resetten bandenspanning

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
AdB1955
2nd Gear member

Heb de bandenspanning wat aangepast omdat ik over een paar dagen met een volle auto op reis ga. Nu kan ik nergens in het menu de zaak resetten/aanpassen. Niet in het menu, niet in de car-App. Hoe kan ik dat doen?? Volgens Volvo-support zou ik in de App bij 'auto-status' de optie tpms kunnen aantikken maar ik zie niks, ondanks dat de auto stil staat en ik de auto heb gestart (zoals in de handleiding staat beschreven). Of krijg ik na een tijdje vanzelf een melding over de veranderde bandenspanning die ik dan moet bevestigen???
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Emmevi
5th Gear member

Op de display in de auto zelf zou de optie TPMS bij Auto Status moeten staan (scherm naar links swipen), in de app heb ik dit ook nog nooit gezien.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
OGA244
8th Gear member

Zijn ze allemaal even hard verwacht ik geen melding, er is immers geen onderling verschil
AdB1955
2nd Gear member

Hehe...heb het ontdekt. Bedankt voor de tip. Ik zat in het menu bovenin (my car) en daar kon ik niets vinden. En ook niet in de App zoals dat kennelijk ook zou moeten kunnen. Maar je kunt ook swipen naar links (niet aan gedacht) en daar kon ik de nieuwe bandenspanning idd opslaan. Het bevestigt voor mij weer de omzichtige menustructuur van volvo. Echt, vind het een heerlijke auto maar dat menu is een regelrechte zoektocht iedere keer weer...
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Hans Eilander
7th Gear member

Als je eenmaal weet hoe het systeem functioneert, en hoe je dingen op kunt zoeken in het menu, werkt het prima. Als je naar links swipet, kun je: het gemiddeld verbruik, de bandencheck, en het olieverbruik, zo aflezen. En kan je daar ook het verbruik resetten, en de bandespanning aanpassen. TPMS. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gouwe
7th Gear member

AdB1955 schreef: 03.03.2025 - 19:28 Hehe...heb het ontdekt. Bedankt voor de tip. Ik zat in het menu bovenin (my car) en daar kon ik niets vinden. En ook niet in de App zoals dat kennelijk ook zou moeten kunnen. Maar je kunt ook swipen naar links (niet aan gedacht) en daar kon ik de nieuwe bandenspanning idd opslaan. Het bevestigt voor mij weer de omzichtige menustructuur van volvo. Echt, vind het een heerlijke auto maar dat menu is een regelrechte zoektocht iedere keer weer...
Vind het wel grappig je hebt ergens niet aan gedacht en dan ligt het aan de menustructuur van Volvo :-)....... UX design is niet mijn ding, maar m.i. is het grootste probleem vooral dat je als gebruiker bepaalde functies gewoon nagenoeg niet gebruikt en dat de één meer dan de ander moeite heeft om te kunnen onthouden waar e.e.a. zat en men het dan niet kan vinden wanneer benodigd. Overigens is daar de handleiding voor uitgevonden natuurlijk (en biedt dit forum ook een uitkomst). Je kunt de bandenspanning niet in de app aflezen (alleen het groene vinkje van "OK" krijg je te zien) en ook niet resetten. Dat heeft nog nooit gekund.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
pwwolterink
1st Gear member

Ik heb laatst ook de bandenspanning aangepast en vervolgens de nieuwe referentiewaarden opgeslagen volgens de handleiding, zie
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 16882e042/

moest best wel een stukje met de auto rijden voordat de (soort van) zandloper verdween en de waarde was opgeslagen.
XC40 T5 Recharge Ultimate (mei 2023)

Eerder: V50 2.0 (juni 2007)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”