RTTI werkt niet meer

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7780
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hahaaaa, waarom verbaast me de reactie niet. Bij mij deden ze ook al zo moeilijk en verwijzen richting dealer. Ondanks ‘we kunnen pas wat doen als we meer meldingen hebben’ ….. (blijkbaar willen ze meteen ‘van het probleem af’)
Zullen de dealers blij mee zijn…. Al die rapporten opmaken <not>
Ik ga ook zeker m’n dealer er niet mee lastig vallen, die kan z’n tijd wel nuttiger besteden.
Hoe moeilijk kan het zijn voor VolvoNL om een signaal te geven aan de technische club in SE ?
Heeeeeeeeel moeilijk blijkbaar. :lol:
Alleen maar roepen “ander loket” …. Lekker klantgericht….
Maar ik blijf roepen: massaal melden!
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7780
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

BobvanAsselt schreef: 03.04.2025 - 13:16 @teebee: heeft het iets met jouw oproep te maken? "Chat momenteel niet beschikbaar" :-D
Hahaaa, vast geschrokken daar :lol:

Btw heeft niets met recent onderhoud oid te maken, dat heeft die van mij in oktober voor het laatst gehad.
Vermoed dat er iemand heeft zitten dutten ipv een contract met een provider te verlengen…..
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

Blijven chatten, ze hebben namelijk rond 10:30 van mijn dealer de melding al gehad, met foto's. Heb ook contactformulier naar Volvo nl gestuurd.
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7780
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

BobvanAsselt schreef: 03.04.2025 - 15:16 Blijven chatten, ze hebben namelijk rond 10:30 van mijn dealer de melding al gehad, met foto's. Heb ook contactformulier naar Volvo nl gestuurd.
heb ook melding gemaakt middels mail + foto
benieuwd wanneer ze wakker worden….. prutsers
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bartvolvo2
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.12.2023 - 12:24

Ook bij mij werkt t al paar dagen niet meer. Vervelwnde is dat je overal gaat zoeken, v alles opnieuw gaat inatellen, telefoon ook aanpassen, 800 keer internet chekcken en alle vinkjes. En dan lees je dus dit. Overigens wel heel vriendelijke mensen gesproken en blijkbaar is het technisch gewoon lastig. Inmiddels workaround gekregen v Volvo: Probeer het via aanmaken van een hotspot. dan moet het werken. Ze zijn nog bezig met definitieve oplossing..
Laatst gewijzigd door Bartvolvo2 op 03.04.2025 - 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7780
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Bartvolvo2 schreef: 03.04.2025 - 16:08 Jammer dat Volvo niet even berichtje stuurt.
Van enige proaktiviteit is helaas geen sprake. Alleen het strak volgen van een protocol/script en vooral blijven wijzen naar een ander loket. Maargoed, ik hoop dat ze inmiddels dol worden van de meldingen,
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

@Bartvolvo2. Wonderlijk advies. Meestal(....) is het systeem via een hotspot op de telefoon verbonden met internet. Ik heb dus aangenomen dat ze hier bedoelden een hotspot aanmaken in de Volvo. Kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Maar toch, had ff de tijd. Volvo via wifi op netwerk thuis verbinding laten maken en hotspot op auto aangemaakt. En dat kan dan dus niet, want wifi is al met thuisnetwerk verbonden. Toen Volvo met bluetooth verbonden en weer wifi hotspot op Volvo proberen aan te maken, lukt wel, maar dat (uiteraard) had geen enkele invloed op het probleem, de verkeersinfo doet het niet. Wat ik al dacht, heeft dus geen enkel effect.
Wellicht bedoelde de vriendelijke medewerker dat u via hotspot telefoon de volvo met het internet moest verbinden, maar dat is meestal het geval, bluetooth of wifi-hotspot. In geen van beide gevallen werkt de verkeersinfo al sinds begin deze week. Nu maar hopen op een werkelijk verlichte medewerker hier of in Zweden.
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7780
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dat zeg ik… prutsers
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Bij mij is de hele dataverbinding niet meer actief. Waar er normaal LTE of 3G staat, staat nu een symbool voor geen verbinding. Spotify werkt ook niet meer.
De GSM verbinding zelf lijkt nog wel te werken, de SOS knop in het plafond knippert niet rood zoals die doet bij de grens over steken. Zou wel fijn zijn als het weer gaat werken, volgende week gaan we met de auto richting Londen, dan is verkeersinformatie wel zo handig.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7780
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ik hoop het voor je, maar ik zou er niet op rekenen…..
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
FLITS34
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Misschien is dit een ander probleem , maar ik heb verleden jaar contact gehad met Volvo Nederland betreffende het Sensus systeem.
Ik vroeg me namelijk af of het modem wat de communicatie verzorgt zou blijven werken als bepaalde providers het 2G netwerk afsluiten.
Er werd mij toen verteld dat het modem eind vorig jaar vervangen zou worden voor een 3G/4G modem dmv een terugroepactie.
Helaas verder niets meer gehoord en de dealer weet ook van niets.
Werkt de Volvo app nog wel bij jullie?
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
BobvanAsselt
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
Locatie: Kempen NB
Contacteer:

Bij mij nog wel (3-04 om 23:15)
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

De aanhouder wint, is mijn ervaring. Anders terloops melden dat je het aanhankelijk maakt bij bepaalde consumentenorganisaties, omdat je jezelf niet serieus genomen voelt.
Hebben de meeste bedrijven de pest aan.

Mijn Volvo ID moet ik opnieuw aanmelden.
Na aanmelden werkt alles weer normaal.
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2344
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

EVV schreef: 03.04.2025 - 20:49 Bij mij is de hele dataverbinding niet meer actief. Waar er normaal LTE of 3G staat, staat nu een symbool voor geen verbinding. Spotify werkt ook niet meer.
De GSM verbinding zelf lijkt nog wel te werken, de SOS knop in het plafond knippert niet rood zoals die doet bij de grens over steken. Zou wel fijn zijn als het weer gaat werken, volgende week gaan we met de auto richting Londen, dan is verkeersinformatie wel zo handig.
Probeer de TCAM eens te resetten door de knop voor de voorruitontwaseming 30 seconden ingedrukt te houden.
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
wurtel
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 25.06.2018 - 14:33

FLITS34 schreef: 03.04.2025 - 22:54 Misschien is dit een ander probleem , maar ik heb verleden jaar contact gehad met Volvo Nederland betreffende het Sensus systeem.
Ik vroeg me namelijk af of het modem wat de communicatie verzorgt zou blijven werken als bepaalde providers het 2G netwerk afsluiten.
Er werd mij toen verteld dat het modem eind vorig jaar vervangen zou worden voor een 3G/4G modem dmv een terugroepactie.
Helaas verder niets meer gehoord en de dealer weet ook van niets.
Werkt de Volvo app nog wel bij jullie?
De verbinding van de Volvo app loopt via de ingebouwde modem; de verkeersinfo loopt over een andere verbinding. Daarvoor kun je een extra SIM ergens in de kofferbak prikken, of (zoals de meesten hier vermoed ik) maak je een bluetooth of wifi hotspot op je telefoon.
144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40 (2019-07)
RobbieZ
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.04.2025 - 16:51

Ik ben sinds heel kort in het bezit van een XC40 inscripction 2021.
Ik ben nog volop bezig om het Sensus systeem te ontdekken en als je dan dit leest wordt je niet blij.
Ik heb Spotify en RTTI nog niet eens kunnen proberen dus geen idee of dat ooit gewerkt heeft.
Heb eerder deze week alleen wat updates kunnen doen toen de auto verbonden was met WIFI.
Benelux kaarten updaten duurt erg lang.
Verder mijn android telefoon verbonden en gezien dat ik Waze kan draaien op het midden scherm. (helaas niet full screen maar daar is al een ander topic voor heb ik gezien)
Dit weekend ga ik ermee aan de gang en zal mijn bevindingen laten weten en zal ook melding maken bij Volvo zoals voor gesteld.

Fijne dag allemaal
Gelukkig hebben we de foto's nog.
Volvo XC40 Inscription 2021
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7780
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Stoyanov schreef: 04.04.2025 - 08:18 De aanhouder wint, is mijn ervaring. Anders terloops melden dat je het aanhankelijk maakt bij bepaalde consumentenorganisaties, omdat je jezelf niet serieus genomen voelt.
Hebben de meeste bedrijven de pest aan.

Mijn Volvo ID moet ik opnieuw aanmelden.
Na aanmelden werkt alles weer normaal.
inclusief RTTI ?
Denk niet dat die chat-afdeling warm noch koud wordt van een ‘consumenten melding’. Die verschuilen zich achter ‘protocollen en voorschriften’.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
_IanG
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.03.2022 - 16:30

Hallo allemaal,

Excuses voor de verlate reactie. Iets met drukte op het werk.. <_<
Internet bij mij gaat via de hotspot en niet via een ingebouwde simkaart.

Wel fijn om te horen dat anderen hier ook last van hebben. Wat uiteraard vervelend is.
Mijn auto gaat binnenkort naar een beurt, dus daar zal het ook inderdaad niet aan liggen.

Ik zal een melding proberen te maken via de chat, wellicht dat deze druppel gaat helpen op de gloeiende plaat dan :-D
_IanG
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.03.2022 - 16:30

FLITS34 schreef: 03.04.2025 - 22:54 Misschien is dit een ander probleem , maar ik heb verleden jaar contact gehad met Volvo Nederland betreffende het Sensus systeem.
Ik vroeg me namelijk af of het modem wat de communicatie verzorgt zou blijven werken als bepaalde providers het 2G netwerk afsluiten.
Er werd mij toen verteld dat het modem eind vorig jaar vervangen zou worden voor een 3G/4G modem dmv een terugroepactie.
Helaas verder niets meer gehoord en de dealer weet ook van niets.
Werkt de Volvo app nog wel bij jullie?
Deze werkt nog prima bij mij!
ruitjerru
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.04.2025 - 19:58

Maandag en dinsdag werkte verkeersinfo nog woensdag onderweg naar Nurnberg, onderweg hele reis geen verkeersinfo, van ellende maar CarPlay via mijn Iphone in geschakeld.
Volvo Hoofdkantoor is in Beesd,, ligt langs de A2, meeste zullen niet uit dat dorp zelf komen. Op die weg is altijd wel wat aan de hand, dan moeten die medewerkers zelf toch ook merken dat de verkeersinfo niet werkt.
Gesloten

Terug naar “XC40”