Na 15 jaar uitsluitend en met veel plezier in de echte vierkante Volvo's te hebben gereden, ruim 650000 km in totaal, ben ik voor het dagelijks gebruik nu overgestapt op een s80 D5 exclusive met automaat uit 2004. Mijn s90 heb ik niet verkocht, daarvoor ben ik teveel verknocht aan de vierkante bakstenen en bovendien kan ik het als voorzitter van de volvo700vereniging natuurlijk niet maken om geen clubauto meer te hebben. Mijn mede-leden spreken al over de "dwaling" van hun voorzitter!
Na aanvankelijk toch wat aarzeling te hebben gehad voor deze stap, moet ik bekennen dat na de eerste week rijden ik aangenaam verrast ben over deze auto. De stoelen zijn nog beter dan in de 7-9 serie en ook het verbruik met de nodige snelle autobahn kilometers is over de eerste 950 km 1: 14 dus dat valt me ook helemaal niet tegen. Je merkt toch dat de techniek de afgelopen jaren niet stil heeft gestaan. Ik heb altijd op gas gereden, diesels vond ik altijd trage stinkende apparaten maar ik moet toegeven dat je in die D5 helemaal niet meer het gevoel hebt te dieselen en de trekkracht bij lage toeren is geweldig. Geen turbo-gat zoals bij de 2.5D waar ik weleens in heb proefgereden.
Of de kwaliteit van de auto net zo goed is als van de al wat bejaardere achterwielaandrijvers moet nog blijken maar ik heb er alle vertrouwen in.
Vanaf nu zal ik dus ook alle wetenswaardigheden over de S80 op de voet volgen op dit forum en waar nodig en mogelijk ook mijn ervaringen met jullie delen.
Groeten, Jan.
S80
Welkom hier en je kan natuurlijk altijd een nieuwe vereniging oprichten.broker schreef:Mijn mede-leden spreken al over de "dwaling" van hun voorzitter!
ik aangenaam verrast ben over deze auto. De stoelen zijn nog beter dan in de 7-9 serie.
Totdat er weer een nieuwere versie komt en je weer moet gaan dwalen.

Nu de rest van de 700vereniging nog?
-
- 3rd Gear member
Binnen het bestuur rijdt er eentje al voor dagelijks gebruik in een V70 en onze vice-voorzitter heeft vorige week ook een s80 aangeschaft.
Wat een dissident zooitje, hè?
Nu maar hopen dat we niet geroyeerd worden!
Maar steeds meer leden rijden voor dagelijks gebruik een moderne Volvo, we moeten onze bakstenen tenslotte voor de toekomst bewaren en met de jaarkilometers die de meeste van ons rijden, wordt dat toch moeilijk.
En het feit dat ik na zoveel kilometers nog steeds met hetzelfde plezier in een 9-serie rondrij......... dat moet de S80 nog maar bewijzen. Dat kan ik je over 15jaar vertellen.
Maar een Volvo blijft toch een Volvo, ondanks het feit dat binnen onze club de moderne Volvo's vaak schertsend Ford's genoemd worden met de aandrijving aan de verkeerde kant. Wellicht is achteruitrijden een optie.
Ach, en een andere vereniging oprichten....................... laat maar, de 700vereniging is een super club met een geweldige sfeer onder elkaar .
Dat wil ik voor geen goud missen, dus ik blijf bouwen aan de toekomst van deze mooie club.
Grtx, Jan.
Wat een dissident zooitje, hè?
Nu maar hopen dat we niet geroyeerd worden!
Maar steeds meer leden rijden voor dagelijks gebruik een moderne Volvo, we moeten onze bakstenen tenslotte voor de toekomst bewaren en met de jaarkilometers die de meeste van ons rijden, wordt dat toch moeilijk.
En het feit dat ik na zoveel kilometers nog steeds met hetzelfde plezier in een 9-serie rondrij......... dat moet de S80 nog maar bewijzen. Dat kan ik je over 15jaar vertellen.
Maar een Volvo blijft toch een Volvo, ondanks het feit dat binnen onze club de moderne Volvo's vaak schertsend Ford's genoemd worden met de aandrijving aan de verkeerde kant. Wellicht is achteruitrijden een optie.
Ach, en een andere vereniging oprichten....................... laat maar, de 700vereniging is een super club met een geweldige sfeer onder elkaar .
Dat wil ik voor geen goud missen, dus ik blijf bouwen aan de toekomst van deze mooie club.
Grtx, Jan.
15 jaar, dat weet ik niet, als ze overlijden, dan zal dit zijn door computer problemen.broker schreef: En het feit dat ik na zoveel kilometers nog steeds met hetzelfde plezier in een 9-serie rondrij......... dat moet de S80 nog maar bewijzen. Dat kan ik je over 15jaar vertellen.
Maar misschien kunnen we dan zelf wat met onze laptop?
Gezien de vreemde storingen kunnen ze best nog eens gelijk hebben.broker schreef:Maar een Volvo blijft toch een Volvo, ondanks het feit dat binnen onze club de moderne Volvo's vaak schertsend Ford's genoemd worden met de aandrijving aan de verkeerde kant. Wellicht is achteruitrijden een optie.
Ik heb vroeger ook nog eens bij Ford gewerkt, ik zie nu toch veel overeenkomsten! En toen wilde ik al beslist geen Ford rijden.

Succes met de vereniging en ik hoop dat je een hoop nieuwe technische kennis meebrengt, al dan niet van je clubleden.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Tja, ik was ook lid van de 700club met mijn vorige: een blauwe 960.
Maar een S80 is toch wel weer een heel stukje lekkerder.
Misschien wordt het tijd voor een S80Register?
Maar een S80 is toch wel weer een heel stukje lekkerder.
Misschien wordt het tijd voor een S80Register?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 3rd Gear member
Nu het eerste model s80 bijna 10 jaar oud is en we( ik) er eindelijk een beetje aan gewend zijn, is dat wellicht geen slecht idee. En als reisauto is het een fantastisch vervoermiddel. Ik ben net thuis vanuit Duitsland na een lange intensieve dag en het uitrusten begon al met de terugreis. En ik ken werkelijk geen enkele auto die zulke fantastische stoelen heeft als de s80. Wellicht de V70?
Dus al met al heb ik lang tegen deze, voor mij, cultuurschok aangehikt, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. En als ie nu nog net zo betrouwbaar blijkt als mijn geliefde s90 dan ben ik helemaal gelukkig.
Grtx, Jan
Dus al met al heb ik lang tegen deze, voor mij, cultuurschok aangehikt, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. En als ie nu nog net zo betrouwbaar blijkt als mijn geliefde s90 dan ben ik helemaal gelukkig.
Grtx, Jan