Het is weldegelijk een Summum hoor. Bij RDW / Finnik staan wel vaker verkeerde uitvoeringen vermeld.
@DB200, wat is MOPF?
Die bij Van Vloten is ook een mooi exemplaar!
Aankoopadvies Volvo XC70 (2008) – Ervaringen, aandachtspunten & import
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40413
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Van Vloten was vroeger Volvo dealer.
Ben er wel eens naar een auto wezen kijken. Aardige lui.
Ben er wel eens naar een auto wezen kijken. Aardige lui.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- NeedForSwede
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17.02.2025 - 09:56
- Locatie: Twente
Dank voor de reacties. @Henry82 MOPF is als het ware een facelift/modelupdate.
Update wat betreft financiering: Ik heb akkoord! De 3.0 T6 bij Van Vloten kan dus werkelijkheid worden.
Ik ben en blijf benieuwd naar ervaringen met de 3.0 T6 ten opzichte van de 3.2 (zonder turbo). Ik vraag me af of ik er goed aan doe om voor deze motor te kiezen wat betreft betrouwbaarheid.
Die extra paardenknallers heb ik voor mijn rijstijl namelijk niet nodig.
Update wat betreft financiering: Ik heb akkoord! De 3.0 T6 bij Van Vloten kan dus werkelijkheid worden.
Ik ben en blijf benieuwd naar ervaringen met de 3.0 T6 ten opzichte van de 3.2 (zonder turbo). Ik vraag me af of ik er goed aan doe om voor deze motor te kiezen wat betreft betrouwbaarheid.
Die extra paardenknallers heb ik voor mijn rijstijl namelijk niet nodig.
Volvo V70 2.4T
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
MOPF = Modellpflege: https://de.wikipedia.org/wiki/Modellpflege
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
3.0 T6 kan ik wel aanbevelen. (Ik ben niet geheel onpartijdig!
)
Motorisch zeer betrouwbaar mits goed onderhouden, waarbij olie verversen het belangrijkste is. Als je googled vind je genoeg info op fora, reddit en anderen m.b.t. de betrouwbaarheid.
Wij hebben hem sinds 2018 en sindsdien 86.000 km mee gereden. Naast de al eerder in deze thread genoemde zaken, geen motorische problemen. Bij aanschaf ook Polestar tuning door de dealer erop laten zetten. Dus weet niet hoe het rijdt zonder, maar ik vind het blok echt super soepel draaien. Hoeft niet veel te doen om toch comfortabel-snel en stil, vlotjes z’n werk te doen.
En áls je dan een keer een petje wilt declasseren kan dat óók!
Maar heerlijk cruised rijdt ie het best. Alles gaat zó gemakkelijk, soepel en stil. Pure luxe! Ik heb dan wel gelaagd glas rondom wat ook de stilte extra bevorderd. En de staat en werking van de automaat is natuurlijk ook mede bepalend voor het comfort.
Cliché, maar zo maken ze ze écht niet meer tegenwoordig.
In de stad is het verbruik zo’n 1 op 7,5-8,5 en op snelweg met CC op 114 km/u (2.000 rpm) is het 1 op 11/11,5!
Enige wat ik nu kan bedenken om preventief op te letten is de carterventatie. Die raakt wel eens verstopt en moet dan zsm gereinigd/vervangen worden.
En ook hier weer: onderhoud checken, schade verleden, kijken, voelen, ruiken, rijden en GENIETEN!
Gr. Edwin.
Motorisch zeer betrouwbaar mits goed onderhouden, waarbij olie verversen het belangrijkste is. Als je googled vind je genoeg info op fora, reddit en anderen m.b.t. de betrouwbaarheid.
Wij hebben hem sinds 2018 en sindsdien 86.000 km mee gereden. Naast de al eerder in deze thread genoemde zaken, geen motorische problemen. Bij aanschaf ook Polestar tuning door de dealer erop laten zetten. Dus weet niet hoe het rijdt zonder, maar ik vind het blok echt super soepel draaien. Hoeft niet veel te doen om toch comfortabel-snel en stil, vlotjes z’n werk te doen.
En áls je dan een keer een petje wilt declasseren kan dat óók!
Maar heerlijk cruised rijdt ie het best. Alles gaat zó gemakkelijk, soepel en stil. Pure luxe! Ik heb dan wel gelaagd glas rondom wat ook de stilte extra bevorderd. En de staat en werking van de automaat is natuurlijk ook mede bepalend voor het comfort.
Cliché, maar zo maken ze ze écht niet meer tegenwoordig.
In de stad is het verbruik zo’n 1 op 7,5-8,5 en op snelweg met CC op 114 km/u (2.000 rpm) is het 1 op 11/11,5!
Enige wat ik nu kan bedenken om preventief op te letten is de carterventatie. Die raakt wel eens verstopt en moet dan zsm gereinigd/vervangen worden.
En ook hier weer: onderhoud checken, schade verleden, kijken, voelen, ruiken, rijden en GENIETEN!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- NeedForSwede
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17.02.2025 - 09:56
- Locatie: Twente
Zojuist ook contact gehad met de dealer en een proefrit ingepland voor aanstaande zaterdag.
Dank weer voor je uitgebreide reactie @Edwin. Hier heb ik echt veel aan. Reddit en andere bronnen ben ik al druk aan het doorspitten. Wat vind jij persoonlijk van het exemplaar uit de advertentie? Polestar-tuning lijkt me ook erg interessant, maar ik wil de XC70 eerst een jaartje standaard rijden. Daarna, bij een onderhoudsbeurt, zou ik Polestar willen laten installeren zodat ik het verschil echt kan ervaren. In de tussentijd wil ik me verdiepen in de keuze tussen Polestar of een op maat gemaakte tuning, zoals bijvoorbeeld bij Obbe.
De vorige eigenaar had deze garage specifiek de opdracht gegeven om deze auto te zoeken, omdat hij perse een XC70 in Caspian Blue wilde. Blijkbaar heeft dat flink tijd gekost, maar ze hebben er uiteindelijk een gevonden. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de kleur, want op de foto's lijkt het namelijk vrij simpel. De auto is sinds de aankoop in onderhoud geweest bij Van Vloten en is voornamelijk gebruikt voor ritten tussen Nederland en een vakantiehuis in Spanje.
Wederom kijk ik erg uit naar de proefrit. Ik houd jullie op de hoogte!
Dank weer voor je uitgebreide reactie @Edwin. Hier heb ik echt veel aan. Reddit en andere bronnen ben ik al druk aan het doorspitten. Wat vind jij persoonlijk van het exemplaar uit de advertentie? Polestar-tuning lijkt me ook erg interessant, maar ik wil de XC70 eerst een jaartje standaard rijden. Daarna, bij een onderhoudsbeurt, zou ik Polestar willen laten installeren zodat ik het verschil echt kan ervaren. In de tussentijd wil ik me verdiepen in de keuze tussen Polestar of een op maat gemaakte tuning, zoals bijvoorbeeld bij Obbe.
De vorige eigenaar had deze garage specifiek de opdracht gegeven om deze auto te zoeken, omdat hij perse een XC70 in Caspian Blue wilde. Blijkbaar heeft dat flink tijd gekost, maar ze hebben er uiteindelijk een gevonden. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de kleur, want op de foto's lijkt het namelijk vrij simpel. De auto is sinds de aankoop in onderhoud geweest bij Van Vloten en is voornamelijk gebruikt voor ritten tussen Nederland en een vakantiehuis in Spanje.
Wederom kijk ik erg uit naar de proefrit. Ik houd jullie op de hoogte!
Volvo V70 2.4T
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4834
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ook die bij Van Vloten vind ik aardig aan de prijs met € 24k.NeedForSwede schreef: ↑24.03.2025 - 17:16
Mijn oog is nu gevallen op een iets modernere variant: de 3.0 T6 uit 2010. Heeft iemand ervaring met deze uitvoering? (Jammer van het ontbrekende panoramadak en Dynaudio, maar het zwarte interieur ben ik erg blij mee.)
Het gaat om deze advertentie: https://www.vloten-amsterdam.nl/occasio ... a-37200926
Wat ik vreemd vind: als ik de auto opzoek bij Finnik en andere kentekenchecks, krijg ik de motorcode B6304T(4). Maar als ik die code opzoek, kom ik uit bij de 2011-2015 generatie, terwijl het bouwjaar 2010 is.
Wat zijn jullie ervaringen met de 3.0 T6 in vergelijking met de 3.2? Heeft zo’n turbo in de praktijk veel invloed op het onderhoud en de kosten? Zijn er specifieke aandachtspunten waar ik op moet letten?
Heb je deze niet overwogen? https://www.viabovag.nl/auto/aanbod/vol ... gen--17000
Die is van 2012, nog onder de 2 ton aan kilometers, voorzien van het nieuwere sensus systeem en beschikt wél over schuifdak en het door jou gewenste zwarte interieur. Kost € 17k, dus hou je € 7k in je zak. Dat weegt wel op tegen de hogere wegenbelasting die de gasinstallatie met zich meebrengt, nog afgezien van het feit dat je lekker voordelig kunt tanken.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- NeedForSwede
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17.02.2025 - 09:56
- Locatie: Twente
Prachtige wagen! Ik ben vooral fan van het TFT-display / sensus systeem. Echter, bij dat exemplaar betaal ik me blauw aan bijtelling. Ik rijd namelijk zowel zakelijk als privé met de auto.
Wanneer de auto onder de youngtimerregeling valt, betaal ik €80 per maand. Kijk ik naar een XC70 die niet onder deze regeling valt, met bijvoorbeeld een cataloguswaarde van €60.000, dan komt de bijtelling uit op €408 per maand.
*Daarbij zijn de reviews van de verkoper, ondanks de BOVAG-garantie, niet bepaald positief.
Wanneer de auto onder de youngtimerregeling valt, betaal ik €80 per maand. Kijk ik naar een XC70 die niet onder deze regeling valt, met bijvoorbeeld een cataloguswaarde van €60.000, dan komt de bijtelling uit op €408 per maand.
*Daarbij zijn de reviews van de verkoper, ondanks de BOVAG-garantie, niet bepaald positief.
Volvo V70 2.4T
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4834
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Aha, het was mij niet bekend dat je de auto zakelijk wilt inzetten. Dan is een youngtimer met het oog op bijtelling inderdaad de enige optie, heb ik ook zo met mijn V70 gedaan.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- NeedForSwede
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17.02.2025 - 09:56
- Locatie: Twente
Iets wat mij opvalt bij de advertentie en het Finnik-rapport, is dat de auto al sinds 13-02-2024 op naam van de dealer staat. Wat vinden jullie hiervan?
Als ik in het internetarchief (Wayback Machine) terugkijk naar het aanbod, zie ik in zeven snapshots tussen 17 april en 4 december dat de XC70 voor dezelfde prijs wordt aangeboden. Het is dus niet zo dat 'ie op de plank heeft gestaan; hij staat al bijna een jaar te koop.
Volgens Finnik is de kilometerstand op 15-05-2024 en 26-07-2024 "vermoedelijk" identiek aan de huidige stand. Zijn er zaken waar ik op moet letten als een auto zo lang heeft stilgestaan?
Als ik in het internetarchief (Wayback Machine) terugkijk naar het aanbod, zie ik in zeven snapshots tussen 17 april en 4 december dat de XC70 voor dezelfde prijs wordt aangeboden. Het is dus niet zo dat 'ie op de plank heeft gestaan; hij staat al bijna een jaar te koop.
Volgens Finnik is de kilometerstand op 15-05-2024 en 26-07-2024 "vermoedelijk" identiek aan de huidige stand. Zijn er zaken waar ik op moet letten als een auto zo lang heeft stilgestaan?
Volvo V70 2.4T
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Wederom geen dank.NeedForSwede schreef: ↑25.03.2025 - 12:11 Zojuist ook contact gehad met de dealer en een proefrit ingepland voor aanstaande zaterdag.
Dank weer voor je uitgebreide reactie @Edwin. Hier heb ik echt veel aan. Reddit en andere bronnen ben ik al druk aan het doorspitten. Wat vind jij persoonlijk van het exemplaar uit de advertentie? Polestar-tuning lijkt me ook erg interessant, maar ik wil de XC70 eerst een jaartje standaard rijden. Daarna, bij een onderhoudsbeurt, zou ik Polestar willen laten installeren zodat ik het verschil echt kan ervaren. In de tussentijd wil ik me verdiepen in de keuze tussen Polestar of een op maat gemaakte tuning, zoals bijvoorbeeld bij Obbe.
De vorige eigenaar had deze garage specifiek de opdracht gegeven om deze auto te zoeken, omdat hij perse een XC70 in Caspian Blue wilde. Blijkbaar heeft dat flink tijd gekost, maar ze hebben er uiteindelijk een gevonden. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de kleur, want op de foto's lijkt het namelijk vrij simpel. De auto is sinds de aankoop in onderhoud geweest bij Van Vloten en is voornamelijk gebruikt voor ritten tussen Nederland en een vakantiehuis in Spanje.
Wederom kijk ik erg uit naar de proefrit. Ik houd jullie op de hoogte!
Ik vind hem er mooi uitzien op de foto's. Interieur ziet er ook netjes uit, bestuurdersstoel ziet er ook netjes uit, lichte slijtage zo te zien op de 'wang' aan de deur zijde.
Verder zitten er all season banden op en daar ben ik absoluut geen fan van. Worst of both worlds i.p.v. best naar mijn mening. Misschien 4 nieuwe zomer banden erbij onderhandelen? Of je moet het niet erg vinden.
Daarnaast staat er in de omschrijving dat er adaptieve koplampen op zitten, maar dat is denk ik een foutje want ik zie de schakelaar om het adaptieve (meedraaien in de bochtend in het donker) uit te schakelen niet zitten op de middenconsole. Verder ziet de motorruimte, voor zover zichtbaar op de foto, er ook mooi droog en schoon uit. Dat vind ikzelf altijd wel belangrijk. Al m'n auto's zijn altijd droog en schoon geweest onder de kap en dat moeten ze ook zijn van mij. Anders hoef ik 'm niet! Ik houd niet van lekkende auto's die nat zijn of zgn. 'zweten' aan de onderkant. Misschien kun je na de proefrit ook even de brug op en kijken of alles droog is eronder.
Verder vind ik de prijs niet laat, maar ik weet ook zo even niet wat XC70's tegenwoordig doen. En de stand is ook niet echt hoog en het is een Summum T6 dus wel wat specialere punten die de prijs kunnen verhogen, dus heel raar is het niet.
Boekjes zitten erbij en zijn gevuld door Volvo dealers, dus dat is ook fijn en wel wat waard. Als je er een jaar garantie bij kunt krijgen/kopen zou ik het wel aandurven! (uiteraard weer pas na rijden, ruiken, voelen, ervaren, etc.!

Dat ie een jaar bij de dealer heeft gestaan is op zich niet raar vind ik. Niet iedereen kan/wil een 15 jaar oude Volvo met 6 cilinder kopen. Alleen kenners doen dat en niet kenners die het doen zijn daarna ook overtuigd en vragen zich wrs. af waarom ze dat niet eerder hebben gedaan.
Je kan dealer eens vragen waarom, misschien heeft ie er zelf wel in gereden of z'n vrouw (heb ik al eens meegemaakt dat de vrouw van de eigenaar in een voorraad auto reed).
Die van mij had ook 9 maanden stil en te koop gestaan bij de dealer voordat ik hem adopteerde.
Wederom succes met proefrijden! En denk erom, als je stevig gas geeft en hij schakelt terug; gebeurt er ook echt wat!!
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- NeedForSwede
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17.02.2025 - 09:56
- Locatie: Twente
Alsof het zo had moeten zijn: de bezichtiging van een Volvo, dé familieauto.
We werden 's ochtends verrast met een onverwachte, maar in alle opzichten positieve zwangerschapstest. Mijn vrouw heeft endometriose, en hoewel we pas in 2027 wilden beginnen met proberen om kinderen te krijgen—waarvan het überhaupt onzeker was of het ons gegund zou zijn—hebben we nu de bevestiging dat het wél mogelijk is. Een flinke verrassing, want een klein hummeltje stond voorlopig nog niet op de planning, en al helemaal niet zo onverwacht. Maar ach, waarom zouden we eigenlijk wachten?
Maar goed, met die positieve test op zak op weg naar Amsterdam. Mijn schoonvader ging ook mee, dus de lange rit konden we niet benutten om even goed over de situatie te praten. Eenmaal aangekomen wist de verkoper ons van alles te vertellen over de auto. Blijkbaar was hij al drie keer bijna verkocht, maar uiteindelijk toch niet. Dat zette me aan het denken: zo’n auto uit 2010, waar je een smak geld voor neerlegt, is natuurlijk niet niks. Voor bijna datzelfde bedrag rijd je een veel nieuwere XC40 of misschien zelfs een V60. Ik kan me voorstellen dat een particulier daar anders naar kijkt dan ik. Ik bekijk het vanuit het youngtimer-oogpunt (tenminste, over twee maanden wordt ‘ie dat officieel).
Na een lang gesprek met Remco, de eigenaar—die zelf ook groot fan is van de T6, zelfs meer dan van de V8 vanwege de soepele loop en het vermogen als je het nodig hebt—gingen we op pad voor een testrit. En potverdikke, ik was natuurlijk meteen verkocht. Wat een rijervaring: comfortabel, stabiel op de weg en krachtig. De auto zag er keurig uit, op een paar kleine gebruikssporen na. Ook niet over de zomerbanden, deze kan ik er beter zelf op laten zetten, dan heb ik eigenkeuze in een juiste band en daarbij zijn de kosten zakelijk aftrekbaar. Van binnen zelfs nog netter, op wat plekken in de kofferbakbekleding na waar de zwarte stof weg is en de grijze onderlaag zichtbaar wordt. Maar goed, daar ligt toch een kunststof bak of rubberen mat overheen, dus dat stoort me totaal niet.
De doorslag? De inruilwaarde van mijn huidige V70. Ik noemde een prijs en Remco ging daarmee akkoord. Dat scheelt me een hoop gedoe met verkopen op Marktplaats en de daarbij horende ellende—niet op komen dagen, of die types die zeggen: "Wat is je minimale prijs?" "3000." "Oké, ik bied 1500 en een foto van m’n schoonmoeder."
De auto krijgt een nieuwe APK, wordt van binnen en buiten grondig gereinigd en krijgt een onderhoudsbeurt. Ik heb niet onderhandeld over de zes maanden garantie. Maar het fijne is dat Van Vloten met garantie niet moeilijk over doet, althans, dat zeggen ze. Kleine dingen, zoals knopjes die niet werken, kan ik hier in de regio laten fixen en wordt de factuur vergoed. Gaat het om grotere problemen, dan zien ze de auto liever terug in Amsterdam. Wat natuurlijk begrijpelijk is.
Er zit ook nog een set rubberen matten bij—een must-have voor mij. Sinds ik ze in mijn V70 heb gehad, wil ik niet meer anders. Helemaal niet met een hond. We hebben een IJslandse hond, formaat bordercollie, die gek is op water. Prima om even tussen de benen voorin mee te nemen, broek gaat toch in de was en de mat krijgt een beurt met de tuinslang.
Vraag aan de kenners:
Mij viel op dat in het OBD-slot een klein kastje zat met de tekst "CFE WiFi PLUS" en daarboven "Canbus Function Extender." Online lees ik dat je er extra functies mee kunt toevoegen, maar ik heb me er nog niet voldoende in verdiept. Mocht iemand bekend zijn met dit kastje, dan hoor ik graag wat de voornaamste functies zijn. Zou dit bijvoorbeeld Bluetooth-audiostreaming kunnen toevoegen? Ik zag namelijk twee Bluetooth-opties in de Volvo: "My Car" en "My Volvo BT Audio."
Verder ben ik benieuwd of iemand hier zijn navigatiedisplay heeft laten ombouwen of vervangen voor bijvoorbeeld de (dynaudio) speaker. Ik merk dat ik de achteruitrijcamera (die aftermarket is) niet gebruik en dat waarschijnlijk ook nooit ga doen. De navigatie is verouderd en haalt het niet bij Google Maps of Waze. Ik heb ook wel eens gezien dat je in oudere modellen via AliExpress schermpjes kunt inbouwen met Apple CarPlay en dergelijke. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle input tot nu toe. Ik ben bijzonder verrast over hoe vriendelijk en behulpzaam dit forum is. Ik ben en blijf hier ongetwijfeld actief!
Ik kan de XC70 volgende week ophalen.
We werden 's ochtends verrast met een onverwachte, maar in alle opzichten positieve zwangerschapstest. Mijn vrouw heeft endometriose, en hoewel we pas in 2027 wilden beginnen met proberen om kinderen te krijgen—waarvan het überhaupt onzeker was of het ons gegund zou zijn—hebben we nu de bevestiging dat het wél mogelijk is. Een flinke verrassing, want een klein hummeltje stond voorlopig nog niet op de planning, en al helemaal niet zo onverwacht. Maar ach, waarom zouden we eigenlijk wachten?
Maar goed, met die positieve test op zak op weg naar Amsterdam. Mijn schoonvader ging ook mee, dus de lange rit konden we niet benutten om even goed over de situatie te praten. Eenmaal aangekomen wist de verkoper ons van alles te vertellen over de auto. Blijkbaar was hij al drie keer bijna verkocht, maar uiteindelijk toch niet. Dat zette me aan het denken: zo’n auto uit 2010, waar je een smak geld voor neerlegt, is natuurlijk niet niks. Voor bijna datzelfde bedrag rijd je een veel nieuwere XC40 of misschien zelfs een V60. Ik kan me voorstellen dat een particulier daar anders naar kijkt dan ik. Ik bekijk het vanuit het youngtimer-oogpunt (tenminste, over twee maanden wordt ‘ie dat officieel).
Na een lang gesprek met Remco, de eigenaar—die zelf ook groot fan is van de T6, zelfs meer dan van de V8 vanwege de soepele loop en het vermogen als je het nodig hebt—gingen we op pad voor een testrit. En potverdikke, ik was natuurlijk meteen verkocht. Wat een rijervaring: comfortabel, stabiel op de weg en krachtig. De auto zag er keurig uit, op een paar kleine gebruikssporen na. Ook niet over de zomerbanden, deze kan ik er beter zelf op laten zetten, dan heb ik eigenkeuze in een juiste band en daarbij zijn de kosten zakelijk aftrekbaar. Van binnen zelfs nog netter, op wat plekken in de kofferbakbekleding na waar de zwarte stof weg is en de grijze onderlaag zichtbaar wordt. Maar goed, daar ligt toch een kunststof bak of rubberen mat overheen, dus dat stoort me totaal niet.
De doorslag? De inruilwaarde van mijn huidige V70. Ik noemde een prijs en Remco ging daarmee akkoord. Dat scheelt me een hoop gedoe met verkopen op Marktplaats en de daarbij horende ellende—niet op komen dagen, of die types die zeggen: "Wat is je minimale prijs?" "3000." "Oké, ik bied 1500 en een foto van m’n schoonmoeder."
De auto krijgt een nieuwe APK, wordt van binnen en buiten grondig gereinigd en krijgt een onderhoudsbeurt. Ik heb niet onderhandeld over de zes maanden garantie. Maar het fijne is dat Van Vloten met garantie niet moeilijk over doet, althans, dat zeggen ze. Kleine dingen, zoals knopjes die niet werken, kan ik hier in de regio laten fixen en wordt de factuur vergoed. Gaat het om grotere problemen, dan zien ze de auto liever terug in Amsterdam. Wat natuurlijk begrijpelijk is.
Er zit ook nog een set rubberen matten bij—een must-have voor mij. Sinds ik ze in mijn V70 heb gehad, wil ik niet meer anders. Helemaal niet met een hond. We hebben een IJslandse hond, formaat bordercollie, die gek is op water. Prima om even tussen de benen voorin mee te nemen, broek gaat toch in de was en de mat krijgt een beurt met de tuinslang.
Vraag aan de kenners:
Mij viel op dat in het OBD-slot een klein kastje zat met de tekst "CFE WiFi PLUS" en daarboven "Canbus Function Extender." Online lees ik dat je er extra functies mee kunt toevoegen, maar ik heb me er nog niet voldoende in verdiept. Mocht iemand bekend zijn met dit kastje, dan hoor ik graag wat de voornaamste functies zijn. Zou dit bijvoorbeeld Bluetooth-audiostreaming kunnen toevoegen? Ik zag namelijk twee Bluetooth-opties in de Volvo: "My Car" en "My Volvo BT Audio."
Verder ben ik benieuwd of iemand hier zijn navigatiedisplay heeft laten ombouwen of vervangen voor bijvoorbeeld de (dynaudio) speaker. Ik merk dat ik de achteruitrijcamera (die aftermarket is) niet gebruik en dat waarschijnlijk ook nooit ga doen. De navigatie is verouderd en haalt het niet bij Google Maps of Waze. Ik heb ook wel eens gezien dat je in oudere modellen via AliExpress schermpjes kunt inbouwen met Apple CarPlay en dergelijke. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle input tot nu toe. Ik ben bijzonder verrast over hoe vriendelijk en behulpzaam dit forum is. Ik ben en blijf hier ongetwijfeld actief!
Ik kan de XC70 volgende week ophalen.
Volvo V70 2.4T
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
Volvo XC70 3.0 T6 AWD
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40413
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooi verhaal,
Leuk dat je het goede nieuws als eerste met ons wilt delen
En mooi vooruitzicht dat je een mooie Volvo gaat rijden !
Klik voor CFE even op de banner van SwedeSolutions.com onder het forum. Daar komt dat ding vandaan en kun je zien wat het doet.
Dat die er in zit geeft wel blijk van het feit dat de vorige eigenaar een liefhebber was.
- En als het goed is krijg je bij de auto een speciaal kabeltje waarmee je de CFE aan je computer hangt om hem te programmeren.
Leuk dat je het goede nieuws als eerste met ons wilt delen

En mooi vooruitzicht dat je een mooie Volvo gaat rijden !
Klik voor CFE even op de banner van SwedeSolutions.com onder het forum. Daar komt dat ding vandaan en kun je zien wat het doet.
Dat die er in zit geeft wel blijk van het feit dat de vorige eigenaar een liefhebber was.
- En als het goed is krijg je bij de auto een speciaal kabeltje waarmee je de CFE aan je computer hangt om hem te programmeren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26936
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Positief verhaal!
Gefeliciteerd met beiden
Gefeliciteerd met beiden

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Mooi verslag en gefeliciteerd 2x!!
Hoe vond je de T6 rijden en reageren op diverse gasstanden? Zoals acceleren op koppel of toeren. Na een tijdje ken je de motor en bak en weet je hoe ze reageren. Althans, zo is het nu bij mij. Heel apart vind ik dat, dan kun je schakelen met het gaspedaal en ook precies op het moment dat je het ook wilt, eigenlijk net als bij handbak. In de sportstand is dat overigens wel wat anders, maar die gebruik ik bijna nooit.
V.w.b. de schermen vervangen komt dat wel eens voorbij, maar wordt niet veel gedaan volgens mij. Mede omdat het nooit echt goed werkt. De CFE is een plus en kun je leuke mee instellen van de auto, maar moet je idd wel de kabel voor hebben en software op de PC.
Veel sterkte met wachten en we horen wel hoe het rijden met de geblazen 6 pitter bevalt!
Gr. Edwin.
Hoe vond je de T6 rijden en reageren op diverse gasstanden? Zoals acceleren op koppel of toeren. Na een tijdje ken je de motor en bak en weet je hoe ze reageren. Althans, zo is het nu bij mij. Heel apart vind ik dat, dan kun je schakelen met het gaspedaal en ook precies op het moment dat je het ook wilt, eigenlijk net als bij handbak. In de sportstand is dat overigens wel wat anders, maar die gebruik ik bijna nooit.
V.w.b. de schermen vervangen komt dat wel eens voorbij, maar wordt niet veel gedaan volgens mij. Mede omdat het nooit echt goed werkt. De CFE is een plus en kun je leuke mee instellen van de auto, maar moet je idd wel de kabel voor hebben en software op de PC.
Veel sterkte met wachten en we horen wel hoe het rijden met de geblazen 6 pitter bevalt!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!