Verlaging V70 met niveauregeling
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14.02.2006 - 12:51
- Locatie: Hoofddorp
Ik rij een V70 D5 Black Saphire van 2004, deze auto heeft standaard niveauregeling. Hij staat echter met name achter nogal hoog op zijn wielen en vind hem in de bochten niet echt strak liggen. De Continental banden zijn ook al geen succes.. helaas waren die standaard. Bij 40000 km op alle wielen de zijkanten weg. Om de wegligging en uiteraard het optische te verbeteren wil ik de auto graag verlagen. Volgens de Volvo garage kost dat zo'n Euro 1250 vanwege de niveauregeling. Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht met andere fabrikanten die verlagingssets leveren??
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
Hier staat ook wel het een en ander met vering.
http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=de&e1=230
ff op V70 klikken en daar staat wel wat over "fahrwerkstechniek"
S6 Hans
http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=de&e1=230
ff op V70 klikken en daar staat wel wat over "fahrwerkstechniek"
S6 Hans
V 70 T5 Mobilytiline
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Als je een V70 met nivoregeling wilt verlagen moet je ook andere schokdempers kopen. Ik was volgens mij (het is al weer 2 jaar geleden) EUR 700,- kwijt voor nieuwe dempers en veren. Let er wel op dat als je alleen achter verlaagd dat het er niet uitziet omdat hij dan in verhouding voor veel te hoog staat. Ik ben van mening dat dit ook de wegligging nadelig beinvloed. Achter heb je dan "stijve" korte veren en voor de standaard "slappe" Ik heb mijn V70 daarom rondom verlaagd.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
H&R schijnt een set veren te leveren die te combineren is met de bestaande niveauregeling. H&R typenr: 29452-2.
Ik heb navraag gedaan bij H&R waarom deze veren wel te combineren zijn met de bestaande niveauregeling, maar ik heb nog géén antwoord gehad.
Groeten Danny
Ik heb navraag gedaan bij H&R waarom deze veren wel te combineren zijn met de bestaande niveauregeling, maar ik heb nog géén antwoord gehad.
Groeten Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
In principe kun je de nivomat niet verlagen omdat de schokbreker een deel van de veerwerking over neemt en altijd zal proberen om naar z'n vooringestelde hoogte te werken.
Wat je wel kunt doen is de schokbreker een cm of 3 lager in de draagarm plaatsen dmv. beugels. Beugel schroef je op de oorspronkelijke schokbreker positie vast en de schokbreker zet je dan dus 3 cm lager in de beugel. Door deze aanpassing zal de achterkant 3 cm zakken. Ooit waren deze beugels te koop bij SAM in Zweden. Een beetje technisch brein kan de zelf maken.
Wat je wel kunt doen is de schokbreker een cm of 3 lager in de draagarm plaatsen dmv. beugels. Beugel schroef je op de oorspronkelijke schokbreker positie vast en de schokbreker zet je dan dus 3 cm lager in de beugel. Door deze aanpassing zal de achterkant 3 cm zakken. Ooit waren deze beugels te koop bij SAM in Zweden. Een beetje technisch brein kan de zelf maken.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Heb je daar eventueel nog foto's van ? op de site van SAM wordt ik er niet zoveel wijzer van ?Johann schreef:In principe kun je de nivomat niet verlagen omdat de schokbreker een deel van de veerwerking over neemt en altijd zal proberen om naar z'n vooringestelde hoogte te werken.
Wat je wel kunt doen is de schokbreker een cm of 3 lager in de draagarm plaatsen dmv. beugels. Beugel schroef je op de oorspronkelijke schokbreker positie vast en de schokbreker zet je dan dus 3 cm lager in de beugel. Door deze aanpassing zal de achterkant 3 cm zakken. Ooit waren deze beugels te koop bij SAM in Zweden. Een beetje technisch brein kan de zelf maken.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Ik schijn er een dynamic onderstel onder te hebben zitten (met nivoregeling) wat e.e.a. ook iets zou verlagen (1,5 cm) . Kijk zelf maar of het echt zo is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- Jan W
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 20:41
- Locatie: Oosterhout NB
@V70ORD5:
Die van mij is eveneens voorzien van een dynamic chassis (overigens volgens mij standaard op de T5) en niveauregeling op de achteras (onderdeel van het extra 'estate-line' pakket).
Ik meen me te herinneren dat de verlaging iets van 12mm was, maar ik kan me vergissen.
Greetz,
Jan W
Die van mij is eveneens voorzien van een dynamic chassis (overigens volgens mij standaard op de T5) en niveauregeling op de achteras (onderdeel van het extra 'estate-line' pakket).
Ik meen me te herinneren dat de verlaging iets van 12mm was, maar ik kan me vergissen.
Greetz,
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
@V70ORD5,
Ik zou het zo niet durven zeggen of er veel verscil te zien is. Bij mij gaat het om een S60(je weet verkeerde hoofdstuk we zijn hier bij V70)maar ik kwam hier wat tegen over mogelijke verlaging met nivomats eronder.
Ik zou zelf niet durven zeggen of ik een dynamic onderstel heb eigenlijk.
Ik zou het zo niet durven zeggen of er veel verscil te zien is. Bij mij gaat het om een S60(je weet verkeerde hoofdstuk we zijn hier bij V70)maar ik kwam hier wat tegen over mogelijke verlaging met nivomats eronder.
Ik zou zelf niet durven zeggen of ik een dynamic onderstel heb eigenlijk.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou achter nieuwe schokbrekers kopen zonder nivomat. Deze kosten iets van 80 euro per stuk. Origineel is van Sachs. Ik neem aan dat de voorschokbrekers nog goed zijn. Dan verkoop je vervolgens je Nivomat dempers op marktplaats en je houdt er nog geld aan over. In mijn ogen heb je nivomat dempers niet nodig bij een S60.
Daarnaast een setje verlagingsveren en je bent klaar. Ik heb zelf de standaard dempers icm met verlagingsveren, en dat gaat erg goed. Geen gestuiter, of vering/demping wat uit verhouding is.
Daarnaast een setje verlagingsveren en je bent klaar. Ik heb zelf de standaard dempers icm met verlagingsveren, en dat gaat erg goed. Geen gestuiter, of vering/demping wat uit verhouding is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Waar koop je die voor ca € 80 euro dealer ? of elders ?edraket schreef:Ik zou achter nieuwe schokbrekers kopen zonder nivomat. Deze kosten iets van 80 euro per stuk. Origineel is van Sachs. Ik neem aan dat de voorschokbrekers nog goed zijn. Dan verkoop je vervolgens je Nivomat dempers op marktplaats en je houdt er nog geld aan over. In mijn ogen heb je nivomat dempers niet nodig bij een S60.
Daarnaast een setje verlagingsveren en je bent klaar. Ik heb zelf de standaard dempers icm met verlagingsveren, en dat gaat erg goed. Geen gestuiter, of vering/demping wat uit verhouding is.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk dat ze bij de dealer ook zoiets kosten, maar anders www.fcpgroton.com
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95