Kaartupdate via USB lukt niet (systeem loopt vast)

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Dennis van der Wal
Starter

Heb in de kofferbak een modem ingebouwd om zo online navigatie updates te kunnen doen en muziek te kunnen luisteren (Spotify). Die kaartupdates gaan echter heel langzaam (niet eens het downloaden, maar vooral het installeren) en sommige kaarten zijn te groot om online te updaten. Vandaar dat ik het via de USB-poort wil doen. Dat ging ook altijd veel sneller.

Echter.... als ik via de USB-poort een kaartupdate probeer uit te voeren, dan blijft het blauwe cirkeltje draaien zonder dat er wat gebeurt. Het navigatiesysteem loopt vast (geen kaarten meer) en ik moet de auto terugzetten op fabrieksinstellingen om de navigatie weer aan de praat te krijgen. Dealer zegt dat de USB-poort werkt (is ook zo), maar weet verder ook niet wat de oorzaak is en komt niet verder (is nieuwe software op gezet maar dat helpt niet).

Heeft één van jullie een idee? Is het computersysteem misschien verouderd (ook alweer bijna acht jaar oud immers)? En is dat te vervangen door een recenter exemplaar? Of moet ik het maar zo laten?
Longway
2nd Gear member

Volledig Europa downloaden werkt bij mij alleen mbv een usb stick van 65 Gb. Maar Benelux lukt niet via usb, dan gebruik ik wifi van mijn huisaansluiting. Mijn auto staat dicht bij huis geparkeerd zodat deze contact kan maken met mijn Ziggo wifi.
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
Kick
5th Gear member

Je hebt een modem ingebouwd zeg je. Hoe en wat voor modem moet ik me daar bij voorstellen?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Johans60850
1st Gear member

Ik heb ook de kleinere updates via hotspot telefoon, als je veel korte stukken rijdt duurt het lang. Zeker als de laatste update al langer geleden is. Hebj je ook de juiste instructies gevolgd op de volvo site.? Volgens mij eerst downloaden, uitpakken op pc en die files op een usb stick zetten.
Volvo V90 T5 Saville Grey; Volvo 850R black stone; Volvo S60 vibrant copper sold; Volvo 850 Champagne sold.
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”