Hallo allemaal ,
Ik ben op het moment in de markt voor waarschijnlijk een v70. Ik emigreer volgende week naar België en zou liefst een diesel rijden. Ik heb ook wel een beeld welke ik zou willen. Ben echter wel huiverig voor de roetmetingen in België. Nu kom ik op mijn zoektocht een v70 2.5 T5 uit 7/2009 tegen in Duitsland. Ik lees al wat over kans op gescheurde cylinder wanden. Maar is dit nu echt een veel voorkomend probleem ? Is de T5 een betrouwbaar blok wat moeiteloos een aantal ton aan km wegtikt ? En als ik me niet vergis is deze gekoppeld aan een geartronic automaat ?
Wie heeft er hier ervaring mee ?
Groetjes
Jeroen
Advies 2009 v70 2.5 T 5
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27272
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 2.5 heeft de dunste cilinder wanden dus de grootste kans op scheuren.
Of het nu echt vaak gebeurd? Ik weet het niet...ken wat gevallen dat dat wel zo was maar er zullen nog veel meer gevallen zijn die wel goed gaan en je nooit iemand over hoord natuurlijk.
Qua automaat klopt het wat je zegt, hier hangt een Geartronic achter.
Of het nu echt vaak gebeurd? Ik weet het niet...ken wat gevallen dat dat wel zo was maar er zullen nog veel meer gevallen zijn die wel goed gaan en je nooit iemand over hoord natuurlijk.
Qua automaat klopt het wat je zegt, hier hangt een Geartronic achter.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9275
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Een 2.5 T5 bestaat niet. Welke motorcode? Want een T5 is nooit een 2.5 liter blok geweest, ook niet in de P3 als ik het goed heb.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9275
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Heb je een link?
Een echte T5 van de laatste jaren (tot 2009) was wel een serieuze machine, sterkste motorblok van Volvo ooit volgens de legende.
Daarna is de naam nog wel gevoerd maar niet meer met die motor.
2009 2.5T was er nog wel, ook als FT in flexi feul. Zijn nog lange tijd gebruikt.
Dat zijn inderdaad de motoren waarvan gezegd wordt dat ze scheuren op de te dunnen cilinderwanden. Ik vind dat wel meevallen. Er zijn gevallen van scheurende blokken ja, maar bij normaal gebruik en op tijd de vloeistoffen vervangen zal het echt niet zomaar voorkomen.
Een echte T5 van de laatste jaren (tot 2009) was wel een serieuze machine, sterkste motorblok van Volvo ooit volgens de legende.
Daarna is de naam nog wel gevoerd maar niet meer met die motor.
2009 2.5T was er nog wel, ook als FT in flexi feul. Zijn nog lange tijd gebruikt.
Dat zijn inderdaad de motoren waarvan gezegd wordt dat ze scheuren op de te dunnen cilinderwanden. Ik vind dat wel meevallen. Er zijn gevallen van scheurende blokken ja, maar bij normaal gebruik en op tijd de vloeistoffen vervangen zal het echt niet zomaar voorkomen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29.11.2024 - 18:55
Nu begrijp ik het wat beter , dank voor je uitleg. Ik heb nog gebeld en het was idd geen T5. Ik vind het verhaal van de dunne cylinder wanden toch wat te spannend. Heb voor mezelf besloten dat ik gewoon mijn gevoel ga volgen en voor een 5 cylinder diesel ga. Morgen kijken bij een 2011 v7 2.0 D3 , wat ik zo kon vinden op het forum is dat een mooi blok en euro 5. Dat wil ik dan toch wel minimaal hebben, al kom ik niet in milieu zones. Zijn er verder nog tips bij de aankoop van een v70 van die jaren ? Heeft 230k gelopen wat ik zag en van eerste eigenaar
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Die gescheurde cilinderwanden lijkt toch geen structureel probleem, maar eerder enkele gevallen van pech. Productie foutje, heet gelopen door onvoldoende koeling/smering of forse tuning. Als het blok structureel te zwak was, had Volvo wel de 2.4 versie gebruikt in de R met 300pk of de Focus RS die dacht ik zelfs tot 350pk ging. Ook is in de laatste jaren nog een versie uitgebracht met net iets minder dan 2.5 liter met een aangepaste krukas. Als er een probleem was had men in plaats daarvan wel de boring wat verkleind.
Ik zou niet bang zijn voor die 2.5T. Ik denk >99% kans dat jij geen problemen krijgt met de cilinder wanden met goed onderhoud en geen overmatige tuning.
Ik zou niet bang zijn voor die 2.5T. Ik denk >99% kans dat jij geen problemen krijgt met de cilinder wanden met goed onderhoud en geen overmatige tuning.