Hou je goed het olieverbruik van die V50 1.8 in de gaten? Helaas hebben die blokken geen goede reputatie mbt het olieverbruik.
Heb je die deurrubbers nog met kit gemonteerd?
De (duitse) V70 van Hugo
- maartjinski
- 2nd Gear member
Allereerst gefeliciteerd met de vorderingen aan jullie nieuwbouw woning en de komst van de puppy!
Dan zou ik denken dat jullie het daarmee al druk genoeg hebben gehad, maar niks is minder waar.
Tja Hugo, wanneer je Hydrolagers uitpakt moet je even de bovenste knoopjes van je blouse dicht doen.
Dat zijn nou eenmaal opgewonden standjes, dat weet iedereen.
Jezelf verwennen met een Ferrita is een heerlijke afsluiter van afgelopen jaar!
Ben heel benieuwd hoe die je gaat bevallen.
Mocht je die ABC klep nog rond hebben slingeren dan weet ik wel iemand met een T5 die dat graag eens zou uitproberen...
Van het kling geluid vermoed ik dat er misschien een stabilisator reactiestang niet goed vast zit.
Dat kan je het beste voelen wanneer de auto op haar wielen staat.
Wat betreft het scheve stuur lijkt mij dat het niet is recht gezet met uitlijnen.
Mocht dat het zijn dan moeten ze even de stuurstangen lossen en opnieuw uitlijnen.
Maar ik snap ook dat je daar even de buik van vol hebt.
Fantastisch resultaat met de flush!
Bij lpg inbouw worden de bougies ooit al vervangen.
Maar een belletje om dat te bevestigen is nooit verkeerd.
Prettig dat Febi een manier heeft bedacht om jou scherp te houden.
Zij werken hun onderdeel iets minder goed af en jij hebt daar dan weer alle plezier van!
Logisch dat er een bout niet klopt, anders was je te makkelijk weg gekomen.
Je had de rit -met zweet in de bilnaad- naar de dealer natuurlijk voor geen goud willen missen.
Helaas is je verhaal over een forum sponsor erg herkenbaar.
Jammer dat het dan op communicatie stuk loopt.
Dan zou je nu verwachten dat hiermee al jullie avonturen besproken zijn, maar we zijn pas op de helft.
Want "mevrouw" moest ook zo nodig een comfortabele auto, haha!
Nee hoor grapje, Panda's zijn briljante auto's maar komen duidelijk niet in de buurt van een Volvo.
Voor een compleet nagekeken auto zitten er eerlijk gezegd best nog veel kleinigheidjes aan die V50.
Maar dan hoef je ook niet bang te zijn dat je niks te doen hebt.
Gecupte banden kan veroorzaakt worden door slechte schokdempers en/of versleten bussen, meen ik.
En soms door een heel slechte kwaliteit banden.
Wat een pech met die koppeling, dan denk je na aanschaf van de bolide even vooruit te kunnen en krijg je dat voor je voeten...
Ook nog eens de mazzel kwa timing met de vakantie van de handelaar.
Dat zet de situatie helemaal op scherp.
Op zich snap ik hen wel, het kost ze natuurlijk een stuk minder wanneer ze de oplossing zelf hadden mogen bieden.
Tof dat er dan uiteindelijk toch een vorm van compensatie komt.
Maar wel slechts een kleine pleister voor een flinke wond.
Beter iets dan niets...

Dan zou ik denken dat jullie het daarmee al druk genoeg hebben gehad, maar niks is minder waar.
Tja Hugo, wanneer je Hydrolagers uitpakt moet je even de bovenste knoopjes van je blouse dicht doen.
Dat zijn nou eenmaal opgewonden standjes, dat weet iedereen.

Mocht je die ABC klep nog rond hebben slingeren dan weet ik wel iemand met een T5 die dat graag eens zou uitproberen...

Van het kling geluid vermoed ik dat er misschien een stabilisator reactiestang niet goed vast zit.
Wat betreft het scheve stuur lijkt mij dat het niet is recht gezet met uitlijnen.
Mocht dat het zijn dan moeten ze even de stuurstangen lossen en opnieuw uitlijnen.
Fantastisch resultaat met de flush!
![:]](./images/smilies/w00t.png)
Zij werken hun onderdeel iets minder goed af en jij hebt daar dan weer alle plezier van!
Je had de rit -met zweet in de bilnaad- naar de dealer natuurlijk voor geen goud willen missen.

Dan zou je nu verwachten dat hiermee al jullie avonturen besproken zijn, maar we zijn pas op de helft.

Nee hoor grapje, Panda's zijn briljante auto's maar komen duidelijk niet in de buurt van een Volvo.
Voor een compleet nagekeken auto zitten er eerlijk gezegd best nog veel kleinigheidjes aan die V50.

Gecupte banden kan veroorzaakt worden door slechte schokdempers en/of versleten bussen, meen ik.
Wat een pech met die koppeling, dan denk je na aanschaf van de bolide even vooruit te kunnen en krijg je dat voor je voeten...

Op zich snap ik hen wel, het kost ze natuurlijk een stuk minder wanneer ze de oplossing zelf hadden mogen bieden.
Beter iets dan niets...
- Volvogo
- 2nd Gear member
Hij lijkt inderdaad wat te verbruiken. We hebben er nu WS2-E flushing oil in gedaan, geflushed en gevuld met 5W40 ipv 5W30. Ben benieuwd of dat iets heeft gedaan
Tjonge, bijna een uitgebreidere reactie dan mijn lange verhaalmaartjinski schreef: ↑03.02.2025 - 09:40 Allereerst gefeliciteerd met de vorderingen aan jullie nieuwbouw woning en de komst van de puppy!![]()
Dat zijn nou eenmaal opgewonden standjes, dat weet iedereen.![]()
Mocht je die ABC klep nog rond hebben slingeren dan weet ik wel iemand met een T5 die dat graag eens zou uitproberen...![]()
Fantastisch resultaat met de flush!![]()
Je had de rit -met zweet in de bilnaad- naar de dealer natuurlijk voor geen goud willen missen.![]()
Dan zou je nu verwachten dat hiermee al jullie avonturen besproken zijn, maar we zijn pas op de helft.![]()
Wat een pech met die koppeling, dan denk je na aanschaf van de bolide even vooruit te kunnen en krijg je dat voor je voeten...![]()
Beter iets dan niets...

Bedankt voor de felicitaties! De pup doet het goed en de woningbouwers ook! Het verbaasd ons hoe snel het gaat ondanks het K weer van de afgelopen weken

De ABC klep is verkocht met de oude V70. Ik raad hem eigenlijk iedereen ook af nu ik de ferrita demper heb gehoord. Zo'n ABC klep klinkt gewoon als een lekke demper en zo'n ferrita uitlaat subtiel, diep en gewoon mooi.
Ik ga vandaag even naar die kling kijken. De apk komt er weer aan en een stofhoes heeft besloten net kapot te gaan van de aandrijfas... meteen even de schokdempers en stab. stangen loshalen, kleine moeite

Het stomme van het uitlijnen is dat het stuur recht staat bij rechtuit rijden. De stuurbekrachtiging wil alleen niet in de ruststand wanneer het stuur recht staat. Misschien een probleem met de SAS, VIDA geeft er in ieder geval geen foutcodes op (oja, dat heb ik ook nog laatst gehaald... een laptopje en een DICE).
Ik had het idee dat de ervaring met de forum sponsor alleen bij mij zo voorkwam. Natuurlijk niet fijn om te horen dat dat bij anderen ook zo is, maar wel dat het niks persoonlijks is.
Die V50 heeft ons inderdaad erg scherp gehouden! Laatst een hoop gestotter, bonk, noodloop (halverwege een tripje van 100km) en daar sta je dan langs de weg. Vriendinlief van streek, auto van streek, hond blij dat hij weer naar buiten mocht, bankrekening blij dat hij weer geplunderd mocht worden en ik kreeg alle emoties van de regenboog, yeah!! Herstarten loste het probleem op en ik kon het probleem in de rit naar huis ook wel 'creëren' met de in mijn hoofd gemaakte diagnose. Uiteindelijk voor een relatief klein bedrag opgelost.
Het geluid is onderhand opgelost. Een andere velgenset met banden deed wonderen. We zijn nu ook van 5 spaaks 17 inch velgen naar 16 inch velgen gegaan. Het verschil in verbruik is........ enorm. De vorige tank stond op 6.7L/100km

Over de rest binnenkort weer een update!!!!!
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- maartjinski
- 2nd Gear member
Ik ben voorstander om dingen voor een relatief klein bedrag op te lossen.
Goed bezig hoor!

Goed bezig hoor!