Software Motormanagement V70 D2 2015 beveiligd

Plaats reactie
V70Sneeuwman
Starter

Na een wegsleepactie asviseerde de sleper aan de EGR softwarematig uit te laten schakelen om problemen te voorkomen. Dit heb ik toen maar gedaan voor het behoud van een schone motor. Ondanks wisselende meningen Tegelijk de motor een stage laten tunen.
Niet dat ik daar verder veel van heb gemerkt maar baadt het niet schaadt het hopelijk niet.
Na aansluiten van een simpele OBD meter zag ik dat de EGR wel werd aangestuurd en dat zou niet moeten mogen. Ik mocht de V70 gratis laten herprogrammeren.
De software was inmiddels door de dealer geupdated, maar ook beveiligd met een password. De tuner kon niet in de software komen. Vermoedelijk is dit in de afgelopen jaren ooit eens gedaan door de dealer. Lastig te achterhalen, maar mag een dealer dit zo maar doen zonder aankondiging en kan ik vragen de beveiliging te verwijderen?
redracer
4th Gear member

Die tune zou je toch moeten merken , zeker als het al de 2.0 D2 is . Zoals ik het begrepen heb gaat de egr tijdens de check bij starten kort open en dicht en blijft dan dicht . Zo krijg je geen foutmeldingen .
V70Sneeuwman
Starter

Het is de 1.6 D2. Toch al geen motor waar je de straatstenen mee uit de straat trekt, dus ik denk dat het verschil zoiezo al minimaal was. Ik ben wel benieuwd of Volvo kan zien wanneer de laatste update is geweest.
redracer
4th Gear member

Prima blok alsnog , het is wel zo dat de tuning over het hele bereik meedoet dus meer geleidelijk en 6 korte versnellingen ipv 5 lange ( tov 1.6d ) . Als je terug zou gaan naar geen tune merk je dat gelijk .
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”