Portieren die dienst weigeren

Plaats reactie
Noni
1st Gear member

Hallo allen,

Als het gevroren heeft wil regelmatig een van de achterportieren niet meer open, zowel van binnenuit als van buiten.
Erg onhandig natuurlijk met kleine kinderen die je in hun zitje moet zien te krijgen...

Is hier een simpele fix voor of moet er een ander slot in?
Ik heb de dealer er ook over gesproken maar die herkennen dit probleem niet maar ze gaan er binnenkort naar kijken zodra er tijd is in de werkplaats.
teebee
7th Gear member

Noni schreef: 06.02.2025 - 16:56 Hallo allen,

Als het gevroren heeft wil regelmatig een van de achterportieren niet meer open, zowel van binnenuit als van buiten.
Erg onhandig natuurlijk met kleine kinderen die je in hun zitje moet zien te krijgen...

Is hier een simpele fix voor of moet er een ander slot in?
Ik heb de dealer er ook over gesproken maar die herkennen dit probleem niet maar ze gaan er binnenkort naar kijken zodra er tijd is in de werkplaats.
Herken het niet.
Mag aannemen dat voor de hand liggend ‘smeren’ (WD40) al is geprobeerd?
Is het verschijnsel er ook indien bv kinderslot niet wordt gebruikt?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
raspaardje
6th Gear member

Ik herken het wel.
De klachten heb ik 2 jaar geleden meegemaakt bij strengere vorst tijdens de wintersportvakantie.
Na de vakantie de sloten goed ingespoten en de klacht is +- 2 maanden geleden weer teruggekomen -> inspuiten hielp weer voor iig een paar weken.
Ik vermoed dat er uiteindelijk toch een nieuw slot in moet omdat inspuiten niet meer werkt.

Wellicht toch een keer het deurpaneel verwijderen en kijken hoe het in elkaar steekt.

De deur heb ik open gekregen door aan de deur te trekken tegelijkertijd dat je met de afstandsbediening de auto ontgrendelt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Miguel81
3rd Gear member

Herkenbaar, alleen gaat het lastig worden om het te reproduceren als het niet hard vriest.

Ik heb hetzelfde gehad en het is me 1x gelukt om er bij de dealer mee binnen te rijden dat de deur nog niet open ging. De dealer heeft het geconstateerd, maar had toen geen tijd om er verder in te duiken aangezien de deurbekleding eraf zou moeten.

Gezien de auto bijna einde contract was en het daarna ook niet meer flink koud werd is er niets meer mee gedaan.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
-KJ-
5th Gear member

WD40 is zo universeel dat het nergens echt goed in is. Misschien eens een echt smeermiddel gebruiken, bijvoorbeels slotspray.
Risrael
5th Gear member

Ik heb het eens meegemaakt met mijn V70.
Aan de zijkant van die deur zat een klein dopje. Die hebben ze eraf gehaald en een goedje naar binnen gespoten. Daarna nooit meer voorgekomen.
Ik denk dat het (smeer)vet bij lage temperaturen te dik wordt (iets teveel vet gebruikt bij de fabrikage?). De auto probeert het slot te openen, dat lukt dan niet meteen en om te voorkomen dat er iets doorbrandt stopt deze met proberen.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
wasbeer2006
5th Gear member

Ik had het vd week ook. Er ging maar 1 deur open.
Gelukkig de bestuurdersdeur wel vanaf de binnenkant en ik heb ruimte zat om ff een flinke zet te geven mocht ie ineens losbreken.

De "echte" WD40 kan als eerste oplossing maar daarna ff echt smeren. Eens dat het nergens echt goed voor is.
Het lost ook vet op, het is heel schraal. Het is meer even een multispray waar je tijdelijk van alles mee oplost.

Wd40 heeft meer middelen, silicone spray, maar de spuit litiumgrease werkt beter denk ik.
-V60 B4 7dct R design wit
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”