Hallo Forumeeërs
Ik heb maar weer een topic gestart, want ik vind weer geen match
Tijdens het rijden heb ik een soort flappend geluid als ik rijd en een bocht links of rechts in stuur. Rechtdoor rijden hoor ik niets.
Ik dacht eerst dat er een klepje onder de auto klepperde bij een bepaalde snelheid, maar nu hoor ik het steeds duidelijker.
Zijn dat de aandrijfassen? Of een homokineet?
Wie (her)kent dit fenomeen?
En wat moet ik (direct) doen?
Gr. Pieter
Klapperend/Floppend geluid voor
- Frisby
- 2nd Gear member
Nog een kleine toevoeging: in lagere versnelling, tot zo'n 50 km per uur ook op het rechte stuk nu hoorbaar... O,oh... Ik vind het geen fijn gehoor...
Kan iemand iets aangeven met deze extra informatie?
Is dit het lager, homokineet of de steekas??
Gr. Pieter
Kan iemand iets aangeven met deze extra informatie?
Is dit het lager, homokineet of de steekas??
Gr. Pieter
Volvo V50 1.6 D2. 84KW Estate Limited Edition 2012. D4162T
- Frisby
- 2nd Gear member
-
- 2nd Gear member
Het is nogal een onbestemd iets wat je beschrijft, dus dat is nogal lastig te beoordelen van afstand.
Ik denk dat je toch beter even iemand kan zoeken die hem op de brug zet, zodat je alles goed kan controleren.
Kan natuurlijk slechts een klein stabilisator stangetje zijn maar er kan zoveel meer loszitten of versleten zijn in de ophanging en/of draaiende / wringende delen.
Had zelf zoiets ooit met een aandrijfashoes die begon te tikken in de bochten (maar was niet met een auto van dit platform).
Ik denk dat je toch beter even iemand kan zoeken die hem op de brug zet, zodat je alles goed kan controleren.
Kan natuurlijk slechts een klein stabilisator stangetje zijn maar er kan zoveel meer loszitten of versleten zijn in de ophanging en/of draaiende / wringende delen.
Had zelf zoiets ooit met een aandrijfashoes die begon te tikken in de bochten (maar was niet met een auto van dit platform).
V90 LE aut. 1997
C30 T5 aut. 2007
C30 T5 aut. 2007
- Frisby
- 2nd Gear member
Gisteren alle wielen voor eraf gehaald. Ik heb het gefilmd. Kan kijken of ik dat hier op het forum kan plaatsen. Ik zag dat een van de metalen beschermplaten achter de remschijf iets verbogen was. Die terug gebogen zodat er gelijke afstand is rondom. Toen ik de motor startte en in de 1ste versnelling zette, draaide de assen mooi rond en kon bij het sturen naar links en rechts geen geflop horen. Wel hoorde ik de remschijven licht schuren, want die zaten alleen maar op de bouten, zonder moer, van het voorwiel. De hoezen gecontroleerd, geen scheuren of vet wat weggelopen was. Het ESP lampje brandde/knipperde heel even, maar daarna niet meer. Alles zit op de juiste plek zover ik weet en er mist geen boutje of schroefje. Geen deel zit los, ook niet in de wielkuipen. Alles weer aan en in elkaar gezet en toen gaan proefrijden. Het geflop was weg…. Mmm…..
oké, wordt vervolgd. Met de filmpjes later…
Gr. Pieter
oké, wordt vervolgd. Met de filmpjes later…
Gr. Pieter
- fredhead
- Geartronic member
Even uploaden via Youtube en de link hier delen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- Frisby
- 2nd Gear member
-
- 7th Gear member
Inderdaad. De bout is er alleen om de as op haar plek te houden. De rest is in het fusee ingesloten.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
"The forest has music for those who listen"
- Frisby
- 2nd Gear member
De video‘s van de aandrijfassen.
Nu niets meer op de video te zien of te horen. Maar meer een indruk van hoe het draait.
Laatst gewijzigd door Frisby op 07.02.2025 - 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- fredhead
- Geartronic member
Daar mankeert helemaal niets aan.
Geluid van de remschijven is dat ze nu wat speling hebben omdat de wielen eraf zijn maar dat is ook direct alles.
Geluid van de remschijven is dat ze nu wat speling hebben omdat de wielen eraf zijn maar dat is ook direct alles.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- Frisby
- 2nd Gear member
Mooi, dan is dat probleem ook opgelost.
En doorrrrrr….
Nu nog eens kijken hoe ik mijn diesel consumptie kan minderen….
Ik begon met 1060km op een volle tank, nu nog maar 940km.
Ik heb geen zware voet, (of belading) en ik heb injector cleaner erin gedaan om te kijken of dat wat (nuttigs) doet.
Je probeert wat, toch?