Met v60 t6 naar de bergen.

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Martin-brn
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02.02.2025 - 22:37

Binnenkort ga ik naar Oostenrijk met de V60 t6 naar een dorpje op ca. 1000 meter hoogte. Ik las dat je in de B stand goed bergafwaarts kunt rijden en ondertussen laadt de accu op. Dit werkt alleen als de accu niet vol is omdat je dan niet meer kunt regenereren en in B niet meer kunt afremmen. Op de terugweg dalen we ongeveer 500 meter in 9 kilometer. Voor vertrek ga ik accu opladen, maar niet te vol. Heeft iemand ervaring hoeveel een t6 ongeveer laadt bij bergafwaarts rijden in B?
V60 T6 Plus MY 2025
V60 D4 MY 2018
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10499
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Beste, kan hard gaan hoor. Vol is vol en voller kan niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6310
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ga het vooral ervaren. Hangt o.a. af van het percentage van de helling, overige verkeer, hoeveel je moet bijremmen om niet met 150 km/uur in het dal te eindigen, etc. Mijn gok is dat je hem vanaf leeg redelijk vol gaat krijgen als je 9 km lang aan het dalen bent.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ben Fiss 1450m naar beneden gegaan en die B stand is handig om met one pedal naar beneden te gaan, voor het regenereren hoef je het niet te doen want ik heb er nauwelijks range bij gekregen.
Wat wel leuk is naar boven om de powerstand te gebruiken, nadeeltje is dat mijn vrouw mij met rollende ogen aan zit te kijken met de vraag of ik het barfje buiten de auto of in mijn schoot wil hebben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Power stand omhoog. B maar hybrid-stand naar beneden. Dan heb ik meestal een volle accu beneden.
Longway
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 30.09.2022 - 09:51
Locatie: Katwijk

In Noorwegen een lange afdaling in de B-stand, onderaan weer een volle accu! Werkt prima.
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
Martin-brn
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02.02.2025 - 22:37

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd en laat het weten als het noemenswaardig is.
V60 T6 Plus MY 2025
V60 D4 MY 2018
Martin-brn
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02.02.2025 - 22:37

De vakantie in Oostenrijk met de V60 t6 (2025) zit er op. Op de terugweg in stand B bergafwaarts gereden, dat ging erg makkelijk. Je hoeft niet meer terug te schakelen of bij te remmen, dat ging wel erg soepel. Na 30 km en 600 afgedaald gestopt om te tanken. Ik was benieuwd wat het regenereren heeft opgeleverd. Dat valt een beetje tegen, slechts 1,9kw. Het verbruik was 7,3kw de eerste 30 km. Op de totale reis van bijna 850 km heeft de V60 t6 29,2 kw geregenereerd.
V60 T6 Plus MY 2025
V60 D4 MY 2018
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”