Hallo allemaal,
Ik heb eigenlijk 2 vragen. Ik heb vroeger vaak in de eerste generatie S80 gereden van mijn vader en daarna in de 2e generatie. In de eerste zat een Dolby Surround geluid systeem, en in de 2e generatie s80 zat ook heerlijk geluid in. Was een luxere versie volgens mij (lederen bekleding enzo). Dit waren de lekkerste auto's waar ik ooit in heb gereden. Bij deze mijn vragen:
Ik wil waarschijnlijk een S80 kopen, benzine automaat.
1. Hoe weet ik welk type (momentum, summum etc) premium geluid system heeft?
2. Ik zag dat het verbruik bij een 2.5 erg hoog ligt. Wat is jullie visie op de 2.0 motor? Is dat ook leuk rijden of moet ik die eigenlijk gewoon negeren en de focus leggen op een 2.5?
Graag jullie advies. Alvast bedankt.
Groetjes
S80 2e generatie geluid en 2.0 vraag
-
- 3rd Gear member
De 2.5T kan je inderdaad niet zuinig noemen. De 231pk versie is wel iets zuiniger dan de 200pk, voornamelijk door langere versnellingen.
Er zijn ook 2 liters met turbo. De 1999cc van 203pk (2.0T) en 240pk (T5) zijn prima motoren van Ford, gebaseerd op een Mazda ontwerp. Maar de automaat is een afrader. Tenzij ze zoveel goedkoper zijn dat je een automaat revisie kan betalen van het prijsverschil. Hetzelfde geldt voor de 1.6 T4.
De T5 vanaf 2013 (1969cc, 245pk) is een fijne motor en een stuk zuiniger dan de 5 cilinder. Helaas krijgen de meeste een hoog olieverbruik. Als je er eentje kan vinden die al gerepareerd is met nieuwe zuigerveren, dan is dat een aanrader.
Er zijn ook 2 liters met turbo. De 1999cc van 203pk (2.0T) en 240pk (T5) zijn prima motoren van Ford, gebaseerd op een Mazda ontwerp. Maar de automaat is een afrader. Tenzij ze zoveel goedkoper zijn dat je een automaat revisie kan betalen van het prijsverschil. Hetzelfde geldt voor de 1.6 T4.
De T5 vanaf 2013 (1969cc, 245pk) is een fijne motor en een stuk zuiniger dan de 5 cilinder. Helaas krijgen de meeste een hoog olieverbruik. Als je er eentje kan vinden die al gerepareerd is met nieuwe zuigerveren, dan is dat een aanrader.
-
- 3rd Gear member