Radio gaat ineens uit of op andere zender

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Truffel1
1st Gear member

De afgelopen weken merken we ineens dat de radio soms plotseling uit gaat of soms ineens op een andere zender staat. Ook bij de stembesturing is er iets veranderd. Vroeger kreeg ik als antwoord: "ik speel NPO-radio 5 op radio" maar tegenwoordig geeft hij: "ik stream NPO 5". Blijk baar is er iets veranderd. Herkent iemand dit? Wat kan ik doen om de radio vast te laten staan op de gekozen zender?
Volvo XC40 Recharge Ultimate Single Motor Extended range
Volvo V50 eco;
FaGo
2nd Gear member

NPO-radio 5 is alleen via DAB+ of internet te ontvangen. Mogelijk is in het gebied waar je rijdt de DAB ontvangst slecht of geheel niet aanwezig. De radio probeerd dan automatisch over te schakelen naar de zelfde zender op de FM band, maar NPO-5 is niet aanwezig op de FM-band en het wordt dus stil of er wordt overgeschakeld naar een nadere zender.
In het menu kun je deze optie uitzetten, voor zover ik weet staat standaard de optie automatisch overschakelen van DAB+ naar FM en omgekeert aan, je zou dit kunnen uitzetten.

Je zou de radio ook eens op NPO-2 kunnen zetten en kijken wat er dan gebeurd. NPO-2 is namelijk wel te ontvangen op zowel DAB als FM.
V60 T6 PHEV Ess. edition, Fusion Red, Bright
V50 2.0 Momentum, Maple leaf Red
V40 1.8 Bis. Edtion
Rawils
1st Gear member

Download in de Play Store de "Open Radio" app. Dat is een Internetradio app en kun je duizenden zenders ontvangen waaronder ook alle Nederlandse.
Heb je helemaal geen DAB of FM meer nodig. Werkt perfect hier.
Volvo XC40 SMER Plus MY24 in Vapour Grey
Plaats reactie

Terug naar “EX40”