Hallo allemaal.
Ben sinds eind 2024 eigenaar van een pine grey T8 R design. Inmiddels al wat gedaan om 't wat sportievere look te geven zoals getinte ramen en maxton bodykit. Helaas zitten er 18 inch velgen onder en baal van de grote gap die tussen die wielkassen zit. Wil deze graag opvullen met mooie 20 inch velgen van concaver en dan ook gelijk paar centimeter verlagen. Helaas heb ik wat moeite om dit laatste voor elkaar te krijgen. Zelfs tuning zaken zoals full car tuning hebben tot op heden geen oplossing.
Wie kan me helpen met verlagings veren voor dit model of heeft iets van advies?
Verlagings veren V60 T8 R Design 2020
-
- 2nd Gear member
Mooie wagen! En goede forum naam!
Zover ik weet zijn er maar 3 merken die verlagingsveren verkopen. Eibach, H&R en Heico Tuning. Volgens mij zijn er ook nog schroefsets op de markt van BC racing of Customs of Sweden. Als geld geen rol speelt kun je ook nog op zoek gaan naar een Ohlin set die onder de Polestar engineered V60 zit.
Maar 20" eronder helpt ook al wat
Zover ik weet zijn er maar 3 merken die verlagingsveren verkopen. Eibach, H&R en Heico Tuning. Volgens mij zijn er ook nog schroefsets op de markt van BC racing of Customs of Sweden. Als geld geen rol speelt kun je ook nog op zoek gaan naar een Ohlin set die onder de Polestar engineered V60 zit.
Maar 20" eronder helpt ook al wat
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Citroën Saxo 1.4 VTS
-
- Starter
kistigun,
Als ik kijk naar deze merken zie ik telkens het bericht dat deze niet geschikt zijn voor hybride of 4wd.
Gekke is dat als er heico op staat wel ineens alles kan. Zelfde met 21 inch velgen. Dit kan en mag zogenaamd niet met elk ander merk maar met het heico label ineens wel. Erg apart.
Als ik kijk naar deze merken zie ik telkens het bericht dat deze niet geschikt zijn voor hybride of 4wd.
Gekke is dat als er heico op staat wel ineens alles kan. Zelfde met 21 inch velgen. Dit kan en mag zogenaamd niet met elk ander merk maar met het heico label ineens wel. Erg apart.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Speedyace
- 3rd Gear member
Je kunt achter het blokje weghalen en vervangen door een dunnere die onder de bladveer zit en voor een de huidige veren vervangen voor een setje Eibach Pro-Kit veren. Je zal dan zo'n 2,5cm á 3cm zakken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
-
- Starter
Heb je een link naar de veren. Zoals eerder gemeld krijg ik nergens een goede set die geschikt is voor d'r draaglast en dus t8 R design model.
En zitten de verlaging blokjes bij de set van eibach?
- Speedyace
- 3rd Gear member
Je zal een beetje moeten Googlen dan kom je vanzelf wel wat tegen.
Ik kwam deze site tegen en het lijkt erop dat de blokjes erbij zitten.
https://www.verlagings-veren.nl/content ... o_V60.html
Lees anders even dit topic door.
viewtopic.php?t=96177
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
-
- 2nd Gear member
Welke veren zijn dat dan?N3OPHYTE schreef: ↑06.04.2025 - 11:23 kistigun,
Deze van Eibach passen ook:
https://www.autodoc.nl/eibach/12831838
Of je gaat voor een schroefset:
https://www.customofsweden.se/en/bildel ... ilovers-v2
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Citroën Saxo 1.4 VTS
Citroën Saxo 1.4 VTS
-
- Starter
Thanks. Ga dit eens voorleggen bij de garage. Die schroefset is ook prima optie, alleen ziet er wel een beetje temu achtig uitkistigun schreef: ↑06.04.2025 - 20:20Welke veren zijn dat dan?N3OPHYTE schreef: ↑06.04.2025 - 11:23 kistigun,
Deze van Eibach passen ook:
https://www.autodoc.nl/eibach/12831838
Of je gaat voor een schroefset:
https://www.customofsweden.se/en/bildel ... ilovers-v2
De veren helaas weer niet op voorraad. Maar heb ook 't idee dat sommige 't maar gewoon online zetten met de beschrijving dat 't past terwijl andere duidelijk aangeven dat de draaglast niet correct is en dus eerlijk aangeven dat 't niet geschikt is voor mijn model ipv gewoon te gaan voor verkoop omzet