dat wel weg, voor grote auto's blijft het nog steeds rendabel bij veel kilometers.

timmypost schreef: 30.01.2025 - 22:04Aandachtspunt bij deze motor zijn de rubber ringetjes in het carter. Die vergaan met de tijd waardoor ineens je oliedruk wegvalt. Carterventilatie is een dingetje wat wel vervangen moet zijn. Beide zaken kunnen serieuze schade geven als dat niet voor elkaar is!
Volgens mij is dat vooral bij de turbo motoren. En in mijn ogen ook een beetje bang makerij. Zo'n ingreep laten doen kost 600 euro dacht ik, en er zijn veel mensen die het lieten doen waarbij de ringen die er uit kwamen nog goed waren. Beetje preventief onderhoud. Maar wel zo eentje waarvan je pas ziet hoe de situatie is als je bezig gaat. Carterpan moet er dan af.
Die ringen is juist bij de niet turbo motoren. Een ieder mag er van vinden wat die wil, op het V70 forum elders zijn er zat voorbeelden van motoren die zijn gesneuveld…
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ik ken het V70 forum topic over de ringen, ook genoeg auto's waar niets aan de hand was. Op tijd verse olie in de motor en netjes warm rijden is belangrijker denk ik.
Maar daar heb je alsnog weinig aan bij een gebruikte auto, je komt er pas achter als je de carterpan weg haalt.
Het is een afweging. Slaap je slecht met het idee dat er misschien rotte O ringen in het blok zitten? Dan gewoon doen.
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
timmypost
1st Gear member

JeroenSpock schreef: 31.01.2025 - 13:32 Ik ken het V70 forum topic over de ringen, ook genoeg auto's waar niets aan de hand was. Op tijd verse olie in de motor en netjes warm rijden is belangrijker denk ik.
Maar daar heb je alsnog weinig aan bij een gebruikte auto, je komt er pas achter als je de carterpan weg haalt.
Het is een afweging. Slaap je slecht met het idee dat er misschien rotte O ringen in het blok zitten? Dan gewoon doen.
Probleem is dat het betreffende buisje met aan 1 kant vastzit en dan problemen geeft. Maar idd, de ene heeft het en de ander niet. Ken ook voorbeelden met perfect onderhoud die eraan moest geloven. Ff off-topic; bijzonder gebruikersnaam, een fan?
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Mijn naam bedoel je?
Ik heb Star Trek en Star Wars nooit gezien...
Mijn vader had husky's, eentje met naam Spock vanwege de punt oortjes. Meegenomen naar school voor een spreekbeurt over de husky. Sindsdien is mijn bijnaam Spock.
OGA244
8th Gear member

Het lijkt mij een dynamic line, met een comfort line en een winterline, ik zie ook roofrails, met een bagagerolhoes zou er ook nivoregeling op kunnen zitten (estate line)
Is het een Zweed hadden ze daar geen editions
timmypost
1st Gear member

JeroenSpock schreef: 31.01.2025 - 19:27 Mijn naam bedoel je?
Ik heb Star Trek en Star Wars nooit gezien...
Mijn vader had husky's, eentje met naam Spock vanwege de punt oortjes. Meegenomen naar school voor een spreekbeurt over de husky. Sindsdien is mijn bijnaam Spock.
Geniaal! Leuk!
Pieter111
1st Gear member

JeroenSpock schreef: 31.01.2025 - 11:40

Dank! Ik zet het op de lijst om te checken als ik de auto binnen heb. Kost wel wat maar de zekerheid is wel lekker.

Lpg neem ik ook mee, dank voor de excel. Ik nog wel erg te twijfelen merk ik, wat zeker meeweegt is dat het met lpg aantrekkelijker wordt om veel te rijden. We willen de auto ook gebruiken om bijv. naar Corsica of Italië op kampeervakantie te gaan.
Pieter111
1st Gear member

Volvogo schreef: 31.01.2025 - 13:21 Mooi exemplaar! Voor de kilometerstand een net bedrag. De o-ring reparatie heb ik ook laten doen, met eigen olie en filter zo'n 250 euro kwijt bij mijn vaste garage. Het LPG verbruik ligt bij mij rond de 1 op 10 en het is een 2.4 140pk met automaat.
Veel plezier er van, de rest van de verhalen zien we vast nog wel verschijnen ;)
Verhalen volgen zeker!
Pieter111
1st Gear member

OGA244 schreef: 31.01.2025 - 20:02 Het lijkt mij een dynamic line, met een comfort line en een winterline, ik zie ook roofrails, met een bagagerolhoes zou er ook nivoregeling op kunnen zitten (estate line)
Is het een Zweed hadden ze daar geen editions
Oh wat goed, ik was al benieuwd of ik wat meer te weten kon komen wat voor uitvoering het precies is. De dakdragers waren me gelukkig wel opgevallen. Bagagerolhoes volgens mij niet. Is er een manier waarop ik er achter kan komen wat de precieze uitvoering is? En ik kan niet zo goed het verschil tussen de ‘lines’ die je noemt (dynamic, comfort, winter, estate), weet je waar ik daar wat meer over kan lezen?
OGA244
8th Gear member

Pieter111
1st Gear member

Dank!
OGA244
8th Gear member

Voor gasinbouw van ommeren in haarlem
v70fanaat
1st Gear member

Mooie auto mooi beige van de buitenkant evenals het interieur, houtinleg, xenon, stoelverwarming echt prachtig. Veel plezier ermee
stap
2nd Gear member

Mooie auto hoor, gefeliciteerd! Als het interieur je niet tegenstaat dan zou ik het lekker zo laten. (anders had je hem niet gekocht lijkt me?) Op zich is er veel aanbod als je volledig leer wilt, en niet gek duur.
Over jouw aanschafprijs: auto's zijn gewoon in prijs gestegen de laatst jaren. Wat echt een plus is bij deze auto is de lage kilometerstand, dat scheelt algemene slijtage.

Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met de garage waar je hem gekocht hebt, en hoe ze achteraf zaken oplossen. Een aantal auto's die ze aanbieden zien er redelijk uitgewoond uit voor een flinke prijs. Het is redelijk bij mij om de hoek, en ik ben er wel eens wezen kijken maar ik werd nooit echt warm van de manier van communiceren. Kan ook aan mij liggen natuurlijk haha.

Heel veel plezier met jouw V70!
Jiska
4th Gear member

stap schreef: 12.02.2025 - 21:50 Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met de garage waar je hem gekocht hebt, en hoe ze achteraf zaken oplossen. Een aantal auto's die ze aanbieden zien er redelijk uitgewoond uit voor een flinke prijs. Het is redelijk bij mij om de hoek, en ik ben er wel eens wezen kijken maar ik werd nooit echt warm van de manier van communiceren. Kan ook aan mij liggen natuurlijk haha.

Heel veel plezier met jouw V70!
Mij viel vooral op dat het autobedrijf veel Volvo's aanbiedt die relatief 'kaal' uitgevoerd zijn, maar toch voor een hele hoge vraagprijs worden aangeboden. Ik heb geen ervaring met het bedrijf. De meeste auto's zien er op basis van de foto's wel netjes uit.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
OGA244
8th Gear member

Als ze veel uit Zweden halen zijn leer en navigatie daar zelden aanwezig, wel xenon, stoelverwarming en motor verwarming.
Dit blijft mijn favoriete model Volvo
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”