Beste mensen, sinds de aanschaf van een Volvo V70 uit 2009 hoor ik ook bij de Volvo club. Heerlijk rijdende auto. Ik heb echter wel een vervelend technisch probleem. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het betreft de parkeersensoren aan de voorkant. In principe werken deze prima. Er is echter wel iets vreemds aan de hand. De sensoren aan de voorkant werken ook als de auto is uitgeschakeld en op slot is.
Dus, ik parkeer mijn auto, trek de handrem aan, zet de auto uit. Sleutel uit het slot. Uitstappen, deur op slot. Als ik dan voor de auto ga staan dan hoor ik het piepen binnen in de cabine. Dat ik toch gek. En als de neus vrij staat is dat nog niet zo'n probleem. Maar als ik krap tussen auto's parkeer dan piept deze voortdurend. Dit gaat uiteindelijk ten koste van de accu natuurlijk.
Nu dacht ik eerst de zekering van de parkeersensor eruit te halen. Maar ik begrijp dat er voor de parkeer assist geen losse zekering is. Deze is gekoppeld aan de centrale module waar onder andere ook de centrale deurvergrendeling aan is gekoppeld. Die zekering eruit trekken is niet handig.
Toen dacht ik: ik trek alle drie de kabels uit de PAM (Parkeer Assist Module). Dan stopt het piepen wel. Maar wat schetst mijn verbazing? Ook zonder de PAM aangesloten blijft de auto piepen als ik voor de auto sta. Daar snap ik helemaal niets van want de stekkers van de PAM lopen toch naar de sensoren? Hoe kan het dat de auto blijft piepen als ik voor de auto sta. Is er misschien nog een ander soort sensor? Of zijn de sensoren voor op een andere manier ingebouwd?
Mijn vraag is dus: hoe kan ik de parkeersensoren aan de voorkant uitschakelen. Iemand een idee?
Dank alvast,
Ollie
Parkeer sensor voor werkt ook bij uitgeschakelde auto
- Fredhead
- Geartronic member
Ik zet ook in op een aftermarket set.
Zeker omdat het door gaat als je de originele bekabeling los trekt en de radio uit gaat met de sleutel uit het contact.
Zit er niet nog ergens onder het dashboard een schakelaar verstopt?
Zeker omdat het door gaat als je de originele bekabeling los trekt en de radio uit gaat met de sleutel uit het contact.
Zit er niet nog ergens onder het dashboard een schakelaar verstopt?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D