Lekkende benzinetank XC70 beur 2003
-
- Starter
Beste Volvo liefhebbers/kenners, ik heb een Volvo XC70 bouwjaar 2003 en heb een lekkende gescheurde benzinetank volgens mijn garage. Ze hebben met speciaal 2 componenten spul geprobeerd het te dichten, maar het lekt nog. Ligt niet aan vul/ontluchtingsslang. Volgens monteur komt dit wel eens voor als de kunststof tank oud is en de weekmakers in de kunststof niet meer werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Klinkt raar maar ja, je kunt lekkage idd wel zien. Ik hoor graag jullie mening en waar ik een goede gebruikte tank kan scoren en aan welke kosten ik dan moet denken. Alvast superbedankt
-
- 2nd Gear member
Als je de achterbank los maakt en het tapijt verwijderd kan je de brandstofpomp zien.. hier komt heel vaak een barst in waardoor er benzine vrij komt.
Dit kan je fixen door een nieuwe brandstofpomp of het gat te dichten met 2 componenten marine grade van JB Weld.
Als dit het is, lekt het ook langs de tank naar beneden.. tank lek door weekmakers klinkt in mijn oren als een onzinverhaal, denk dat er uberhaupt geen weekmakers in een brandstoftank zitten, maar misschien heeft iemand daar een andere gedachte over.
Dit kan je fixen door een nieuwe brandstofpomp of het gat te dichten met 2 componenten marine grade van JB Weld.
Als dit het is, lekt het ook langs de tank naar beneden.. tank lek door weekmakers klinkt in mijn oren als een onzinverhaal, denk dat er uberhaupt geen weekmakers in een brandstoftank zitten, maar misschien heeft iemand daar een andere gedachte over.
-
- 7th Gear member
Kunstoftanks worden gemaakt van HDPE (polyethyleen)
Daar zit helemaal geen weekmakers in. Weekmakers lossen direct op. Vooral als het met E10 of diesel in aanraking komt.
Misschien moet die monteur een cursusje volgen. Overigens gaat 2 componenten goedje ook niet werken. Kunstof moet je als het ware lassen met hetzelfde materiaal waar het van gemaakt is.
Er zijn wel bedrijven die dit kunnen repareren.
Daar zit helemaal geen weekmakers in. Weekmakers lossen direct op. Vooral als het met E10 of diesel in aanraking komt.
Misschien moet die monteur een cursusje volgen. Overigens gaat 2 componenten goedje ook niet werken. Kunstof moet je als het ware lassen met hetzelfde materiaal waar het van gemaakt is.
Er zijn wel bedrijven die dit kunnen repareren.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
-
- Starter
Beste Ildotore, Dus een gescheurde tank komt wel degelijk voor begrijp ik dan?
-
- 7th Gear member
Nee. Wel de flens waar de brandstofpomp in zit. Dat is tevens de meest voorkomende plrk waar de brandstoftank lekt.Johan van Kuijk schreef: ↑28.02.2025 - 13:23 Beste Ildotore, Dus een gescheurde tank komt wel degelijk voor begrijp ik dan?
Zoals eerder omschreven, achterbank eruit en je kan er nagenoeg zo bij om het te controleren.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...