Ik zag bij de XC60 hybride ook niet hoe ik een kabel van achteren naar voren zou moeten krijgen zonder de auto te slopen - vandaar het tweede XBB relaisfredhead schreef: ↑12.03.2025 - 19:28 Wees gerust, die logica is geen staatsgeheim.
Mijn verwijzing naar het XC60 topic was zodat TS daar kon zien welke lampen men gebruikt en hoe deze aan zijn gesloten.
Ikzelf had er geen rekening mee gehouden dat het met een volledig elektrische auto even anders gaat, echter benoemd Teebee mijn reden om het topic open te laten wel: mijn idee was dat de aansluiting op een XC40 hier en daar anders zal gaan dan op een XC60 en heb het daarom seperaat laten staan.
Ja een deel is daardoor dubbel maar een deel ook niet.
TS stelde zijn vraag in nogmaals in een ander subforum, dat topic is wel gesloten.
Extra achteruitrijlichten XC40
- mga1600
- 6th Gear member
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Fredhead
- Geartronic member
Dan denk ik dat daar de oplossing zit voor de TS
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Ik heb er voorheen nooit zo op gelet. Hier ter plaatse heb ik aan het huis een buitenlantaarn, en goede straatverlichting. Maar na een opmerking van een forummer, ging ik s,avonds eens de polder in, om op een onverlichte weg achteruit te rijden. Nou, dan schrik je even. Want je ziet werkelijk geen drol! Ik ga nog wel die test doen met die tape deels rondom de camera. Kijken of dat nog wat extra zicht geeft. Maar dit verwacht je toch niet, bij auto's met zulke prijzen? 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 7th Gear member
Nooit helemaal gesnapt waarom men bij Volvo het allemaal zo moeilijk maakt. Bij mijn Subaru koop je een extra lichtsetje bij de dealer met een kabeltje. Deze prik je in de connector en vijf minuten later heb je licht aan de achterzijde welk netjes meedoet als je de auto in de R-stand zet.
En de dealer verdient er ook nog iets aan
En de dealer verdient er ook nog iets aan

Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik ben het met jullie eens dat meer licht voor en achter de auto altijd beter is maar ik begrijp uberhaubt dit probleem niet. De auto heeft 2 buitenspiegels en daarin is genoeg te zien, ook als de zon niet schijnt.
Spiegels, parkeersensoren, camera, en nog blijft achteruit rijden een nachtmerrie.
Spiegels, parkeersensoren, camera, en nog blijft achteruit rijden een nachtmerrie.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Klopt Martin, maar het zou toch nóg eenvoudiger zijn, wanneer achteruitrijverlichting af fabriek, zodanig helder is, dat je in het pikdonker, toch veilig kan manoeuvreren als je achteruit rijd? 
Het moet toch niet nodig zijn dat je op een auto van pakweg € 50K, zelf nog extra lampen aan moet brengen?

Het moet toch niet nodig zijn dat je op een auto van pakweg € 50K, zelf nog extra lampen aan moet brengen?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- Starter
THANX! Duidelijk. 100% EV blijkt totaal anders te zijn. Heb vanuit de 'motorruimte'links-rechts-boven en onder geprobeerd...lijkt wel of er een dubbele wand zit tussen de voorzijde en binnenruimte. De kabels en moffen gaan in ieder geval NIET in 1 rechte lijn naar binnen. Ik had verwacht dat het net als waarschijnlijk bij jouw Pajero uit 2007 eenvoudiger was...NOT.
fredhead schreef: ↑12.03.2025 - 19:28 Wees gerust, die logica is geen staatsgeheim.
Mijn verwijzing naar het XC60 topic was zodat TS daar kon zien welke lampen men gebruikt en hoe deze aan zijn gesloten.
Ikzelf had er geen rekening mee gehouden dat het met een volledig elektrische auto even anders gaat, echter benoemd Teebee mijn reden om het topic open te laten wel: mijn idee was dat de aansluiting op een XC40 hier en daar anders zal gaan dan op een XC60 en heb het daarom seperaat laten staan.
Ja een deel is daardoor dubbel maar een deel ook niet.
TS stelde zijn vraag in nogmaals in een ander subforum, dat topic is wel gesloten.