Vraag over XC60 aanschaf
-
- 3rd Gear member
Toch zonde dat je je v70 hebt weggedaan: je was juist dit jaar in een extreem mooi bijtellingsregime (35% van de dagwaarde) terecht gekomen: dan kun je jaarlijks wel wat verknutselen voordat je aan de bijtelling van je nieuwe wagen zit.
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
- Rene64
- 2nd Gear member
- Rene64
- 2nd Gear member
Dat ben ik met je eens, een youngtimer is zeker intererssant, maar als je de kop er af gaat halen weet ik het wel.Sammmyvannorel schreef: ↑25.01.2025 - 16:43 Toch zonde dat je je v70 hebt weggedaan: je was juist dit jaar in een extreem mooi bijtellingsregime (35% van de dagwaarde) terecht gekomen: dan kun je jaarlijks wel wat verknutselen voordat je aan de bijtelling van je nieuwe wagen zit.
Ik heb zelf genoeg motoren uit elkaar gehad tot een complete revisie aan toe, je gaat van het een naar het ander.
En wat hoger zitten is wel lekker.
Maar als er iemand interesse heeft, de V70 is er nog tot de andere klaar is

Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
- Rene64
- 2nd Gear member
Kan er en thuiskomer met gereedschap achterin?
In mijn V70 heb ik dat ook.
In zo'n flesje smurfensnot met compressor heb ik niet echt vertrouwen...
Ik zie setjes te koop staan .
In mijn V70 heb ik dat ook.
In zo'n flesje smurfensnot met compressor heb ik niet echt vertrouwen...
Ik zie setjes te koop staan .
-
- 1st Gear member
Ik heb inmiddels 5 jaar mijn XC 60,weinig problemen, 1x schokbrekers en helaas pas een nieuwe versnellingsbak gekocht met 140000 op de teller nu 220000.Ben er goed tevreden over.
Advies bij melding beperkte melding versnellingsbak, even baar de garage,ik had een olielek waardoor ik de bak kapot gereden heb.
Verder prima auto en ben er nog steeds blij mee.
Alhoewel ik mijn S70 de fijnste vond.
Advies bij melding beperkte melding versnellingsbak, even baar de garage,ik had een olielek waardoor ik de bak kapot gereden heb.
Verder prima auto en ben er nog steeds blij mee.
Alhoewel ik mijn S70 de fijnste vond.
VolvoXC60
Volvo V70
volvo s70
volvo440
volvo 340 3x
Volvo V70
volvo s70
volvo440
volvo 340 3x
- Rene64
- 2nd Gear member
Vandaag in Nunspeet bij de bekende zaak de XC60 opgehaald.
Er moest nog wat aan gedaan worden en dat is gedaan.
Meteen een afneembare trekhaak laten monteren.
En ze hebben de wagen ( uit eigen initiatief) uitgelijnd.
Keurige service.
Meteen de eerste ruim 300 km er op gezet.
Wat een heerlijke wagen!
Die adaptoive cruisecontrol is een uitvinding dat wilde ik ook graag hebben.
Tot het stoplicht renmt de wagen zelf, wel even wennen hoor dat zelf remmen.
De auto is stil, de motor hoor je niet op de grote weg.
De (D3) vijfcylinder had een mooie grom, dit is anders maar het rijdt prima, snel genoeg, en nog alleen de eco stad gebruikt.
De D4 met 191 pk bevalt mij wel.
De Polar+ uitvoering heeft zoveel opties dat ik alles nogf even moet gaan uitvinden.
Tot nu heerlijke wagen, en die hogere zit en instap zijn ook lekker.
Mijn trouwe V70 is achter gebleven met dik 380.000 km.
Die heeft zijn best gedaan, er moest te veel aan gedaan worden om rendabel te blijven zakelijk gezien.
En de vraag over een thuiskomer is opgelost, die zit er gewoon in.
Er zitten all seasons onder, of die blijven ga ik later bekijken, ik vind ze altijd meer herrie maken.
Er moest nog wat aan gedaan worden en dat is gedaan.
Meteen een afneembare trekhaak laten monteren.
En ze hebben de wagen ( uit eigen initiatief) uitgelijnd.
Keurige service.
Meteen de eerste ruim 300 km er op gezet.
Wat een heerlijke wagen!
Die adaptoive cruisecontrol is een uitvinding dat wilde ik ook graag hebben.
Tot het stoplicht renmt de wagen zelf, wel even wennen hoor dat zelf remmen.
De auto is stil, de motor hoor je niet op de grote weg.
De (D3) vijfcylinder had een mooie grom, dit is anders maar het rijdt prima, snel genoeg, en nog alleen de eco stad gebruikt.
De D4 met 191 pk bevalt mij wel.
De Polar+ uitvoering heeft zoveel opties dat ik alles nogf even moet gaan uitvinden.
Tot nu heerlijke wagen, en die hogere zit en instap zijn ook lekker.
Mijn trouwe V70 is achter gebleven met dik 380.000 km.
Die heeft zijn best gedaan, er moest te veel aan gedaan worden om rendabel te blijven zakelijk gezien.
En de vraag over een thuiskomer is opgelost, die zit er gewoon in.

Er zitten all seasons onder, of die blijven ga ik later bekijken, ik vind ze altijd meer herrie maken.
- Rene64
- 2nd Gear member
Dank je!
Er zitten michelins onder.
Ik heb onder de V70 Vredesteins gehad, zomer en winter aparte sets.
Die bevielen prima en stil.
-
- 3rd Gear member
Het sjouwen met de 19" wielen had ik weinig zin in. De auto was destijds geleverd op all seasons. De huidige XC60 staat op Pirelli zomerbanden en die maken meer lawaai.
Wat het gaat worden als die vervangen moeten worden zie ik tegen die tijd wel. Nog even wat ervaring opdoen met deze banden.
Met de vorige auto wilde we naar de sneeuw en dat is perfect bevallen, die plannen hebben we nu niet. Om te gaan sjouwen met 21" zie ik ook niet zitten.
Wat het gaat worden als die vervangen moeten worden zie ik tegen die tijd wel. Nog even wat ervaring opdoen met deze banden.
Met de vorige auto wilde we naar de sneeuw en dat is perfect bevallen, die plannen hebben we nu niet. Om te gaan sjouwen met 21" zie ik ook niet zitten.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design
- Rene64
- 2nd Gear member
Even een update na 1,5 week rondrijden.
Dinsdag de tank weer gevuld, ik denk dat ik ongeveer op 1:20 uitkom, vrij rustig gereden en wat stadswerk door elkaar.
Ik ben zeer tevreden, wat een heerlijke wagen.
De motor klinkt natuurlijk anders dan de 5 pitter, wat grommender en ruwer, ik weet niet hoe ik dat moet zeggen, maar op alle momenten meer dan voldoende vermogen beschikbaar.
En als je even echt weg wil dan is er duidelijk onmiddellijk veel meer vermogen dan de 5 pitter, en die was zeker niet sloom, deze hangt inderdaad meer aan het gas.
Ik ben al 42 jaar een rustige echte diesel rijder dus zeker geen sportieve rijder en kan de combi van deze VEA motor met 8 traps automaat zeker waarderen.
En het oliepeil, ik heb het , vreselijk nieuwsgierig natuurlijk om de paar dagen voor de koude start thuis in de garage bekeken en het staat nog steeds op de zelfde stand precies onder de A van max, gezien de ongeveer 1200 kilometer die ik heb gereden lijkt dat dus gelukkig geen issue.
Even moeten wennen aan BLIS, maar dat is gewoon een prima hulpmiddel waar je snel aan went.
Er staat ook een foto in mijn avatar.
Dinsdag de tank weer gevuld, ik denk dat ik ongeveer op 1:20 uitkom, vrij rustig gereden en wat stadswerk door elkaar.
Ik ben zeer tevreden, wat een heerlijke wagen.
De motor klinkt natuurlijk anders dan de 5 pitter, wat grommender en ruwer, ik weet niet hoe ik dat moet zeggen, maar op alle momenten meer dan voldoende vermogen beschikbaar.
En als je even echt weg wil dan is er duidelijk onmiddellijk veel meer vermogen dan de 5 pitter, en die was zeker niet sloom, deze hangt inderdaad meer aan het gas.
Ik ben al 42 jaar een rustige echte diesel rijder dus zeker geen sportieve rijder en kan de combi van deze VEA motor met 8 traps automaat zeker waarderen.
En het oliepeil, ik heb het , vreselijk nieuwsgierig natuurlijk om de paar dagen voor de koude start thuis in de garage bekeken en het staat nog steeds op de zelfde stand precies onder de A van max, gezien de ongeveer 1200 kilometer die ik heb gereden lijkt dat dus gelukkig geen issue.
Even moeten wennen aan BLIS, maar dat is gewoon een prima hulpmiddel waar je snel aan went.
Er staat ook een foto in mijn avatar.
- Gouwe
- 7th Gear member
Mooi dat de XC60 zo goed bevalt de eerste weken. Lekker genieten verder.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
Gefeliciteerd! Wij hebben dezelfde. Bevalt heel goed, ondanks dat ik het comfort van de XC70 nog wel eens mis.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Rene64
- 2nd Gear member
Intussen een ruime 3500 km verder.
Auto bevalt prima, en ik ben ook gewend aan de diverse hulpmiddelen.
Zoals de ingreep die de auto abrupt doet als ik wat te snel naar de openende slagboom bij ons parkeerrerrein van de flat rijd.
Een volle noodstop waar de display nog een kilometer over na jammert
Dat werkt dus ook.
En olieverbruik 0 gelukkig.
En wat een brute kracht kan die motor ontwikkelen!
De bak voel je niet schakelen.
De adaptive CC is een geweldige uitvinding, gebruik ik heel veel.
Weet iemand of er in die bak een soort vrijloop koppeling zit?
Als ik even bij een stoplicht sta ( met start stop uit, wat een vreselijk ding is dat toch) voel je na een seconde of 30 dat de bak los lijkt te koppelen, de motor gata dan wat minder belast draaien.
Ik kan er niets over vinden.
Wat ik had, en dat kan misschien nog iemand anders helpen.
Er was een rammeltje bij een bepaald toerental, net voor het ( overigens nagenoeg onmerkbare) opschakelen , en klonk als een aluminium plaatje in het dashboard wat los zat.
Ik ben allergisch voor rammeltjes , dus op zoek.
Tijden het rijden drukken op het dashboard en zo, dan was het soms even minder.
Thuis de kap links bij de deur er af , dan kan je mooi achter het dashboard kijken en er met de hand in.
Maar eigenlijk weinig te vinden, een draadclipje wat los zat vast geklikt, maar dat was het.
Nog een keer los, wat aan montagebeugeltjes gevoeld en de lichtschakelaar unit goed gemonteerd, die zat wat los.
Maar alles hielp niets.
Tot ik gisteren terug kwam van drumles en de parkeerschijf uit het clipje bij de a stijl trok.
En daar klonk een wel heel bekend geluid...
Het is dus dat rotclipje wat net wat ruimte heeft bij de ruit...
Naar huis met de schijf er weer tussen en : stil..
Er zit nu even een stukje rubber tussen.
Ik heb al een nieuw clipje besteld.
Auto bevalt prima, en ik ben ook gewend aan de diverse hulpmiddelen.
Zoals de ingreep die de auto abrupt doet als ik wat te snel naar de openende slagboom bij ons parkeerrerrein van de flat rijd.
Een volle noodstop waar de display nog een kilometer over na jammert

Dat werkt dus ook.
En olieverbruik 0 gelukkig.
En wat een brute kracht kan die motor ontwikkelen!
De bak voel je niet schakelen.
De adaptive CC is een geweldige uitvinding, gebruik ik heel veel.
Weet iemand of er in die bak een soort vrijloop koppeling zit?
Als ik even bij een stoplicht sta ( met start stop uit, wat een vreselijk ding is dat toch) voel je na een seconde of 30 dat de bak los lijkt te koppelen, de motor gata dan wat minder belast draaien.
Ik kan er niets over vinden.
Wat ik had, en dat kan misschien nog iemand anders helpen.
Er was een rammeltje bij een bepaald toerental, net voor het ( overigens nagenoeg onmerkbare) opschakelen , en klonk als een aluminium plaatje in het dashboard wat los zat.
Ik ben allergisch voor rammeltjes , dus op zoek.
Tijden het rijden drukken op het dashboard en zo, dan was het soms even minder.
Thuis de kap links bij de deur er af , dan kan je mooi achter het dashboard kijken en er met de hand in.
Maar eigenlijk weinig te vinden, een draadclipje wat los zat vast geklikt, maar dat was het.
Nog een keer los, wat aan montagebeugeltjes gevoeld en de lichtschakelaar unit goed gemonteerd, die zat wat los.
Maar alles hielp niets.
Tot ik gisteren terug kwam van drumles en de parkeerschijf uit het clipje bij de a stijl trok.
En daar klonk een wel heel bekend geluid...
Het is dus dat rotclipje wat net wat ruimte heeft bij de ruit...
Naar huis met de schijf er weer tussen en : stil..
Er zit nu even een stukje rubber tussen.
Ik heb al een nieuw clipje besteld.