Zat al te denken om topic te starten m.b.t. welke dealers in het land flushen (goed) kunnen uitvoeren, lijkt me voor veel mensen interessante infomatie.
Dat filmpje dat op hun site staat is idd erg duidelijk. Zouden ze bij Nordicar exact dezelfde ATF olie gebruiken als bij de dealer? Prijzen daar (icm dat ze goed lijken te weten wat ze doen) zijn ook wel interessant.Rogier64 schreef: ↑08.02.2025 - 13:02 Bij een drain and fill wordt de automaat olie afgetapt en opnieuw afgevuld met nieuwe olie. Echter er blijft meer dan de helft aan olie achter in de bak die je er niet uit krijgt, oa in de koppelomvormer. Bij een flush wordt een spoel-apparaat aangesloten die de bak spoelt met telkens nieuwe olie. Die ca. 16 liter (3154BG = 315BG ATF olie in een 4 US Galon verpakking) is niet de inhoud van de bak maar het totale verbruik aan olie waarvan een groot deel als spoelolie. Nordicar heeft wel een goede uitleg ervan https://nordicar.nl/service-en-onderhou ... gsbak.html
Ok goed om te weten! Ga je het laten doen daar? Ik heb de mails nog even teruggezocht en ik zei het eerder verkeerd; had in m'n hoofd Eur 695 maar offerte afgelopen jaar voor de XC60 was Eur 475.Volvo-Cees schreef: ↑11.02.2025 - 18:53 Ik heb reactie gekregen van Hedin Haarlem, flushen van mijn automaat kost daar €495,-.
Veel plezier vandaag, we zien de foto's wel verschijnen!RZA schreef: ↑11.02.2025 - 19:40Ok goed om te weten! Ga je het laten doen daar? Ik heb de mails nog even teruggezocht en ik zei het eerder verkeerd; had in m'n hoofd Eur 695 maar offerte afgelopen jaar voor de XC60 was Eur 475.Volvo-Cees schreef: ↑11.02.2025 - 18:53 Ik heb reactie gekregen van Hedin Haarlem, flushen van mijn automaat kost daar €495,-.
Morgen de V90 ophalen, zin in!![]()