De nieuwe Volvo EX30 Cross Country: niet zomaar een auto, maar een beleving
-
- 7th Gear member
Die er rijden zijn we de dikke Audi's.
Och alla bensin.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Zullen we het nu verder weer over de nieuwe EX30 Cross Country hebben ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Lijkt me een strak plan. Want ik vind het echt een prachtige en aparte Volvo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
We bouwen een electrische auto als SUV want dat heeft een beroerde CW waarde en kom je minder ver, vervolgens maken we daar een model die een speciale experience moet zijn, we zetten hem hoger op de poten, schroeven er grotere wielen onder, een imperiaal op het dak en gaan er met -20 mee rijden vier zaken die de range nog verder beperken. Dat wordt dan vervolgens door de afdeling marketing als een nieuw belevings pakket omschreven..... dat is het zeker!
Ziet er wel leuk uit dat karretje maar zet hem gewoon omlaag, monteer normale wielen en zorg er voor dat eindelijk de software van de AAOS Volvo's een beetje robuust is...
Ziet er wel leuk uit dat karretje maar zet hem gewoon omlaag, monteer normale wielen en zorg er voor dat eindelijk de software van de AAOS Volvo's een beetje robuust is...
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Je moet de EX30 CC wel zien in het perspectief van Urban beleving. Als je hem lager zet, rij je al vast in de eerste beste boerendreef. Zet je hem vervolgens op normale wielen, rij je al vast in een drassige berm. Deze looks geeft de avonturiers, de juiste kick.NielsPHEV schreef: ↑12.02.2025 - 14:35 We bouwen een elektrische auto als SUV, want dat heeft een beroerde CW waarde en kom je minder ver, vervolgens maken we daar een model die een speciale experience moet zijn, we zetten hem hoger op de poten, schroeven er grotere wielen onder, een imperiaal op het dak en gaan er met -20 mee rijden vier zaken die de range nog verder beperken. Dat wordt dan vervolgens door de afdeling marketing als een nieuw belevings pakket omschreven..... dat is het zeker! Ziet er wel leuk uit dat karretje maar zet hem gewoon omlaag, monteer normale wielen en zorg er voor dat eindelijk de software van de AAOS Volvo's een beetje robuust is...
En een gewone EX30, is er al in verschillende uitvoeringen. Het is gewoon jammer, dat hij voor mij een maatje te klein is, of ik voor de EX30, een maatje te groot...

- mga1600
- 6th Gear member
Hier een opinie van een Volvo enthousiast :
Ik heb een paar dagen in de gewone EX30 gereden en vond die zonder meer erg prettig rijden. Alleen is hij me te klein ( te kort althans, de breedte is prima), de stoelen vond ik een veel te korte zitting hebben en het interieur spreekt me niet aan. De Zeekr is wat dat alles betreft beter.
Mijn schoondochter heeft een EX30:(ER) en is eigenlijk heel tevreden. Verbruik is wel wat fors in de kou, maar dat wist ze van te voren en in haar geval -waarin ze voornamelijk woon/werk rijdt en maar eens in de week oplaadt- is dat geen echt issue.
Mijn zoon rijdt zelf in een mooie Audi A6 maar pakt in het weekend vaak de EX30 omdat het zo’n lekkere gooi en smijt auto is.. Hij vind ‘m solider in elkaar zitten dan zijn Audi…..
Ik heb een paar dagen in de gewone EX30 gereden en vond die zonder meer erg prettig rijden. Alleen is hij me te klein ( te kort althans, de breedte is prima), de stoelen vond ik een veel te korte zitting hebben en het interieur spreekt me niet aan. De Zeekr is wat dat alles betreft beter.
Mijn schoondochter heeft een EX30:(ER) en is eigenlijk heel tevreden. Verbruik is wel wat fors in de kou, maar dat wist ze van te voren en in haar geval -waarin ze voornamelijk woon/werk rijdt en maar eens in de week oplaadt- is dat geen echt issue.
Mijn zoon rijdt zelf in een mooie Audi A6 maar pakt in het weekend vaak de EX30 omdat het zo’n lekkere gooi en smijt auto is.. Hij vind ‘m solider in elkaar zitten dan zijn Audi…..
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- mga1600
- 6th Gear member
Ik rij inmiddels meer dan 4 jaar in AAOS Volvo’s en kan niet anders zeggen dan dat het voor mij altijd prima heeft gewerkt!NielsPHEV schreef: ↑12.02.2025 - 14:35 We bouwen een electrische auto als SUV want dat heeft een beroerde CW waarde en kom je minder ver, vervolgens maken we daar een model die een speciale experience moet zijn, we zetten hem hoger op de poten, schroeven er grotere wielen onder, een imperiaal op het dak en gaan er met -20 mee rijden vier zaken die de range nog verder beperken. Dat wordt dan vervolgens door de afdeling marketing als een nieuw belevings pakket omschreven..... dat is het zeker!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Gefeliciteerd! ik heb het pas een jaar of drie maar helaas veel gedoe met resets, internet dat wegvalt, systeem dat zelf reboot, knipperlichten die geen geluid geven, anyway wellicht werkt het op de nieuwe Volvo's of gaat de toegezegde megaupdate soelaas bieden.mga1600 schreef: ↑12.02.2025 - 16:11Ik rij inmiddels meer dan 4 jaar in AAOS Volvo’s en kan niet anders zeggen dan dat het voor mij altijd prima heeft gewerkt!NielsPHEV schreef: ↑12.02.2025 - 14:35 We bouwen een electrische auto als SUV want dat heeft een beroerde CW waarde en kom je minder ver, vervolgens maken we daar een model die een speciale experience moet zijn, we zetten hem hoger op de poten, schroeven er grotere wielen onder, een imperiaal op het dak en gaan er met -20 mee rijden vier zaken die de range nog verder beperken. Dat wordt dan vervolgens door de afdeling marketing als een nieuw belevings pakket omschreven..... dat is het zeker!
-
- 7th Gear member
Een opinie van een populistisch figuur op uitnodiging van Volvo welk er 10 minuten in mag rijden op een vlak stuk ijs.
Dat is geen opini.
Je kan er pas wat van zeggen als je dat ding echt een paar dagen in je bezit hebt.
Anders kan je net zo goed mijn tractor 10 minuten meenemen het ijs op. Dat is stukken spectaculairder en leuker....
-
- 7th Gear member
Welke avonturiers? En waar? Schei uit Hans. Avonturiers kopen een Landrover oid dat geluid maakt, 4x4 heeft, liefst met diff lock, daktent, een hoop bagageruimte en trekken de modderpoelen overhoop in plaats van een bospaadje waar wat blaadjes liggen.Hans Eilander schreef: ↑12.02.2025 - 15:40Deze looks geeft de avonturiers, de juiste kick.NielsPHEV schreef: ↑12.02.2025 - 14:35 We bouwen een elektrische auto als SUV, want dat heeft een beroerde CW waarde en kom je minder ver, vervolgens maken we daar een model die een speciale experience moet zijn, we zetten hem hoger op de poten, schroeven er grotere wielen onder, een imperiaal op het dak en gaan er met -20 mee rijden vier zaken die de range nog verder beperken. Dat wordt dan vervolgens door de afdeling marketing als een nieuw belevings pakket omschreven..... dat is het zeker! Ziet er wel leuk uit dat karretje maar zet hem gewoon omlaag, monteer normale wielen en zorg er voor dat eindelijk de software van de AAOS Volvo's een beetje robuust is...
Maar niet avonturiers....
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Kijk Martin, de EX30 CC is in ieder geval geen auto voor het topic: "modderhappen". Maar het idee is toch prima? Een Landrover of Rangerover kost 2 of 3x zoveel. Dit is ook nog voor de gewone man te doen. Dus denk aan met de EX30 CC bij het strand, of op de Veluwe.Urbexpeditie schreef: ↑12.02.2025 - 17:57 Welke avonturiers? En waar? Schei uit Hans. Avonturiers kopen een Landrover oid dat geluid maakt, 4x4 heeft, liefst met diff lock, daktent, een hoop bagageruimte en trekken de modderpoelen overhoop in plaats van een bospaadje waar wat blaadjes liggen.

Laatst gewijzigd door Hans Eilander op 12.02.2025 - 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 7th Gear member
Hans, dat noemen we hier in Zweden een "Ik wil wel, maar kan niet"
Het idee is inderdaad prima. Maar net als de andere CC's gewoon een auto welk verkocht gaat worden aan Jan en alleman bij wie het budget past.
We hadden het er hier pas geleden over en er eens opgelet. De gemiddelde leeftijd van een EX30 rijder is hier gemiddeld 60 plus! Dat zijn degene welk wij gespot hebben rondom de stad.
Dat zal met de CC niet veel anders zijn.
Het idee is inderdaad prima. Maar net als de andere CC's gewoon een auto welk verkocht gaat worden aan Jan en alleman bij wie het budget past.
We hadden het er hier pas geleden over en er eens opgelet. De gemiddelde leeftijd van een EX30 rijder is hier gemiddeld 60 plus! Dat zijn degene welk wij gespot hebben rondom de stad.
Dat zal met de CC niet veel anders zijn.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Dus typisch mensen die aan hun 2e jeugd beginnen, zeg maar? Daar heb ik in ieder geval geen last van.....Urbexpeditie schreef: ↑12.02.2025 - 18:29 We hadden het er hier pas geleden over en er eens opgelet. De gemiddelde leeftijd van een EX30 rijder is hier gemiddeld 60 plus! Dat zijn degene welk wij gespot hebben rondom de stad.

- iHansz
- 3rd Gear member
Er was er iig wel één.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |