3 kinderzitjes op de achterbank.

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Rich_321
Starter

Hoi allemaal,

sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een geweldige V90 T8 uit 2018.
ik heb me alleen mogelijk verkeken op de ruimte die beschikbaar is op de achterbank.

wij hebben 3 kinderen 5 3 en 1 jaar oud.
de jongste zit nog in de maxicosi voor de komende paar maanden.
de oudste hebben we voor nu in het midden gezet met een stoelverhoger ( zonder armsteuntjes)
en de middelste die zit in nog in een fase 2 stoel.

we hadden 2 dagen geleden een near miss, bij het invoegen op de snelweg. ( lang leven reactie vermogen en goede remmen)
2 rijstroken links af, om vervolgens te gaan invoegen. de auto op de binnenste strook besloot in de bocht op de buitenste strook uit te komen ( maja daar zaten wij).een flinke ruk aan het stuur en vol in de ankers(van mij) loste dit probleem wel op gelukkig.

hierdoor kwamen we er alleen wel achter dat onze dochter van 5 in het midden niet zo vast zat als dat wij altijd geloofde.
ze werd behoorlijk heen en weer geslingerd en kwam eigelijk voor haar stoelverhoger te zitten.

hierdoor wil ik eigelijk toch de indeling op de achterbank herzien.
we hebben een achterbank met 2 stoel verhogers er in. maar door de stoel van onze middelste en de kleinste kunnen we die nu nog niet gebruiken.

ik geloof niet dat wij de eerste zijn met een V90 met 3 kinderen achterin. dus ik vraag jullie om hulp.
welke stoeltjes hebben jullie gebruikt en wat waren jullie ervaringen?
David_O
2nd Gear member

Gefeliciteerd met je V90!

Geen idee of de XC60 een vergelijkbare breedte heeft achterin, maar dit forumlid met een XC60 én een geïntegreerde verhoger heeft het als volgt opgelost:
viewtopic.php?t=92690

Wij verwachten over een paar maanden ons 3e kindje, de anderen zijn 6 en 3. Nog niet gepast, maar op basis van advies van de winkel zouden Britax Römer groep 3 stoeltjes voor de meeste ruimte voor de maxicosi moeten zorgen omdat dit een van de smalste groep 3 stoelen zijn.
RZA
5th Gear member

Welkom op het forum en gelukkig een goede afloop!

Wij hadden in onze V90 (ook met drie kinderen) voor de jongste een grote Britax stoel, en voor de andere twee een Britax Discovery SL. Die heeft de breedte van een zitverhoger, maar heeft wel een hoofdsteun en ze zitten er goed in. Pastte allemaal ok (ja je haalt ook met een grote wagen als de V90 af en toe je handen open bij de riemen vastmaken met drie stoelen, maar ach.. ;-) )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
David_O
2nd Gear member

Ervaring leert dat de breedte van de auto (helaas) niet perse iets zegt over de breedte van de achterbank, of meer specifiek, de positie van de isofox haken. Bij bijv zelfs in een Range Rover blijft de plek in het midden krap, maar zit er naar verhouding veel ruimte tussen de deur en de buitenste isofox haak.
RZA schreef: 02.02.2025 - 08:48 Britax Discovery SL.
Zie nu pas dat ik geen type heb vermeld, maar het advies was een Britax Römer Kidfix Pro.
Rich_321
Starter

David_O schreef:Ervaring leert dat de breedte van de auto (helaas) niet perse iets zegt over de breedte van de achterbank, of meer specifiek, de positie van de isofox haken. Bij bijv zelfs in een Range Rover blijft de plek in het midden krap, maar zit er naar verhouding veel ruimte tussen de deur en de buitenste isofox haak.
RZA schreef: 02.02.2025 - 08:48 Britax Discovery SL.
Zie nu pas dat ik geen type heb vermeld, maar het advies was een Britax Römer Kidfix Pro.
Dit is inderdaad ook wat wij veel gezien hebben.
We hebben onder andere skoda superb en kodiaq getest en bij de laatste zat er erg veel ruimte naast de stoel, waar je dus niks aan hebt

We gaan kijken naar de bovenstaande stoeltjes. Gelukkig lijkt er dus wel een oplossing Afbeelding bedankt allemaal. Zodra ik de mogelijkheid heb zal ik een foto van de oplossing plaatsen en een voorstel topic maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”