Dag Volvo liefhebbers.
Het plastic van het knipperlicht in mijn linker-spiegel van mij XC70 uit 2012 is gebroken
Ik heb inmiddels vervangend plastic besteld online.
Om het te kunnen vervangen moet de kap ervan af. Nu heb ik online meerdere manier gezien om dit te doen. Komt echter allemaal niet heel erg overtuigend over.
.1 Van binnenuit door spiegel los te trekken en de kap eraf te duwen met een schroevendraaier
.2 Gewoon lostrekken
.3 Met een plastic spatel loswrikken
Heeft iemand dit als eens voor dit type spiegel voor elkaar gekregen?
Alle tips zijn meer dan welkom
Hoe maak ik de kap van de buitenspiegel netjes open
-
- 3rd Gear member
Kap kun je met een beetje beleid gewoon lostrekken. Is mij bij mijn v60 destijds ook gelukt (zelfde spiegel)
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
- flevodirk
- 4th Gear member
Wellicht kan dat ook wat Sammy zegt, ik heb de spiegelkap van mijn S60 destijds op de officiële manier gewisseld en dat ging prima. Wat is het criterium met dit soort dingen? Niets stuk maken / zo min mogelijk stuk maken!
Ik meen dat serieus, je auto is wat ouder (de mijne ook, ik bedoel het goed) dus kunststof, plastic e.d. wordt broos en breekbaar en gaat niet meer zo smeuïg los als tijdens de eerste paar jaren in het leven van je XC70!
Die procedure =
1. glas loswrikken met 1 of 2 van die kunstof tooltjes (soms is een paar extra handen - handig)
2. de kap duw je dan vrij makkelijk eruit met een centerpons of niet al te scherpe schroevendraaier bv een ouwe kruiskop. Hiervoor heeft meneer Volvo een leuk gaatje gemaakt waar precies iets moois doorheen kan.
Hierbij een leuke handleiding: Voor jou alleen stap 8 en 10.
https://accessories.volvocars.com/nl-nl ... 8-)%202012
Ik meen dat serieus, je auto is wat ouder (de mijne ook, ik bedoel het goed) dus kunststof, plastic e.d. wordt broos en breekbaar en gaat niet meer zo smeuïg los als tijdens de eerste paar jaren in het leven van je XC70!
Die procedure =
1. glas loswrikken met 1 of 2 van die kunstof tooltjes (soms is een paar extra handen - handig)
2. de kap duw je dan vrij makkelijk eruit met een centerpons of niet al te scherpe schroevendraaier bv een ouwe kruiskop. Hiervoor heeft meneer Volvo een leuk gaatje gemaakt waar precies iets moois doorheen kan.
Hierbij een leuke handleiding: Voor jou alleen stap 8 en 10.

https://accessories.volvocars.com/nl-nl ... 8-)%202012
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik
-
- Starter
Lang verhaal kort. Ik liep een keer langs de auto en een scherp randje van de kap bleef haken achter mijn jas. Hele kap viel er netjes vanaf. Zonder schade of gebroken lipjes of wat dan ook. Plastic voor knipperlicht geplaats en kap er weer opgeklikt. Als een zonnetje.