Automatisch dimmende binnenspiegel aansluiten

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
MHB
Starter

Goedemorgen allen,

Na 8,5 jaar en 4 ton een V70 2.4d te hebben gereden (probleemloos op een defecte brandstofpomp in de tank na dan) werd het tijd voor iets anders. Het is een XC60 D3 uit 2015 geworden met uiteraard een vijfcilinder. Mooie auto, hoge instap (toch lekker) en rijdt toch een stuk strakker. Maar ik heb een vraag: deze versie heeft geen automatisch dimmende binnenspiegel. Aangezien ik dat toch wel handig vind ben ik gaan speuren. Via Volvo kun je een automatisch dimmende kopen en bij de instructies staat ook 'voorbedraad'. Kwestie van hemeltje los aan de voorkant en dan zou de draad er moeten liggen. Niet dus, kennelijk heb ik een crisisuitvoering. Maar niet getreurd zo'n spiegel heeft 12 volt nodig, dus via de sigarettenaansteker (zekering 22) tap ik de plus af en de massa via het plaatwerk. Dus via de sloop spiegel gescoord. Toch op de werkbank even aangesloten op de regeltrafo. Spiegel lijkt echter niet te dimmen, maar hij heeft ook 3 draden: rood, zwart en groen. Die groene lijkt voor achteruit versnelling te zijn. Heb je uiteraard niet persé nodig maar toch.

Als ik de spiegel test: dus 12v erop over rood/zwart en ik blokkeer de sensor voor en schijnt fel licht op de spiegel dan dimt hij niet. Dat kan 2 oorzaken hebben: 1) spiegel kapot (onwaarschijnlijk) of 2) ik doe sluit iets niet goed aan (meer waarschijnlijk)

Vandaar mijn vraag: moet die groene draad ook aangesloten worden voor een juiste werking??? Dank alvast voor jullie hulp!

grt. Thijs
Rene64
2nd Gear member

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft hij ook een signaal nodig dat het donker is.
Kijk eens in dit topic:
viewtopic.php?t=69624

Als je die spiegel eenmaal hebt kan je niet meer zonder, dat weet ik uit ervaring.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
nielslu
3rd Gear member

Heb je wel goed gezocht boven de hemel bekleding? In mijn V60 was de voorbedraade kabel behoorlijk verstopt….
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
MHB
Starter

Dank voor de reactie tot dusverre. Ik zal nogmaals het hemeltje verwijderen, maar nu iets verder. Desondanks: deze versie heeft ook geen regensensor. Uiteraard ga ik ook even linkjes gekijken. Wordt vervolgd....
nielslu
3rd Gear member

Ook mijn V60 heeft geen regen sensor, maar toch lag de kabel voor de spiegel wel klaar (ergens boven de rechter zonneklep als ik het me goed herinner), was wel even goed zoeken/voelen…
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”