hallo volvo rijders
ik ben nieuw op de volvo forum,
rij al een paar jaar in een sober uitgeruste maar kwam een strakke awd tegen met bijna alle opties
ook niet heel duur....dus
wel moesten de aandrijf assen vervangen, toen ik daarmee bezig ging zag ik dat ook de draagarmen aan vervanging toe zijn.
die dus besteld en omdat ik toch in de buurt van het alarm zat die er uit gemonteerd de auto weer [[zonder problemen]]
terug gezet op de parkeerplaats
twee dagen later was ik van plan met de klus te beginnen maar de wagen start niet meer...
de truck met het relais gedaan , de startmotor slaat aan staat dus ook spanning op de draad naar startmotor
ook antenne bij contactslot geruild met die van onze andere s60, werkt ook niet
oude alarm terug gehangen en daarna een reset door 30min. zonder accu maakt geen verschil,,,,
(starten met contact in stand II )
forum doorgespit , het enige wat interessant leek was doorsolderen van startonderbreker
heeft iemand suggesties?
uitlezen is een goed idee maar dan moet ik m eerst naar de garage rijden op n ambulance.......
2e s60 gekocht....
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9276
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Vul je profiel even aan.
Wat voor auto? Ja een S60... motor, modeljaar, km stand, dat soort dingen.
En woonplaats is ook makkelijk, misschien woon je dichtbij genoeg dat ik de auto voor je kan uitlezen met Vida. En er zijn meer leden met Vida, vooral op V70 forum want daar wordt meer zelf gesleuteld aan deze auto's dan hier.
Wat voor auto? Ja een S60... motor, modeljaar, km stand, dat soort dingen.
En woonplaats is ook makkelijk, misschien woon je dichtbij genoeg dat ik de auto voor je kan uitlezen met Vida. En er zijn meer leden met Vida, vooral op V70 forum want daar wordt meer zelf gesleuteld aan deze auto's dan hier.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9276
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
En al geprobeerd over te starten met een andere auto ernaast?
Accu nog goed?
Accu nog goed?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.11.2024 - 22:30
- Locatie: woonarktig in Lisse
ha jeroen
thx voor je reactie en aanbod
het gaat om s60 2.5T awd bouwjaar 2002 250000 km ongeveer
woon in lisse (tussen haarlem en leiden)
een tikkeltje uit de richting van veendam helaas
startmotor werkt en accu is in orde,
ik hoor het relais niet tikken als ik start, dus denk ik de startonderbreker
er stond in het forum dat je die kunt omleiden met een soldering, maar wat precies doorsolderen stond er niet bij,,
en waar de startonderbreker zelf zit ook niet........
thx voor je reactie en aanbod
het gaat om s60 2.5T awd bouwjaar 2002 250000 km ongeveer
woon in lisse (tussen haarlem en leiden)
een tikkeltje uit de richting van veendam helaas
startmotor werkt en accu is in orde,
ik hoor het relais niet tikken als ik start, dus denk ik de startonderbreker
er stond in het forum dat je die kunt omleiden met een soldering, maar wat precies doorsolderen stond er niet bij,,
en waar de startonderbreker zelf zit ook niet........
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9276
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Dat is inderdaad te ver weg.
Startonderbreker gaat denk ik elektronisch via de CEM of TCM. Transponder zit in het contactslot, werkt op de sleutel.
Doorverbinden heb ik nog niet eerder gehoord.
Uitlezen kan je ook zelf doen, heb je een laptop (PM maar even voor de software
) voor nodig en deze kabel:
https://nl.aliexpress.com/item/10050037 ... pt=glo2nld
Startonderbreker gaat denk ik elektronisch via de CEM of TCM. Transponder zit in het contactslot, werkt op de sleutel.
Doorverbinden heb ik nog niet eerder gehoord.
Uitlezen kan je ook zelf doen, heb je een laptop (PM maar even voor de software

https://nl.aliexpress.com/item/10050037 ... pt=glo2nld
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Ik vrees dat je tijdens het uitbouwen van het alarm ergens sluiting hebt gemaakt en daardoor CEM beschadigd.
Daardoor geeft de CEM nu het startsignaal niet meer vrij.
Ben bang dat je nu toe bent aan een nieuwe CEM.
P2's zijn erg gevoelig voor dit soort elektro malheur.
Daarom houd ik het bij mijn oude vertrouwde 850.
Daardoor geeft de CEM nu het startsignaal niet meer vrij.
Ben bang dat je nu toe bent aan een nieuwe CEM.
P2's zijn erg gevoelig voor dit soort elektro malheur.
Daarom houd ik het bij mijn oude vertrouwde 850.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.11.2024 - 22:30
- Locatie: woonarktig in Lisse
ha gerrit
kweetniet
ik heb de min pool vd accu eerst los gemaakt
daarna alarm verwijderd......
de motor startte daarna nog gewoon zonder de alarm module
heb m nog naar de parkeerplaats gereden
850 ook mooi !
kweetniet
ik heb de min pool vd accu eerst los gemaakt
daarna alarm verwijderd......
de motor startte daarna nog gewoon zonder de alarm module
heb m nog naar de parkeerplaats gereden
850 ook mooi !
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.11.2024 - 22:30
- Locatie: woonarktig in Lisse
Hallo
Een poosje geleden alweer
Heb het vida gekregen via t forum en na wat gedoe de wagen kunnen uitlezen
Het was een hele waslijst , ook vreemde zaken over spiegels, audio, en telefoon
Helaas bleven er na het wissen een paar regels staan,,,zie foto bijlage
Die hebben Volgens mij niet direct te maken met het niet starten vd wagen,
Maar met de anti skid....
Kunnen jullie ajb even meekijken naar de testuitslag op de foto
En misschien een lochiese verklaring geven waarom niet starten?
Mvrgrtjs ronald
Een poosje geleden alweer
Heb het vida gekregen via t forum en na wat gedoe de wagen kunnen uitlezen
Het was een hele waslijst , ook vreemde zaken over spiegels, audio, en telefoon
Helaas bleven er na het wissen een paar regels staan,,,zie foto bijlage
Die hebben Volgens mij niet direct te maken met het niet starten vd wagen,
Maar met de anti skid....
Kunnen jullie ajb even meekijken naar de testuitslag op de foto
En misschien een lochiese verklaring geven waarom niet starten?
Mvrgrtjs ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.11.2024 - 22:30
- Locatie: woonarktig in Lisse
Misschien handig om het oude testverslag er bij te doen....
Ik heb de antennering van onze eerste s60 geprobeerd in de nieuwe,
Startte niet,
Ik heb de antennering van onze eerste s60 geprobeerd in de nieuwe,
Startte niet,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05.11.2024 - 22:30
- Locatie: woonarktig in Lisse
ha gerritGerrit850GLT schreef: ↑09.11.2024 - 21:32 Ik vrees dat je tijdens het uitbouwen van het alarm ergens sluiting hebt gemaakt en daardoor CEM beschadigd.
Daardoor geeft de CEM nu het startsignaal niet meer vrij.
Ben bang dat je nu toe bent aan een nieuwe CEM.
vind jij hier nog iets van, ((behalve misschien dat ik eigenwijs ben))
is het mogelijk de CEM te vervangen zonder toestanden,
geen herkennings code of zoiets
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9276
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Andere CEM moet dan de huidige software krijgen, er zijn bedrijven die dat kunnen kopieren.
Veel rode modules. Die kunnen niet allemaal ook kapot zijn, toch ergens een communicatie probleem.
Als je op de storing klikt krijg je bij sommigen ook een uitgebreider verhaal te zien in Vida. Inc mogelijke oorzaken en oplossingen.
Veel rode modules. Die kunnen niet allemaal ook kapot zijn, toch ergens een communicatie probleem.
Als je op de storing klikt krijg je bij sommigen ook een uitgebreider verhaal te zien in Vida. Inc mogelijke oorzaken en oplossingen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi