De "nieuwe" begint zo af toe kuren te krijgen.
Een tijdje geleden ergens in het buitenland bevroor het het scherm kort voor een rotonde, plaatje gaf aan dat je daar rechtdoor moest, 2 rotondes verder, allemaal rechtdoor genomen, kwam ik er achter dat er iets niet in de haak was toen we op een T-splitsing af reden.
Een reset gedaan en bleek dat we de 2 rotonde links af hadden gemoeten, tsjah.
Dit komt steeds regelmatiger voor, ook een spontane (soort van) reset vanuit het toestel zelf gebeurt vaker.
Langzaam maar zeker komt het besef dat nu, na inmiddels 10 jaar intensief gebruik, het tijd word om naar iets anders uit te kijken.
Zeker weer een TomTom omdat ik niet tevreden ben over het Sensus systeem.
Ik vind het heerlijk om zelf routes te maken en die dan naar je toestel te sturen en dit gaat nu eenmaal niet bij Sensus.
Dus eventuele suggesties over een vervanging zijn welkom.
Gebruikers ervaringen TomTom GO5000
- kawaman
- 5th Gear member
Afgelopen donderdag (6-3-2025) zowaar een software update gehad voor voor de ruim 10 jaar in gebruik zijnde GO 5000.
Wat de update precies inhoud weet ik niet, het enige wat zo op het eerste gezicht opvalt, is dat het flitsersymbool onderin bij de straatnaam verdwenen is.
Door hier op te drukken kon je een flitser doorgeven, welke (nog) niet bekend was bij TomTom.
Ook lijkt het berekenen van een route gevoelsmatig wat sneller te verlopen.
Tijdens de installatie van de nieuwe software update heb ik ook gelijk de flitserupdate aan gevinkt, niet zo slim achteraf, want dat ging niet goed samen.(staat ook gewoon vermeld)
Bij de flitsers voor Nederland en Servië kreeg ik een foutmelding en wat ik ook probeerde (soft reset en totale reset) niets hielp, toen maar gewacht op de nieuwe wekelijkse flitserupdate en sindsdien is alles weer zoals het hoort te zijn.
Het spontane resetten wat nogal eens gebeurde, is na het vervangen van de USB kabel en lader niet meer voorgekomen, probleem lijkt daarmee opgelost te zijn.
Vervanging is daardoor voorlopig niet nodig.
Wat de update precies inhoud weet ik niet, het enige wat zo op het eerste gezicht opvalt, is dat het flitsersymbool onderin bij de straatnaam verdwenen is.
Door hier op te drukken kon je een flitser doorgeven, welke (nog) niet bekend was bij TomTom.
Ook lijkt het berekenen van een route gevoelsmatig wat sneller te verlopen.
Tijdens de installatie van de nieuwe software update heb ik ook gelijk de flitserupdate aan gevinkt, niet zo slim achteraf, want dat ging niet goed samen.(staat ook gewoon vermeld)
Bij de flitsers voor Nederland en Servië kreeg ik een foutmelding en wat ik ook probeerde (soft reset en totale reset) niets hielp, toen maar gewacht op de nieuwe wekelijkse flitserupdate en sindsdien is alles weer zoals het hoort te zijn.
Het spontane resetten wat nogal eens gebeurde, is na het vervangen van de USB kabel en lader niet meer voorgekomen, probleem lijkt daarmee opgelost te zijn.
Vervanging is daardoor voorlopig niet nodig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- kawaman
- 5th Gear member
Nog een aanvulling op mijn bericht van gisteren.
Ik ontdekte dat op mijn beide toestellen de verkeersinformatie het niet meer deed.
Op de oudste stond dat de traffic service was verlopen en op de nieuwste was deze wel actief, maar niet beschikbaar.
Ik heb contact met de klantenservice van TomTom gehad en nadat er wat instellingen bij bij TomTom zijn gewijzigd is alles weer hersteld en werkend.
Zelfs op de oudste is de flitser update weer actief voor zolang het duurt.
Of dit probleem iets met de laatste update te maken zou kunnen hebben wist de medewerkster niets over te melden.
Voorlopig weer door met de oudjes!
Ik ontdekte dat op mijn beide toestellen de verkeersinformatie het niet meer deed.
Op de oudste stond dat de traffic service was verlopen en op de nieuwste was deze wel actief, maar niet beschikbaar.
Ik heb contact met de klantenservice van TomTom gehad en nadat er wat instellingen bij bij TomTom zijn gewijzigd is alles weer hersteld en werkend.
Zelfs op de oudste is de flitser update weer actief voor zolang het duurt.
Of dit probleem iets met de laatste update te maken zou kunnen hebben wist de medewerkster niets over te melden.
Voorlopig weer door met de oudjes!
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
-
- 5th Gear member
Hoe heb jij contact gehad? Ik nu via de mail, maar dat schiet niet op. Het lijkt erop dat ik steeds een reactie krijg via Google Translate. En een deel van mijn vragen worden gewoon niet beantwoord.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- kawaman
- 5th Gear member
Via de chat van Mydrive Connect.
Je gaat eerst met chatbot aan de babbel en wanneer die er niet uitkomt kan je voor een medewerker kiezen.
Zorg er wel voor dat je accu opgeladen is en je de kabel bij de hand hebt.
Je serienummer kan ook handig zijn, die vind je onder "mijn systeem" en dan onder het plaatje van je toestel staat nogmaals "mijn Systeem" wanneer je daar op drukt, vind je daar het serienummer.
Succes!
Je gaat eerst met chatbot aan de babbel en wanneer die er niet uitkomt kan je voor een medewerker kiezen.
Zorg er wel voor dat je accu opgeladen is en je de kabel bij de hand hebt.
Je serienummer kan ook handig zijn, die vind je onder "mijn systeem" en dan onder het plaatje van je toestel staat nogmaals "mijn Systeem" wanneer je daar op drukt, vind je daar het serienummer.
Succes!
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design