Je stelt de vraag verkeerd.
De 1.8 in de 400 serie is alleen maar met CVT geleverd geweest.
De 2.0 is in de 400 serie met een "echte" automaat geleverd geweest.
Vooralsnog hebben wij (met ca. 150.000 km in 13 jaar) bij de 460 2.0 Automaat geen bakproblemen gehad.
De CVT zou dan al eens wat gehad kunnen hebben. Maar ik persoonlijk ken een auto met bijna 200.000 op de klok die zich daar niets van heeft aangetrokken.
Beste V480-S60,
Toch staat hij hier voor de deur een 440, 1.8, 75 kw met een "echte" automaat (4v) en helemaal origineel met slechts 52000 km op de teller! Hij is afgeleverd in april 1992 en sinds die tijd in het bezit van onze familie. Zie ook: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 6&cache=no
Wedden om een "S60 D5 Edition 163 PK, Black Stone, april 2002, 170.000 kms" dat ik gelijk heb?
Gr, Jos
Jij hebt een 1.7. (1721 cc) en niet een 1.8 (Oké ik geef toe: VOLVO noemt het B18) Dit blok is met verschillende vermogens geleverd.
Jij hebt dus nog het oude blok in het eerste type 400. Daar is idd een echte automaat voor gebruikt.
Voor de latere types is een "echte" 1.8 (1794 cc) en een 2.0 (1998 cc) geleverd.
Hiervan was de 1.8 (90 pk) voorzien van een CVT bak en de 2.0 (109 pk) voorzien van een "echte" 4 traps automaat.
En ik ben voor de Topicstarter, omdat ie een 95-er op het oog had van het tweede type 440 uitgegaan.
En nee. Ik wed niet maar als je die 440 over een tijdje mocht wegdoen. Ik heb eventueel interesse
Ok, dan krijg jij een heel klein beetje gelijk, maar we zijn het er nu in ieder geval over eens dat de "echte" automaat niet alleen in de 2.0 liter versie geleverd is.
De volgende discussie zou kunnen gaan over een "echte" en een niet "echte" 1.8 liter maar laten we daar maar niet over beginnen.