RTTI werkt niet meer

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
_IanG
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.03.2022 - 16:30

Hi allemaal,

Sinds deze week werkt mijn RTTI niet meer.
Ik heb niks aangepast qua settings maar op de een of andere manier zie ik de groene lijnen niet meer.

Hebben anderen daar ook last van?

Groetjes!
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6149
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Nee, bij mij werkt het nog goed. Probeer het eens opnieuw in te stellen, met of zonder groene lijntjes. Misschien pakt het systeem het dan weer op.
Niet geschoten, is altijd mis. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
FLITS34
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Heeft nog nooit goed gewerkt met Sensus. Meldingen niet of veel te laat. Maar zie je linksboven in je scherm wel een wereldbolletje?
Zie ook de andere “draadjes” over dit onderwerp.
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6149
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Mijn excuses, ik had met RTTI en groene lijnen, ff wat anders in gedachten. Foutje...... :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

Mijn verkeersinformatie werkt deze week ook niet meer; V90 - 2019. Heb afgelopen week onderhoud gehad en daarna pas maandag voor het eerst navigatie gebruikt, helaas geen verkeersinfo. Gisteren evenmin. Heb systeem fabriek-reset gegeven, maar dat maakte niets uit. Net de dealer gebeld, en die 'gaan het uitzoeken', daarna zag ik deze melding pas. Ben benieuwd. Zal posten als ik meer hoor.
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Inrix levert de informatie voor Volvo Sensus. Om die informatie te ontvangen moet de auto een actieve internetverbinding hebben. Bij Sensus 2016 is dit het bekende wereldbolletje in het scherm. Verder moet in het menu Navigatie de optie voor Real Time Verkeerisinformatie aangevinkt staan. In Nederland is het systeem redelijk traag en laat met meldingen. In Duitsland daar in tegen erg accuraat. Je kunt daar zelf niets aan veranderen helaas. On topic, bij mij werkt RTTI nog prima, rode lijnen bij stilstaand verkeer, oranje bij langzaam rijdend verkeer.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Zondag
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55

Ook bij mij is tie ermee gestopt.
Als je bij info kijkt, zie je ook gee provider meer vermeld.
Maar nog meer bijzonder - de 'ouderwetse' info via de radio is er ook niet meer.
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

@Zondag; bij mij ook geen verkeersinformatie provider meer bij de info.... Moet om donderdag 10:15 bij Dealer zijn. Wordt vervolgd...
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Gebruikersavatar
wurtel
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25.06.2018 - 14:33

Ook bij mij vanaf maandag geen verkeersinfo meer... had het vanochtend goed kunnen gebruiken.
Internet verbinding heb ik getest door kaart van Duitsland bij te werken, dat ging prima.

Klagen bij Volvo dus denk ik.
144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40 (2019-07)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6149
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

wurtel schreef: 03.04.2025 - 09:10 Ook bij mij vanaf maandag geen verkeersinfo meer... had het vanochtend goed kunnen gebruiken.
Nu ben ik al bijna 12 jaar thuis, maar vroeger toen er nog geen internet op de auto was, kreeg je verkeersinformatie met file,s en vertraging via de radio. Is dat tegenwoordig niet meer zo dan? Moet je dan perse dat RTTI hebben? Maar ook vroeger kwam je ook wel eens voor verrassingen te staan. Er gebeurden sneller aanrijdingen, dan dat de verkeersinfo dat doorgaf.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
-KJ-
5th Gear member
Berichten: 1151
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Hans Eilander schreef: 03.04.2025 - 09:24
wurtel schreef: 03.04.2025 - 09:10 Ook bij mij vanaf maandag geen verkeersinfo meer... had het vanochtend goed kunnen gebruiken.
Nu ben ik al bijna 12 jaar thuis, maar vroeger toen er nog geen internet op de auto was, kreeg je verkeersinformatie met file,s en vertraging via de radio. Is dat tegenwoordig niet meer zo dan? Moet je dan perse dat RTTI hebben?
Vroeger had je ook geen telefoon en moest je naar iemand toe lopen om iets te vragen. 🧐 Als iets ineens niet meer werkt dan is dat toch lastig?
Stoyanov
2nd Gear member
Berichten: 245
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Koop een houdertje voor je telefoon. Monteer dat op de uitstroomopening van de airco (die naast je dashboard). Installeer Waze.
Wellicht kan je het zelfs naar je middenscherm streamen middels apple carplay. Heb je dat houdertje ook niet nodig.
Waze is zeer accuraat.
Maar misschien praat ik voor mijn beurt en hebben de veelrijders een andere mening.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6149
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

-KJ- schreef: 03.04.2025 - 09:31 Als iets ineens niet meer werkt dan is dat toch lastig?
Dat is afhankelijk van "wat" er niet meer werkt. Een stoelverwarming die niet meer werkt, lijkt me niet zo'n probleem, dan een startmotor die het af laat weten. Enniewee; heb je tegenwoordig geen actuele verkeersinformatie via je radio meer dan.....? :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6149
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

-KJ- schreef: 03.04.2025 - 09:31 Vroeger had je ook geen telefoon, en moest je naar iemand toe lopen om iets te vragen.
Ik praat dus over 12 jaar terug, en niet over .....100 jaar terug. Dit ff voor de duidelijkheid. :whistle:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
wurtel
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25.06.2018 - 14:33

Ik denk dat de discussie of het erg is of niet dat de verkeersinfo er niet is niet zo relevant is. Het zit er op, is voor betaald, en werkt ineens niet meer (voor minimaal een aantal mensen). Da's niet goed. Nu zoeken naar de oplossing...
144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40 (2019-07)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7712
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Yep, werkt niet meer.
Er staat niets meer bij ‘verkeersinformatieprovider’.
Is dus een ‘Volvo-dingetje’….
Geen idee of Volvo dat zelf weet ….
IMG_3618.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

Kom net van de dealer. Hebben geen idee waar het aan kan liggen. Na eerst mijn geestelijke vermogens op de proef te hebben gesteld (hoe groter de dealer, hoe matiger de service...) uiteindelijk een foto (!) gemaakt van de systeeminfo pagina (waar ik ze op heb moeten wijzen) waar de provider ontbrak en die opgestuurd naar Volvo NL. 'Case' aangemaakt en dat is het. Men gaat met mij contact opnemen als 'we wat meer weten', ondertussen moet ik me behelpen rond Rotterdam en Antwerpen met Waze, wat ik niet prettig vind werken.
De verkeersinformatie op de radio is tegenwoordig uiterst beperkt. Lijkt me fijn als reageren beperkt blijft tot het onderwerp en niet over paard en wagen of stoomtreinen gaat.
Vraag aan andere posters: heeft jullie auto ook zeer recent onderhoud / systeemsoftware update gehad?
Wordt vervolgd
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7712
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Heb contact gehad met Volvo NL (chat), werd doodleuk doorverwezen naar dealer ondanks mijn vermelding dat heeeeel veel Volvo’s dit probleem sinds enkele dagen hebben. Heb ook mijn constatering vermeld mbt ontbrekende provider (welke internationaal schijnt te zijn). “We hebben niet gehoord hierover uit Zweden” was de reactie. Mijn suggestie om de zaak in te draaien werd weggehoond want dat werkte niet zo. Indien er meer meldingen kwamen konden ze er wellicht wat aan doen. Maar men bleef roepen: naar de dealer die moet rapport opmaken en naar Zweden sturen… ja daar hebben ze tijd voor…
Dus…: allen massaal melden via de chat bij VolvoNL
(Elmar aldaar weet er van…)

Maar ik heb het vermoeden dat dit een kastje/muur verhaal gaat worden wat niet snel opgelost wordt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

@teebee: heeft het iets met jouw oproep te maken? "Chat momenteel niet beschikbaar" :-D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Gebruikersavatar
wurtel
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25.06.2018 - 14:33

Bij mij stond er ook even "niet beschikbaar", toen veranderde dat naar "start chat"

"Wij hebben in het moment nog geen melding dat er een storing bekend is. U kunt het beste dit met uw volvo dealer oppakken en zij kunnen een technisch rapport aanmaken."
"Wij hebben deze technisch rapport van de dealer nodig, daarmee uit sweden dit opgepakt kan worden. Het spijt mij dat wij in het moment nog geen oplossing hebben"

Tja, als ze geen melding willen accepteren, dan blijft het makkelijk om te roepen dat ze geen melding hebben.
144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40 (2019-07)
Gesloten

Terug naar “XC40”