Hallo allen
Het is vast al ter sprake gekomen, maar ik kamp met een slecht startende diesel (in mijn 850 tdi) Iemand een idee wat dat kan zijn ?
De gloeibougies zijn vervangen en het voorgloeirelais werkt. Eenmaal aan de praat loopt ie als een naaimachientje. .... Totdat ie weer helemaal is afgekoeld en opnieuw moet starten.
Dank !
slecht starten tdi
-
- 4th Gear member
kleppen stellen, volgensmij.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hallo,volvi schreef:Hallo allen
Het is vast al ter sprake gekomen, maar ik kamp met een slecht startende diesel (in mijn 850 tdi) Iemand een idee wat dat kan zijn ?
De gloeibougies zijn vervangen en het voorgloeirelais werkt. Eenmaal aan de praat loopt ie als een naaimachientje. .... Totdat ie weer helemaal is afgekoeld en opnieuw moet starten.
Dank !
Helemaal afgekoeld? is dat na een paar uur of als de auto bijv een nacht gestaan heeft?
Het komt vaak voor dat de brandstofpomp niet juist afgesteld staat en dat je inspuitbegin bijv 6 of 8 graden te laat is.
Meestal treden dit soort problemen op nadat er werkzaamheden aan de distributie zijn geweest en de timing niet gecontroleerd heeft.
Hoe start de auto nadat hij bijv twee uur gestaan heeft?
Start hij dan slechter of beter dan als hij twee dagen stil gestaan heeft?
Gr Marco
- Fat Rat
- 5th Gear member
Hmm moet je lang doorstarten?
Misschien dat je brandstof weglekt/terugzakt zodat je pomp eerst flink moet werken om de boel op druk te krijgen.
Misschien dat je brandstof weglekt/terugzakt zodat je pomp eerst flink moet werken om de boel op druk te krijgen.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- C 30 T5
- 4th Gear member
er is al het een en ander aan gedaan gloeibougies vv + relais .
een 850 diesel heeft toch al aardig wat praktijk ervaring, hoeveel km heeft ie er al op zitten ?
Waarom niet beginen bij het begin , een diesel start op compressie , dus dit eerst meten.
een 850 diesel heeft toch al aardig wat praktijk ervaring, hoeveel km heeft ie er al op zitten ?
Waarom niet beginen bij het begin , een diesel start op compressie , dus dit eerst meten.
-
- 1st Gear member
Dank allemaal voor het meedenken, maar het probleem is gevonden !
Ik reed met een bijna dichtgeslibt brandstoffilter ! Vervangen was het enige om te doen.
Filter was nog niet zo oud, maar een tripje Roemenie heeft m waarschijnlijk flink vervuild !
Starten doet ie weer als vanouds !
groetjes
Ik reed met een bijna dichtgeslibt brandstoffilter ! Vervangen was het enige om te doen.
Filter was nog niet zo oud, maar een tripje Roemenie heeft m waarschijnlijk flink vervuild !
Starten doet ie weer als vanouds !
groetjes