Tja, jammer dat er mensen hier zijn die menen je de les te moeten lezen en ongefundeerde ‘twijfel’ uitspreken. Negeren verder…
Fijn dat je inmiddels ‘iets’ bent opgeschoten al heb je nog geen mailcontact hebt kunnen leggen. Spamfilter? VPN?
Snap dat je je hoop op hen hebt gevestigd temeer omdat zij hebben aangegeven er ervaring mee te hebben. Logisch dat je het goed opgelost wilt hebben nu.
Nu ‘alleen nog even’ mailcontact leggen en hopelijk kan je spoedig dan weer in je Volvo rond toeren.
Succes met deze operatie.
Schroefdraad kapot bougie - herstel advies
- teebee
- 7th Gear member
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Rene64
- 2nd Gear member
Wat ziet die kapotte bougie er raar vies en verkleurd uit, die is er toch niuw in gegaan?
De aardelectrode is er af, zou de bougie net iets te laag hebben gezeten en heeft de zuiger die electrode er af "gemept" ?
De aardelectrode is er af, zou de bougie net iets te laag hebben gezeten en heeft de zuiger die electrode er af "gemept" ?
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Alsof de bougie te lang was? Kan voorkomen inderdaad. Als dat het geval was geeft het wel duidelijkheid.
Zo niet, vraag ik me af wat er verder mis is met dit blok waardoor dit fout ging.
Zo op de foto lijkt er maar een klein stukje van de klep af te zijn, maar ja daar heb je niets aan nu.
Koprevisiebedrijven:
https://www.google.com/search?q=koprevi ... e&ie=UTF-8
Waarom ze dan speciaal Ecobost ervaring moeten hebben, zijn die dingen zo anders dan de gemiddelde motor? Als je zo'n kop daar brengt, of een garage die hem er af schroeft en heen brengt, zullen zij er toch wat mee kunnen.
Zag op onderdelenlijn ook het nodige voorbij komen, maar ik weet niet welk specifiek blok in jouw Volvo ligt. Tik de motorcode in op onderdelenlijn en je krijgt ze wel te zien.
Zo niet, vraag ik me af wat er verder mis is met dit blok waardoor dit fout ging.
Zo op de foto lijkt er maar een klein stukje van de klep af te zijn, maar ja daar heb je niets aan nu.
Koprevisiebedrijven:
https://www.google.com/search?q=koprevi ... e&ie=UTF-8
Waarom ze dan speciaal Ecobost ervaring moeten hebben, zijn die dingen zo anders dan de gemiddelde motor? Als je zo'n kop daar brengt, of een garage die hem er af schroeft en heen brengt, zullen zij er toch wat mee kunnen.
Zag op onderdelenlijn ook het nodige voorbij komen, maar ik weet niet welk specifiek blok in jouw Volvo ligt. Tik de motorcode in op onderdelenlijn en je krijgt ze wel te zien.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

- fredhead
- Geartronic member
Zit de bougie er schuin in?
Van de 1 liter Ecoboost motoren weet ik dat dit zo is maar dat zou voor een revisiebedrijf volgens mij erg weinig uitmaken.
Van de 1 liter Ecoboost motoren weet ik dat dit zo is maar dat zou voor een revisiebedrijf volgens mij erg weinig uitmaken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- 5th Gear member
Stelt voor een revisiebedrijf niets voor. Die monteurs moeten feitelijk met ieder blok wat kunnen, en er zijn veel lastigere blokken dan enkel schuin geplaatste bougies. Kop moet iedere garage kunnen (de)monteren. Nogmaals: laat je niet gek maken, lokaal in België of Limburg kunnen ze dit prima voor je verzorgen.
Made in Tahara
-
- 1st Gear member
yep de bougies zitten er schuin in aangezien de injector recht van boven erin zit.
De draadbus zoals eerder vermeld zat niet diep zat, de bougie was idd nieuw, maar ik vermoed door te hoge afstand dat hij eerder verbrand zal zijn door juist niet genoeg gezeten te hebben, de brandstof koelt namelijk de bougie normaal gezien, maar als die te hoog zit verlies je dat koelend effect. Dat is mijn theorie in elk geval, of het klopt maakt verder niet meer zo veel uit, kwaad is geschiet.
-
- 1st Gear member
Ik geef het op, 3 weken bellen al 4x beloofd worden dat de offerte doorgestuurd gaat worden, ja het ligt klaar, ja ik heb zometeen tijd. vanochtend nog gebeld, "ja ik ga het zometeen doormailen", "oh ik heb het al doorgestuurd niks in de spam"?. Ben het zat, nog altijd NIKS ontvangen. Met hen valt echt niet te communiceren. En het is heus niet zo dat ik niet respectvol ben geweest, ik heb altijd rustig mijn vraag gesteld en heb hun ruim de tijd gegeven.
Als je het te druk hebt ZEG het dan gewoon en hou me niet aan het lijntje. Vandaag al 5x gebeld, 1x opgenomen en dus de belofte gehad dat het zeker vandaag doorgestuurd wordt, het is 17:00 geweest en ze hebben 8 uur de tijd gehad die belofte van vandaag na te komen maar wederom is het hun niet gelukt.
rant over; alternatieven, andere revisie bedrijven dus, maar leveren die OEM kwaliteit of beter dat is natuurlijk altijd de vraag.
Als je het te druk hebt ZEG het dan gewoon en hou me niet aan het lijntje. Vandaag al 5x gebeld, 1x opgenomen en dus de belofte gehad dat het zeker vandaag doorgestuurd wordt, het is 17:00 geweest en ze hebben 8 uur de tijd gehad die belofte van vandaag na te komen maar wederom is het hun niet gelukt.
rant over; alternatieven, andere revisie bedrijven dus, maar leveren die OEM kwaliteit of beter dat is natuurlijk altijd de vraag.
- Rene64
- 2nd Gear member
Ik zou maar naar een ander bedrijf gaan zoeken...
Vraag ( en zoek zelf ) eens naar een ruil cylinderkop.
Dat is vaak de makkelijkste oplossing.
Deze vlakken en ander klep + kapotte bougiedraad zou ik zelf liever niet mee verder gaan.
Dat niet terug bellen is helaas wel steeds meer een probleem.
Garages hebben geen vakkundige monteurs meer.
Dat hebben we weer te danken aan de overheid die de technische scholen heeft opgedoekt.
Daar heb ik als techneut dagelijks mee te maken.
Maar dat is weer een hele andere discussie,
Deze vlakken en ander klep + kapotte bougiedraad zou ik zelf liever niet mee verder gaan.
Dat hebben we weer te danken aan de overheid die de technische scholen heeft opgedoekt.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Bij een fatsoenlijk bedrijf krijg je zeker geen mindere kop terug dan af fabriek. Zij gebruiken geen AliExpress onderdelen en weten ook wel wat ze doen.
Ik was vorig jaar met mijn kop bij Technotrans in Veendam, maar voor jou wat te ver weg.
Het kan toch niet zo zijn dat bij jou in de buurt niet van deze bedrijven zitten?
Ik was vorig jaar met mijn kop bij Technotrans in Veendam, maar voor jou wat te ver weg.
Het kan toch niet zo zijn dat bij jou in de buurt niet van deze bedrijven zitten?
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII

-
- 1st Gear member
Nee inderdaad een ruil kop lijkt mij als basis het beste, hopelijk geen schade aan de cilinderwand en zuigers.Rene64 schreef: ↑02.04.2025 - 17:20 Ik zou maar naar een ander bedrijf gaan zoeken...
-
- 7th Gear member
Hou er rekening mee dat bij sommige bedrijven een ruilkop nog gevlakt moet worden. Dus even goed informeren.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about"
- fredhead
- Geartronic member
Stél dat ze echt alleen maar ver weg zitten zou je de kop zelfs nog kunnen laten demonteren bij een lokaal bedrijf en opsturen.JeroenSpock schreef: ↑02.04.2025 - 18:38 Ik was vorig jaar met mijn kop bij Technotrans in Veendam, maar voor jou wat te ver weg.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- DB200
- 6th Gear member
Misschien is dit bedrijf iets voor jou: https://motorenrevisiesteins.nl/service-diagnose/
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 1st Gear member
wordt er een beetje gestoord van, of de garages hebben er geen zin/tijd in, of ze verwijzen je door naar een revisie bedrijf (zelfs als ik zeg dat ik een gereviseerde kop kan aanleveren).
En motor revisie bedrijven zeggen; ja allemaal prima, maar die kop gaan wij niet loshalen uit je auto die reviseren we alleen als die los aangeleverd wordt.
En motor revisie bedrijven zeggen; ja allemaal prima, maar die kop gaan wij niet loshalen uit je auto die reviseren we alleen als die los aangeleverd wordt.
-
- 1st Gear member
Goed nieuws! Pakkingen zijn besteld, shims zijn besteld (ter preventie van het ovaal worden van de cilinder bij hoge druk of ouderdom; ecoboost block mod kit - autosport mebu), cilinderkop gaat gekocht worden met 68000 km via Burms in Schijndel en auto gaat op transport naar Aalst (Vlaanderen).
Vooral dat laatste is even kijken wat handig is.
Ford garage op aanraden van collega gebeld en waren erg vriendelijk en was allemaal geen probleem, auto zou binnen een aantal weken zeker gefixed zijn.
Vooral dat laatste is even kijken wat handig is.
Ford garage op aanraden van collega gebeld en waren erg vriendelijk en was allemaal geen probleem, auto zou binnen een aantal weken zeker gefixed zijn.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dan lijkt het nu toch te gaan gebeuren, eindelijk.
Maak je (of laat je) foto's van de oude kop? Ben wel benieuwd wat daar te zien is.
Maak je (of laat je) foto's van de oude kop? Ben wel benieuwd wat daar te zien is.