Dag,
Weet iemand of het mogelijk is om de camera's op afstand te bekijken, als een soort dashcam, of net als de tesla een sentry mode?
Ik heb mijn auto gekoppeld via Home assistant dus ik kan veel data zien van mijn auto (veel meer dan in de Volvocars app) maar ik kan de camera's niet aan.
is iemand hier al eens ingedoken?
Alvast bedankt
Bestaande camera's gebruiken als dashcam?
- Gouwe
- 7th Gear member
Voor zover ik weet is het hier niemand gelukt om "in te breken" op de aanwezige camera's.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Bursting_Blue_II
- 2nd Gear member
Dat zou ook wel kwalijk zijn, tenzij er een heel goed mechanisme is om te zorgen dat écht alleen de eigenaar dat kan. Immers, als jij erbij kan, kan een ander het waarschijnlijk ook...
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Je kunt wel een oude smartphone gebruiken als camera. Wegwerken is wel een ringetje maar hoe zoiets werkt is wel te vinden op internet, denk ik.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
Je hebt via volvo on call toegang tot veel zaken in je auto. en via Home assistant nog meer dan je in de app kunt zien. Ik heb de vraag ook neergelegd bij de maken van de integratie.
De camera's staan wel uit als het contact uit is. maar daarom gebruik als dashcam.
Sentry mode zou leuk zijn. dan zie je welke hond tegen je wielen aan piest
De camera's staan wel uit als het contact uit is. maar daarom gebruik als dashcam.
Sentry mode zou leuk zijn. dan zie je welke hond tegen je wielen aan piest

-
- 1st Gear member
Een esp32 camera gaat dan denk ik beter, aanzienlijk kleiner. Maar de bestaande camera's zou ideaal zijn.Msuidgeest schreef: ↑21.03.2025 - 12:58 Je kunt wel een oude smartphone gebruiken als camera. Wegwerken is wel een ringetje maar hoe zoiets werkt is wel te vinden op internet, denk ik.