Ook dat allemaal gedaan telefoon uit en opnieuw opgestart , nieuwe app geïnstalleerd, auto gereset, deuren op slot keyfob ver weg in metalen doosje, allebei de kaarten gebruikt, etc etc,etc.
Maar helaas, ook volvo wil geen koppelingscode geven.
Update 1.5.2 (mét Digital Key)
- HSteD
- Starter
Afgelopen dinsdag release 1.5.2 meteen geinstalleerd, softwarelevels nagekeken van mijn Iphone 16 pro en van de app. Talloze keren getracht, echter zonder resultaat. Mijn dealer gebeld en die gaven me doodleuk aan dat ze zelf de cursus van deze release nog niet gehad hadden. Volgende week maar terug naar de dealer. Hopen dat ze iets geleerd hebben ...
Wat een belachelijke uitrol. Worden die dingen dan niet uitgebreid getest. Zie de meldingen hierboven.
Wat een belachelijke uitrol. Worden die dingen dan niet uitgebreid getest. Zie de meldingen hierboven.
-
- 2nd Gear member
Hier verliep de installatie van zowel 1.5.2 als de Digitale Key vlekkeloos. Heel fijn dat de auto nu weer wordt ontgrendeld zoals het hoort. Het mocht even duren, maar dit is een heel mooie feature! 
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,0 kWh/100 km)
- iHansz
- 3rd Gear member
Tip van een ander forum over niet lukken aanmaken Digital Key (let op, je bent je rijlogboek kwijt):
Ik heb mijn volledige Volvo ID gewist (zoals ze het zelf noemen). Je verwijderd dan je account via de instellingen in de app - die je doorverwijst naar de Volvo site. Je mailadres is dan direct beschikbaar om weer te gebruiken om een nieuw account aan te maken. Daarna heb ik ingelogd en via de app het stappenplan doorlopen via de 'profiel al ingesteld'-route. Na het inloggen gedrukt op digitale sleutel aanmaken (ook via de app) en ineens lukte het wel.
Hoop dat iemand er wat aan heeft. Het probleem lijkt dus in je Volvo ID te zitten (en niet de wallet zoals te lezen op fora als reactie van Volvo).
N.B. Resultaten in het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst.
Ik heb mijn volledige Volvo ID gewist (zoals ze het zelf noemen). Je verwijderd dan je account via de instellingen in de app - die je doorverwijst naar de Volvo site. Je mailadres is dan direct beschikbaar om weer te gebruiken om een nieuw account aan te maken. Daarna heb ik ingelogd en via de app het stappenplan doorlopen via de 'profiel al ingesteld'-route. Na het inloggen gedrukt op digitale sleutel aanmaken (ook via de app) en ineens lukte het wel.
Hoop dat iemand er wat aan heeft. Het probleem lijkt dus in je Volvo ID te zitten (en niet de wallet zoals te lezen op fora als reactie van Volvo).
N.B. Resultaten in het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- 1st Gear member
- HeNo
- 1st Gear member
Gisteren maar weer diverse pogingen ondernomen zonder succes. Kreeg wel meerdere koppelingscodes toegezonden maar elke keer dezelfde boodschap: kan deze sleutel niet toevoegen aan wallet.
Laat in de avond gezien de goede berichten hierboven de stoute schoenen aangetrokken en in de EX30 app bij persoonlijk profiel mijn Volvo ID verwijderd nadat ik nog de rittenregistratie van maart had geexporteerd.
Daarna zelfde ID weer aangemaakt met zelfde wachtwoord en toen naar de auto om de app te koppelen bij mijn profiel. Boodschap geen internet, parkeer op een andere plek met beter bereik. Gedaan maar hielp niet.
Weer voor het huis auto gekoppeld aan wifi van iphone en QR code zichtbaar op display. Kon in de auto het proces van de app niet afmaken en ging naar binnen, daar lukte het wel. Toen schoot mij te binnen dat ik het wachtwoord van de Volvo ID paar maanden geleden had gewijzigd en toen heb ik er niet aan gedacht dat ook bij Vodaphone te doen. Je account daar is immers gekoppeld aan je Volvo ID. Nieuw account bij Vodafone aangemaakt met gewijzigd wachtwoord van de Volvo ID en voila, IITC was weer geactiveerd.
Vanochtend via de app de digitale sleutel geactiveerd en dat ging prima, deze keer een tot het einde voortschrijdend balkje. Sleutelkaart kan nu in de portefeuille blijven als backup, die werkt ook nog. Fijn!
Mijn vrouw gebruikt de fob nog en er zijn reservebatterijen in huis.
Dus als je je Volvo ID wil verwijderen en je wilt een ander emailadres of wachtwoord gebruiken, voor je nieuwe ID, denk aan de gevolgen bij Vodafone.
Laat in de avond gezien de goede berichten hierboven de stoute schoenen aangetrokken en in de EX30 app bij persoonlijk profiel mijn Volvo ID verwijderd nadat ik nog de rittenregistratie van maart had geexporteerd.
Daarna zelfde ID weer aangemaakt met zelfde wachtwoord en toen naar de auto om de app te koppelen bij mijn profiel. Boodschap geen internet, parkeer op een andere plek met beter bereik. Gedaan maar hielp niet.
Weer voor het huis auto gekoppeld aan wifi van iphone en QR code zichtbaar op display. Kon in de auto het proces van de app niet afmaken en ging naar binnen, daar lukte het wel. Toen schoot mij te binnen dat ik het wachtwoord van de Volvo ID paar maanden geleden had gewijzigd en toen heb ik er niet aan gedacht dat ook bij Vodaphone te doen. Je account daar is immers gekoppeld aan je Volvo ID. Nieuw account bij Vodafone aangemaakt met gewijzigd wachtwoord van de Volvo ID en voila, IITC was weer geactiveerd.
Vanochtend via de app de digitale sleutel geactiveerd en dat ging prima, deze keer een tot het einde voortschrijdend balkje. Sleutelkaart kan nu in de portefeuille blijven als backup, die werkt ook nog. Fijn!
Mijn vrouw gebruikt de fob nog en er zijn reservebatterijen in huis.
Dus als je je Volvo ID wil verwijderen en je wilt een ander emailadres of wachtwoord gebruiken, voor je nieuwe ID, denk aan de gevolgen bij Vodafone.
- HeNo
- 1st Gear member
@Pucinni
Thx, ze heeft ook een iphone maar werkt het dan ook als we elk een eigen profiel hebben zodat de powerseats en spiegels in de goede stand komen? En als we samen weggaan met iphones ziet de auto dan wie het bestuurdersportier opent? Is misschien met fob ook een issue maar die kan je makkelijker thuis laten.
Thx, ze heeft ook een iphone maar werkt het dan ook als we elk een eigen profiel hebben zodat de powerseats en spiegels in de goede stand komen? En als we samen weggaan met iphones ziet de auto dan wie het bestuurdersportier opent? Is misschien met fob ook een issue maar die kan je makkelijker thuis laten.
- iHansz
- 3rd Gear member
Tip van Reddit (vertaald uit 't Engels): Als je de primaire bestuurder bent met een iPhone, kun je meerdere sleutels maken en deze delen. Je wijzigt dan je profiel (in de auto) naar de secundaire gebruiker en klikt op sleutel toewijzen (net als bij de kaarten) en bingo digitale sleutel toegewezen. Dus je moet even sleutels toewijzen aan de juiste profielen. Vlgs Volvo kan er maar één sleutel aan één profiel gekoppeld worden. Ik ben de iegenaar van de auto en bij mij heb ik 3 sleutels gekoppeld staan. 1 digitale via iPhone, 1 digitale via Apple Watch en 1 via 'oude' key card. Wat betreft wisselen van profiel bij benaderen auto, de auto kan natuurlijk nooit raden wie er gaat rijden. Je kunt via het scherm voor het juiste profiel kiezen of degene die niet gaat rijden even bluetooth uitzetten voordat die instapt. Deden wij bij de vorige auto ook, anders wist auto niet welke iPhone gekozen moest worden bij Apple Carplay.HeNo schreef: ↑26.03.2025 - 12:28 @Pucinni
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- 2nd Gear member
@iHansz en @HeNo
Ik gebruik alleen het eigenaars profiel voor zowel mijzelf als mijn partner, en dat gaat zoals omschreven via de Wallet en Airdrop en digitale sleutel werkt goed.
Dus geen afzonderlijke profielen zo omslachtig allemaal.
Ik gebruik alleen het eigenaars profiel voor zowel mijzelf als mijn partner, en dat gaat zoals omschreven via de Wallet en Airdrop en digitale sleutel werkt goed.
Dus geen afzonderlijke profielen zo omslachtig allemaal.
EX30 SMER plus Onyx
-
- 1st Gear member
Iemand anders toevallig ook nog geen update naar versie 1.5.2. gehad?
Groetjes, Nick
EX30 SMER Plus MY2024 / Crystal White
V60 D6 Polestar R-Design MY2016 / Osmium Grey
VW Golf GTE 2015 / Carbon Steel Gray Metallic
V40 D4 Summum Business MY2015 / Osmium Grey
Renault Megane 2.0 GT 2010 / Glacier White
EX30 SMER Plus MY2024 / Crystal White
V60 D6 Polestar R-Design MY2016 / Osmium Grey
VW Golf GTE 2015 / Carbon Steel Gray Metallic
V40 D4 Summum Business MY2015 / Osmium Grey
Renault Megane 2.0 GT 2010 / Glacier White
- HSteD
- Starter
Sinds gisteren (10 dagen na ontvangst en installatie van 1.5.2.) werkt het eindelijk. Daarvoor was echter wel een bezoek aan de volvo-dealer noodzakelijk.
In de EX30 en in de software (scherm en app etc.) zijn een aantal registraties. Helaas heeft Volvo daarvan ook een schaduwbestand. Welke gebruiker in welke auto etc. Bij mijn profiel was daar op een of andere reden een fout ingeslopen (zal wel door dezelfde programmeur gemaakt zijn). Nadat onterecht een dubbele registratie in het interne Volvo-systeem verwijderd was, app opnieuw geregistreerd en alles werkt meteen !!! Hehe, was weer een onnodig heel moeilijke installatie.
In de EX30 en in de software (scherm en app etc.) zijn een aantal registraties. Helaas heeft Volvo daarvan ook een schaduwbestand. Welke gebruiker in welke auto etc. Bij mijn profiel was daar op een of andere reden een fout ingeslopen (zal wel door dezelfde programmeur gemaakt zijn). Nadat onterecht een dubbele registratie in het interne Volvo-systeem verwijderd was, app opnieuw geregistreerd en alles werkt meteen !!! Hehe, was weer een onnodig heel moeilijke installatie.
- Mx.Alba
- Starter
- Contacteer:
Oh, top, ik heb deze info ook doorgegeven op get Tweakers forum waar ook veel mensen dit soort issues hebben. Verklaart overigens ook waarom het kennelijk werkt om je Volvo ID te verwijderen en een nieuwe te maken.HSteD schreef: ↑29.03.2025 - 09:42 Sinds gisteren (10 dagen na ontvangst en installatie van 1.5.2.) werkt het eindelijk. Daarvoor was echter wel een bezoek aan de volvo-dealer noodzakelijk.
Huidig: MY25 Volvo EX30 Single Motor Extended Range Plus, Cloud Blue.
Ook gehad: V40 Cross Country D3, C30 R-Edition D2, V40 Phase2 1.9D Europa, 460 1.6i Diamond.
Ook gehad: V40 Cross Country D3, C30 R-Edition D2, V40 Phase2 1.9D Europa, 460 1.6i Diamond.
-
- Starter
Het valt mij zo op dat iedereen op verschillende manieren het werkend (of niet) krijgt. De installatie van 1.5.2 liep bijna vlekkeloos, enige wat niet juist n de app binnen kwam was het laden. Gaf aan dat de auto niet bijgeladen was, terwijl dat wel zo was. De digitale sleutel: met de keyfob de auto geopend en in de auto gestapt., telefoon 5G aan en vervolgens vanuit de EX30 app koppelen. Ging bij mij werkelijk erg makkelijk (toestel iPhone SE 2022). Ik had bij alles wel de software up to date..
Volvo EX30 (voorheen V60, V40, S60, V50, S40 en 4 keer 440)
-
- Starter
Met dank aan iHansz mijn volvoid verwijderd en opnieuw gekoppeld heb ik de digitale sleutel op mijn iphone14pro. Delen met de Wallet van de iPhone 8 van mijn vrouw geeft na enige tijd de melding Autosleutel toevoegen niet mogelijk. Iemand nog een suggestie ? Vermoed een nieuwe iPhone voor haar verjaardag.
Volvo XC40 Plus Recharge 2024 | Volvo EX30 Plus 2024
-
- 2nd Gear member
Klopt Ultra Wideband word niet ondersteund door Iphone 8 !richardvanderbeek schreef: ↑29.03.2025 - 16:44 Met dank aan iHansz mijn volvoid verwijderd en opnieuw gekoppeld heb ik de digitale sleutel op mijn iphone14pro. Delen met de Wallet van de iPhone 8 van mijn vrouw geeft na enige tijd de melding Autosleutel toevoegen niet mogelijk. Iemand nog een suggestie ? Vermoed een nieuwe iPhone voor haar verjaardag.
Gaat een duur verjaardagscadeau worden.
EX30 SMER plus Onyx