VOLVO XC60 2013 210000KM OP TELLER.
Onderhoud volgens onderhoudsbeurt boekje
Vakantiecheck voor vertrek
Wintervakantie naar Spanje ong.3000km.
In Frankrijk krijgen we een melding op het display van
"Beperkte werking versnellingsbak "
Na het tanken en wegrijden.
Auto gestopt en afgezet en in het handdoekje gezocht naar de melding.
"Voorzichtig doorrijden tot melding verdwijnt,bij veelvuldig voorkomen naar de garage gaan"
Motor gestart.geen melding weer en de auto rijd als vanouds
Garage gebeld en deze zei naar Volvodealer gaan en versnellingsbak laten resetten.
De melding heeft zich vaker voorgedaan,maar na de motor uitgeschakeld te hebben en na een minuut weer gestart is er geen probleem meer.
Probleem komt vooral naar voren bij overschakelen van 2e naar 3e versnelling.
Berg op als hij meer in de lagere versnelling schakeld begint de auto ook te schokken.
Naar de Volvo dealer in Malaga gegaan en deze zeiden afspraak maken dan zullen we resetten en zal het probleem wel opgelost zijn.
De week erna naar de Volvo dealer terug.en daar diagnose gesteld.Resetten was niet mogelijk er waren veel foutmeldingen.
Ook gaf de auto een melding van "Accuspanning te laag"
De dynamo bleek ook niet meer in orde te zijn.
Resultaat
Ik heb een nieuwe versnellingsbak en dynamo nodig besteld bij volvo in Zweden.
De geschatte kosten all incl. 8000 Euro .En 2 weken auto bij garage,doorrijden was onverantwoord.
Pechhulp Bovag gebeld,echter deze hielpen mij niet omdat ik al in een garage was,ook kreeg ik geen vervangauto terwijl ik wel verzekerd ben voor vervangauto buitenland.ze konden niets voor me doen en wenste me een prettige dag.Ben nog volop in discussie met hun.
Eurocross gebeld welke me volop geholpen hebben,petje af.
Auto staat nu ter reparatie bij de Volvo dealer,deze hebben met ons de mogelijkheden doorgenomen en was reparatie in Spanje het beste.,Eurocross heeft de garage gechekt en of de prijs reëel was.
Dus afwachten en hopen dat de auto volgende week gerepareerd is
Vette pech
Versnellingsbak beperkte werking
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26872
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Heb je het onderhoud in Nederland bij de dealer gedaan?
Want dan heb je je Volvo Assistance en in ieder geval een aantal dagen recht op vervangend vervoer.
De gedachte dat het met simpel resetten opgelost zou zijn is helaas duidelijk te simpel gedacht.
Want dan heb je je Volvo Assistance en in ieder geval een aantal dagen recht op vervangend vervoer.
De gedachte dat het met simpel resetten opgelost zou zijn is helaas duidelijk te simpel gedacht.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Oh nee........ ik voel 'de pijn' weer.
Zelfde kilometerstand en leeftijd toen........
Vraag: is die GT ooit van verse olie voorzien?
Veel sterkte daar en hou ons op de hoogte; we leven met je mee.
Zelfde kilometerstand en leeftijd toen........
Vraag: is die GT ooit van verse olie voorzien?
Veel sterkte daar en hou ons op de hoogte; we leven met je mee.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.04.2011 - 21:15
Ik heb de auto niet in onderhoud bij een dealer,ben al 25 jaar klant bij een lokale garage en naar volle tevredenheid en gespecialiseerd in Volvo.
Vandaag auto gerepareerd terug gekregen.Rijd weer als nieuw.Je hebt weinig keus als je 4 maanden in Spanje zit.Thuis moet hij ook gerepareerd worden.In Spanje kun je beter bij grote reparaties naar een goede dealer gaan.Bak alleen kost ruim 5000 euro volvo vanuit Zweden en levens lange volvo garantie zolang als ik de auto heb.
Uurloon is 83 euro/ uur.
De dynamo met accu en nieuwe riem is ook 1000 euro.Voor het omwisselen van de bak doen ze ong.7 uur.dan boutjes schroefjes software laden ,diagnose olie ,Alles bij elkaar was ik 8000 euro kwijt,hebben wel gratis gewassen en gepoets binnen en buitenkant,Goed hé.Een 220000 beurt kost ong 450 euro.laat ik misschien doen voordat ik naar huis ga,hoeft het thuis niet Dan thuis alleen apk.De volvo dealer hier heeft een goede naam en heel open,mag in de garage kijken .Alles is in goed overleg gegaan en mij laten beslissen.
Vandaag auto gerepareerd terug gekregen.Rijd weer als nieuw.Je hebt weinig keus als je 4 maanden in Spanje zit.Thuis moet hij ook gerepareerd worden.In Spanje kun je beter bij grote reparaties naar een goede dealer gaan.Bak alleen kost ruim 5000 euro volvo vanuit Zweden en levens lange volvo garantie zolang als ik de auto heb.
Uurloon is 83 euro/ uur.
De dynamo met accu en nieuwe riem is ook 1000 euro.Voor het omwisselen van de bak doen ze ong.7 uur.dan boutjes schroefjes software laden ,diagnose olie ,Alles bij elkaar was ik 8000 euro kwijt,hebben wel gratis gewassen en gepoets binnen en buitenkant,Goed hé.Een 220000 beurt kost ong 450 euro.laat ik misschien doen voordat ik naar huis ga,hoeft het thuis niet Dan thuis alleen apk.De volvo dealer hier heeft een goede naam en heel open,mag in de garage kijken .Alles is in goed overleg gegaan en mij laten beslissen.
VolvoXC60
Volvo V70
volvo s70
volvo440
volvo 340 3x
Volvo V70
volvo s70
volvo440
volvo 340 3x
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.04.2011 - 21:15
Ik heb altijd gebruikte volvo s gereden tot 350000 km stand en weinig problemen gehad als normaal slijtage en onderhoud.nu pech Mijn V70 rijd nog rond met meer dan 400.000 op de teller.Mijn S70 is in diggelen gereden door een Roemeense vracht auto. 330000 op de teller.Tolal loss .Ik kreeg er nog maar 500 euro voor na veel gezeur..
VolvoXC60
Volvo V70
volvo s70
volvo440
volvo 340 3x
Volvo V70
volvo s70
volvo440
volvo 340 3x
- Rene64
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29
Als het door een olielek komt weet je ten minste de reden, ook al is dat natuurlijk een hele schrale troost.
Een goede tip die je geeft ( in het andere topic) om bij een melding even langs de garage te gaan, dat kan heel dure reparaties schelen.
Ik heb bij de V70 de olie om de 60K laten wisselen, Aisin geeft aan dat het niet nodig is, maar daar heb ik met mijn vorige auto ( Passat TDI) mee geleerd.
Volgens ZF was olie wisselen niet nodig, maar toen de auto ronde 80 km/h trilde was het advies van een transmissiespecialist: olie wisselen.
Uiteindelijk heeft mij dat een koppelomvormer gekost waar de lockup van rot was door die smerige olie , en dat zorgde voor een schokkend slippende lockup.
Kostte toen 1200 euro . Volkswagen adviseerde een complete nieuwe bak voor 7500 euro...
Bij de XC zal ik de bakolie ook regelmatis laten wisselen.
Woensdag mag ik hem halen
En die in puin gereden S70, als je het zelf zonder kleerscheuren kan navertellen zegt dat heel veel over de veiligheid van onze Volvo's !
Die auto is vervangbaar...
Een goede tip die je geeft ( in het andere topic) om bij een melding even langs de garage te gaan, dat kan heel dure reparaties schelen.
Ik heb bij de V70 de olie om de 60K laten wisselen, Aisin geeft aan dat het niet nodig is, maar daar heb ik met mijn vorige auto ( Passat TDI) mee geleerd.
Volgens ZF was olie wisselen niet nodig, maar toen de auto ronde 80 km/h trilde was het advies van een transmissiespecialist: olie wisselen.
Uiteindelijk heeft mij dat een koppelomvormer gekost waar de lockup van rot was door die smerige olie , en dat zorgde voor een schokkend slippende lockup.
Kostte toen 1200 euro . Volkswagen adviseerde een complete nieuwe bak voor 7500 euro...
Bij de XC zal ik de bakolie ook regelmatis laten wisselen.
Woensdag mag ik hem halen

En die in puin gereden S70, als je het zelf zonder kleerscheuren kan navertellen zegt dat heel veel over de veiligheid van onze Volvo's !
Die auto is vervangbaar...
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Dank voor je terugkoppeling Peerke47.
Bankpas door de gleuf en doorgaan met genieten in Spanje.
Bovenstaand verhaal van Rene64 is ook zo herkenbaar voor mij........
Ik snap nog steeds niet dat fabrieken durven te beweren dat bij een zeer gecompliceerd onderdeel als een automaat, verversen niet nodig is.
Ik snap mijzelf ook nog steeds niet dat ik het ooit zo ver heb laten komen. Was wel automaten gewend maar dat waren geen GT's maar simpele ouderwetse die met 150k ingeruild werden.
Er had (in mijn hersenpannetje) een lampje moeten gaan branden toen er bij de DSG bakken (toen die kwamen) mankementen ontstonden;
maar ja, je denkt: mij overkomt het niet en dan toch opeens.....
.....zelfs je portierslot wordt bij een beurt 'gesmeerd'.
Gelukkig hebben dealers nu ook 'geleerd' en verversen of flushen ze.
Tja, heel veel automaten tegenwoordig in (niet alleen) Volvo's en die rijden hoge kilometerstanden!
Bankpas door de gleuf en doorgaan met genieten in Spanje.
Bovenstaand verhaal van Rene64 is ook zo herkenbaar voor mij........
Ik snap nog steeds niet dat fabrieken durven te beweren dat bij een zeer gecompliceerd onderdeel als een automaat, verversen niet nodig is.
Ik snap mijzelf ook nog steeds niet dat ik het ooit zo ver heb laten komen. Was wel automaten gewend maar dat waren geen GT's maar simpele ouderwetse die met 150k ingeruild werden.
Er had (in mijn hersenpannetje) een lampje moeten gaan branden toen er bij de DSG bakken (toen die kwamen) mankementen ontstonden;
maar ja, je denkt: mij overkomt het niet en dan toch opeens.....
.....zelfs je portierslot wordt bij een beurt 'gesmeerd'.
Gelukkig hebben dealers nu ook 'geleerd' en verversen of flushen ze.
Tja, heel veel automaten tegenwoordig in (niet alleen) Volvo's en die rijden hoge kilometerstanden!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.