Hallo allen,
De stoelverwarming van de volvo v40 d4 uit 2014 doet het niet. De knopjes op de middenconsole branden wel. De stoel van de passagier doet de verwarming het wel. Online staat een locatie van de zekeringbox..die zit onder de passagiers stoel. In de handleiding van de v40 valt het mij op, dat deze foti niet overeen komt met hoe de zekeringbox eruit ziet bij .ijm volvo v40. Het lijkt wel omgedraaid? Zie ook de foto in de bijlage. Heb een tweedehands bestuurders stoel gekocht, deze zou de verwarming het wel van doen, aldus de verkoper. Deze heb ik vandaag geplaatst. Helaas werkt het nog niet. Wat ik mogelijk nog kan doen, met een multimeter de weerstand opmeten. Hebben jullie dit ook weleens gezien? Vind het bijzonder dat de foto in handleiding niet overeen kimt met de zekeringbox bij mij, misschien kan iemand dit uitleggen? Heb de steekzekeringen eruit gehaald van 25 en 5 ampere...doorgemeten, en gaf pieptoon met de multimeter.
Wie kan mij nog even verder helpen met tips?
Stoelverwarming v40 2014 bestuurders kant defect
- Kick
- 5th Gear member
Draadbreuk onder/in de stoel zelf?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
-
- 1st Gear member
Heb nu in 7 jaar dat ik de V40 heb twee keer een defect in de verwarmingsmatjes gehad. Nieuw matje in de stoel was dan de oplossing. Laatste keer was er te veel weerstand waardoor de computer de stroomtoevoer afschakelde. Dit zie je niet op je display. Even naar de garage.
-
- Starter
Hallo,
Toevallig heb ik laatst ook mijn zekeringenbox onder stoel open gehad en inderdaad de foto in de handleiding is op de kop.
De onderste rij op uw foto is de bovenste rij op de foto in handleiding.
Als ik de foto met mijn V40 handleiding vergelijk dan zouden de onderste twee 15 A zekeringen van de voorstoel verwarming moeten zijn.
Ik weet niet of u toevallig al deze twee heeft doorgemeten?
En heeft u toevallig al bij de aansluiting van de stoel en de auto bekeken, misschien dat hier een draadje los is gesprongen of dat er ergens een klein kabelbreukje is?
Toevallig heb ik laatst ook mijn zekeringenbox onder stoel open gehad en inderdaad de foto in de handleiding is op de kop.
De onderste rij op uw foto is de bovenste rij op de foto in handleiding.
Als ik de foto met mijn V40 handleiding vergelijk dan zouden de onderste twee 15 A zekeringen van de voorstoel verwarming moeten zijn.
Ik weet niet of u toevallig al deze twee heeft doorgemeten?
En heeft u toevallig al bij de aansluiting van de stoel en de auto bekeken, misschien dat hier een draadje los is gesprongen of dat er ergens een klein kabelbreukje is?
Huidige auto:
Volvo V40 T3 uit 2014
Volvo V40 T3 uit 2014
-
- 1st Gear member
Hee wat mooi, dank jullie wel voor de reacties. In de tussentijd heb ik een andere stoel gekocht, waarvan werd gezegd dat de stoelverwarming het zou moeten doen. Ook bij deze stoel is het zitvlak defect.
De originele stoel heb ik vandaag, de bekleding van afgehaald, en bij het schuim zag ik het verwarmings matje zitten. Het zit aan het zittingschuim vast geplakt. De mat heb ik eraf gehaald (eerst voorzichtig, maar later met meer snelheid, dat ging beter)
Door de mat op de bouwlamp te leggen, zag je waar de kabelbreuk zit.
Met de multimeter bevestigd, dat hier de kabelbreuk zit. Met soldeerbout de draden zo goed als mij lukt aan elkaar gesoldeerd..niet super vind ik het...ik twijfel of dit wel gaat blijven zitten. En voor de zekerheid een nieuwe verwarmings mat de betere oplossing is. Wie weet waar je her beste deze mat kunt bestellen??
De originele stoel heb ik vandaag, de bekleding van afgehaald, en bij het schuim zag ik het verwarmings matje zitten. Het zit aan het zittingschuim vast geplakt. De mat heb ik eraf gehaald (eerst voorzichtig, maar later met meer snelheid, dat ging beter)
Met de multimeter bevestigd, dat hier de kabelbreuk zit. Met soldeerbout de draden zo goed als mij lukt aan elkaar gesoldeerd..niet super vind ik het...ik twijfel of dit wel gaat blijven zitten. En voor de zekerheid een nieuwe verwarmings mat de betere oplossing is. Wie weet waar je her beste deze mat kunt bestellen??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Dit vind ik wel heel interessant! Mijn stoel heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem maar heb nog niet heel goed gekeken. Is de bekleding er makkelijk af te halen zonder te beschadigen?Ubbelohde schreef: ↑29.12.2024 - 16:19 Hee wat mooi, dank jullie wel voor de reacties. In de tussentijd heb ik een andere stoel gekocht, waarvan werd gezegd dat de stoelverwarming het zou moeten doen. Ook bij deze stoel is het zitvlak defect.
-
- 1st Gear member
Heb de gerepareerde stoelverwarming dit weekend eerst even aangesloten op de shm module. Helaas word deze maar op een klein gedeelte warm..en de rugverwarming doet nog steeds niets.
Heb ook een andere shm module even getest, deze had ik ook liggen van mijn originele stoel. Maar ook hier was er een maar op een klein stukje van de stoelverwarming wat warmte, en wederom op de rugleuning niets.
Iets verder op het forum lees ik, dat men naar de dealer gaat om daar eea te laten afstellen? Zou een universele garage dit niet kunnen doen? Is hier speciale volvo uitlees computers voor nodig?
Heb ook een andere shm module even getest, deze had ik ook liggen van mijn originele stoel. Maar ook hier was er een maar op een klein stukje van de stoelverwarming wat warmte, en wederom op de rugleuning niets.
Iets verder op het forum lees ik, dat men naar de dealer gaat om daar eea te laten afstellen? Zou een universele garage dit niet kunnen doen? Is hier speciale volvo uitlees computers voor nodig?
-
- 2nd Gear member
Dat is jammer! Misschien toch nog een andere breuk over het hoofd gezien?
Geen verstand van uitlees apparatuur voor de volvo's. Alleen vanuit de bmw wereld weet ik dat er een echt een aparte software nodig was om alles te kunnen inleren. Dat moest ook echt met ALLES.... Zelfs een nieuwe accu moest je inleren via de laptop....
Geen verstand van uitlees apparatuur voor de volvo's. Alleen vanuit de bmw wereld weet ik dat er een echt een aparte software nodig was om alles te kunnen inleren. Dat moest ook echt met ALLES.... Zelfs een nieuwe accu moest je inleren via de laptop....
-
- 1st Gear member
Uiteindelijk heb ik een nieuwe verwarmingsmat gekocht bij de dealer. Deze kostte 119 euro. De mat op het kussen geplakt, en de bekleding weer terug gezet, met behulp van tie-wraps ipv varkensringen. De verwarming doet het fantastich, probleem opgelost.
-
- 2nd Gear member
-
- 1st Gear member
Ziet er hetzelfde uit. Nu heb ik zelf geen ervaring met het plaatsen van originele bekledings ringen, maar had het idee, dat het plaatsen van een ringen met een tang, mogelijk eraf glijdt,en had de tie wraps liggen. Goed aantrekken, en het overtollige kabel afknippen. Wel heb ik de blokjes naar onderen, in het schuim gedrukt.
-
- 2nd Gear member
Mooi!! Ik denk dat ik de operatie ook maar ga proberen als ik wat tijd over heb...Ubbelohde schreef: ↑17.02.2025 - 18:22 Ziet er hetzelfde uit. Nu heb ik zelf geen ervaring met het plaatsen van originele bekledings ringen, maar had het idee, dat het plaatsen van een ringen met een tang, mogelijk eraf glijdt,en had de tie wraps liggen. Goed aantrekken, en het overtollige kabel afknippen. Wel heb ik de blokjes naar onderen, in het schuim gedrukt.